امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

روز پنج‌شنبه، گوگل فروش کلیدهای امنیتی Titan را بر روی Google Store آغاز کرد، توکن‌های سخت‌افزاری که بیش از دو فاکتور احراز هویت ارائه می‌دهند. به جای استفاده از تنها یک رمز عبور که امکان دسترسی آن را برای هکرها آسان می‌کند، کاربران بایستی یک توکن امنیتی را در کامپیوتر یا تلفن همراه خود وصل کنند. اما برخی کارشناسان ارشد امنیتی از جمله مامور امنیت اطلاعات سابق فیسبوک (CISO)، نگران این سرویس هستند، برخی از این نگرانی‌ها درباره‌ی چگونگی ساخت این کلیدها توسط Feitian، یک شرکت چینی است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

گوگل اولین‌بار مرورگر کروم را ۱۰ سال پیش منتشر کرد. در آن زمان، کروم تحت عنوان "یک تازه وارد در دنیای مرورگر" به همراه یک کمیک تحت وب از گوگل وارد بازار شد که اولین مرورگر تحت وب این شرکت بود. کروم اولین‌بار و در سال ۲۰۰۸ به عنوان برنامه‌ی بتای ویندوزی عرضه شد و یک سال بعد از آن در سال ۲۰۰۹ برای لینوکس و macOS منتشر شد. گوگل کروم زمانی آغاز به کار کرد که توسعه‌دهندگان و کاربران اینترنت از عملکرد IE ناامید می‌شدند و فایرفاکس هم چندان قدرتمند نبود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

به گزارش مهر به نقل از مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ریاست جمهوری، گروه OilRig همچنان در حال انجام حملات مداوم با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های شناخته شده علیه نهادهای دولتی در منقطه خاورمیانه است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

به گزارش بازرگانی مهر و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سایت‌های نوسازی شده و جدید همراه اول در استان سیستان و بلوچستان روز سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید فرهنگ مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، سیدمجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات و مدیران استانی به بهره‌برداری رسید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

به گزارش مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ بخش زیادی از این پروژه به بررسی موافقت‌نامه‌های ارائه شده WTO برای عضویت و استخراج نکات اختلاف و یا هم سو مربوط می‌شود. در این پروژه علاوه بر معرفی توانائی‌ها و امکانات کشور برای ارائه به سازمان WTO،‌ الزامات مقرراتی که ایران در مورد آن تاکید دارد نیز مشخص و برای ارائه به سازمان آماده شد تا از ناهماهنگی بعدی جلوگیری شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

به گزارش مهر، بازار گوشی تلفن همراه روزهای بی‌ثباتی را طی می‌کند و خریداران در مراجعه به این بازار با قیمت‌های نجومی و چندین میلیونی گوشی‌ها مواجه می‌شوند. به نحوی که گوشی‌های پرچم‌دار برندهای مختلف که تا پیش از این حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان قیمت داشتند بیش از ۱۶ میلیون تومان در بازار قیمت داده می‌شوند. از سوی دیگر بسیاری از فروشندگان در فروش گوشی دست نگه داشته‌اند و می‌گویند که کالا در بازار برای فروش وجود ندارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

به گزارش مهر، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح رجیستری برای تبلت‌های سیم کارت خور خبر داد و گفت: تمامی تبلت‌های وارداتی سیم کارت خور باید قبل از استفاده در شبکه‌ی مخابراتی کشور فعال‌سازی شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور

به گزارش فارس، یک روز مانده به سررسید آخرین مهلت هاتگرام و طلاگرام در ۱۵ شهریور، مدیرعامل پیام‌رسان بومی آی‌گپ از ارایه‌ی مهلت مجدد به ۲ نسخه فارسی تلگرام خبر داد و به نشانه‌ی اعتراض تصویری از تجهیزات سرورهای جدید این پیام‌رسان را منتشر کرد.

ادامه مطلب