ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ شهريور

رئیس انجمن رمز ایران با بیان اینکه قطع رابطه‌ی علمی با دنیا منطقی نیست و باید در گسترش دیپلماسی علمی بیش از گذشته تلاش کنیم، نسبت به نادیده گرفتن حریم خصوصی شهروندان در فضای مجازی هشدار داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ شهريور

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اثرات دولت الکترونيک گفت: يکي از موارد استفاده‌ی دولت الکترونيک، جلوگيري از ورود گوشی‌های قاچاق بود و کنترل و رصد قاچاق گوشی همراه از آثار آن است. وی با بيان اينکه نظام اداری گندزدايی شود از خدمات دولت الکترونيک در نظام اداری گفت و افزود: در اذهان عمومي همچنان به طرح رجيستری تلفن همراه خرده می‌گيرند اما همين طرح در مچ‌گيری افرادی که با ارز دولتی (۴۲۰۰ تومان) گوشی همراه را با قيمت آزاد فروختند، موثر واقع شد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ شهريور

رویترز گزارش می‌کند، بیش از یک میلیون کاربر اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری عکس اینستاگرم حالا قادر به ارزیابی اعتبار حساب‌های کاربری هستند، این عرضه هفته‌ها پس از آن بود که فیسبوک، شرکت مادر آن، معیار مشابهی را برای شناسایی و حذف حساب‌های جعلی بر روی این پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی راه‌اندازی کرد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ شهريور

کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده‌ی‌ آمریکا (ITC) سرانجام تصمیم‌گیری نهایی‌اش را اعلام کرد و Vizio و Sigma Designs، تولیدکننده‌ی تراشه را در زمینه‌ی نقض پتنت AMD برای سیستم گرافیکی پایپ‌لاین مقصر دانست.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ شهريور

سامسونگ Galaxy J2 Core را معرفی کرد، اولین موبایل این شرکت که Android Go را اجرا می‌کند. Go نسخه‌ی تعدیل یافته‌ای از این سیستم‌عامل است که برای نسخه‌های سبک‌تر برنامه‌های گوگل و بهینه‌سازی‌های دستگاه‌های رده پایین مناسب است. J2 Core مبتنی بر Android 8.1 Oreo و نه نسخه‌ی آینده‌ی Android 9 Pie است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ شهريور

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آخرین جزئیات ارز رمزنگار ملی از سوی ابوطالب نجفی؛ مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک تشریح شد که بر این اساس ارز رمزنگاری شده‌ی ملی ایران که توسط شرکت انفورماتیک وابسته به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طراحی و توسعه پیدا کرده دارای مشخصات زیر است:
ارز رمزنگاری شده‌ی جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت خدمات انفورماتیک با درخواست بانک مرکزی به عنوان منتشر کننده‌ی رمز ارز با تکنولوژی Hyperledger fabric platform طراحی و توسعه پیدا کرده؛ این رمز ارز هیچگونه محدودیتی در زمینه‌ی تعداد تولید و انتشار ندارد و به هر میزان که بانک مرکزی تصمیم داشته باشد با پشتوانه‌ی ریال قابل صدور است. این ارز رمزنگار در شبکه‌ی زیرساخت بلاک چین خصوصی توسعه پیدا کرده و قابلیت استخراج یا ماینینگ توسط ماینرها مانند ارز رمزنگاری شده‌ی بیت کوین را ندارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ شهريور

مقام آگاه در بانک سپه گفت: این بانک با درک شرایط موجود و الزامات آن، ضمن راه‌اندازی هلدینگ فناوری اطلاعات امید به دنبال ایجاد تحولی عظیم و بنیادین در حوزه‌ی فناوری‌های نوین بانکی است.

ادامه مطلب