ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

به گزارش ایرنا، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از رد طرح راه‌اندازی پیام‌رسان مالی و ارز دیجیتال در جلسه‌ی امروز این کمیسیون خبر داد.
محمدمهدی مفتح درباره‌ی جلسه‌ی امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: به عنوان کمیسیون فرعی، موضوع طرح راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چند جانبه در تجارت خارجی با حضور مسئولان ذیربط بررسی شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

زمانیکه بحث شناسایی افسردگی مطرح است، دکترها همان سوالات معمول را از بیمار می‌پرسند، از جمله خلق و خو، بیماری روحی، شیوه‌ی زندگی، و تاریخچه‌ی شخصی، و سپس از این جواب‌ها برای تشخیص استفاده می‌کنند. و حالا، محققان MIT مدلی ایجاد کرده‌اند که افسردگی در افراد را بدون نیاز به جواب‌های اینگونه سوالات خاص تشخیص می‌دهد، و به جای آن مبتنی بر شیوه‌ی نوشتاری و مکالمه‌ی طبیعی است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

اپلیکیشن‌های گوشی‌های اپل به سمت شفاف‌سازی بیشتر در مورد آنچه آن‌ها با اطلاعات شخصی کاربران انجام می‌دهد، پیش می‌روند. این سیاست از ۳ اکتبر آغاز می‌شود. این تغییر به سمت آزادی بیشتر ناشی از اطلاعاتی است که شرکت شب گذشته بر روی پُرتال App Store Connect برای توسعه‌دهندگان ارائه داد – در این اطلاعیه، اپل تمامی برنامه‌های جدید و به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن را مجبور کرد که بایستی سیاست حفظ حریم خصوصی داشته باشند و در آن توضیح دهند چه نوع اطلاعاتی این نرم‌افزار جمع می‌کند، داده‌ها چگونه استفاده می‌شوند، و کاربر چطور می‌تواند این دسته اطلاعات را حذف کند.

ادامه مطلب
پوشیدنی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

به رغم شایعاتی که پیش‌تر نشان می‌داد گوگل در حال آماده شدن برای عرضه‌ی ساعت هوشمندی در سال ۲۰۱۸ است، نباید منتظر دیدن Pixel Watch در قفسه‌ها به این زودی بود. Miles Barr، مدیر مهندسی wear OS شرکت با تائید خبر به Tom’s Guide گفت: گوگل برنامه‌ای برای راه‌اندازی ساعت هوشمند در سال جاری ندارد. به جای آن، گوگل با شرکت‌های دیگر همچون Fossil and Casio که در حال ساخت ساعت‌های هوشمند wear OS خود هستند، همکاری می‌کند. در عین حال بر روی بهبود این نرم‌افزار برای آینده‌ای نزدیک متمرکز است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

به گزارش تسنیم، بنا به اعلام شاپرک از ابتدای سال جاری تا دهم شهریور ماه جاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ درگاه اینترنتی متخلف در شبکه‌ی پرداخت کشور شناسایی و مسدود شده‌ است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

به گزارش فارس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه‌ی بستر حقوقی مناسب پیگیری و جرم‌انگاری در حوزه‌ی تخلفات پیامک‌های VAS (خدمات ارزش افزوده) و Bulk (پیامک انبوه) و مقابله با آنها را در دستور کار دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

به گزارش فارس، بررسی آخرین آمار وضعیت پاسخگویی وزارت ارتباطات به شکایات مشترکان سرویس‌های ICT نشان می‌دهد که آنتن‌دهی و تعرفه در صدر شکایت مردم از اپراتورها هستند و همچنان پیامک تبلیغاتی مشترکان موبایل را آزار می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خواستار تسریع روند واردات تجهیزات این حوزه شد و گفت: به دلیل افزایش دو برابری قیمت، بازار دست دوم اجناس فناوری اطلاعات رونق گرفته است.

ادامه مطلب