سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ فروردين

اینتل سال گذشته اولین پردازنده‌ی Core i9 خود را برای رایانه‌های رومیزی معرفی کرد و تنها مسئله‌ی زمان بود تا این شرکت یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های خود را وارد لپ‌تاپ‌ها کند. و حالا اینتل اولین تراشه‌ی Core i9 خود را برای لپ‌تاپ‌ها معرفی می‌کند. با این ادعا که این بهترین سری پردازنده برای رده‌ی بازی لپ‌تاپ‌ها است که اینتل تاکنون ساخته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ فروردين

بر اساس گزارش جدیدی از بلومبرگ، در تغییری مهم که پیامدهای بزرگی برای هر دو شرکت خواهد داشت، اپل از تراشه‌های مخصوص خودش در کامپیوترهای Mac به جای پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ فروردين

Polygon گزارش کرد، Twitch، پلتفرم استریم زنده‌ی بازی آمازون، چندین نفر از کارکنان خود را اخراج کرد. تعداد دقیق این افرد مشخص نیست اما بر اساس خبر Polygon، احتمالا بیشتر از ۳۰ نفر نیستند. Twitch این اتفاق را در TechCrunch تائید کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ فروردين

به‌ تازگی اخباری مربوط به تلاش توسعه‌دهندگان کمپانی Apple، مبنی بر تولید صفحه‌نمایش‌های جدید بر اساس تکنولوژی microLED منتشر شده است. به گزارش Digitimes، صفحه‌نمایشی که برای مدل آینده Apple Watch و دیگر گجت‌های پوشیدنی با ویژگی واقعیت افزوده این کمپانی در نظر گرفته‌ شده است، به ترتیب با اندازه‌ی ۳.۵ و ۲ سانتی‌متر طراحی‌ شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ فروردين

کمپانی HTC در سال جاری تنها یک پرچمدار را برای مخاطبان خود رونمایی خواهد کرد و به دلایلی این پرچمدار U12 Plus نام خواهد گرفت و گویا توسعه‌دهندگان تصمیم داشته‌اند مشخصا از کاراکتر پلاس در نام این محصول استفاده نمایند. رونمایی از این محصول در ماه می صورت خواهد گرفت و تا آن زمان شایعات در مورد ویژگی‌های این محصول بیشتر و بیشتر خواهد شد؛ در نتیجه توسعه‌دهنده‌ی محافظه‌ کار اقدام به انتشار تصاویری برای نمایش گوشه‌ای از ویزگی‌های محصول خود کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ فروردين

لپ‌تاپ جدید Samsung Odyssey Z با طراحی غیر استانداردی تولید خواهد شد. در طراحی این لپ‌تاپ صفحه‌کلید در یک سمت و پد لمسی در سمت دیگر قرار گرفته است. به نظر می‌رسد دلیل این تصمیم سامسونگ این است که کاربر گرمای ایجادشده از عملکرد پردازنده را حس نکند؛ در نتیجه پردازنده و کارت گرافیکی نزدیک به درب لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ فروردين

اگر یک اپراتور در محلی پوشش مناسبی نداشته باشد، مشترک می‌تواند از پوشش شبکه‌ای اپراتور دیگری استفاده کند. این طرح همان رومینگ ملی است که می‌تواند دغدغه‌ی پوشش شبکه را تا حدی برای کاربران حل کند.

ادامه مطلب