گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ فروردين

بر اساس پروژه‌های جدید سازمان فضایی NASA، هواپیماهای بدون سرنشین با طراحی غیرمعمول در چارچوب برنامه‌های NASA تولید خواهند شد. این روبات‌ها قادر به پرواز در فضای غیرقابل‌دسترس خواهند بود. بعید به نظر می‌رسد تا آینده‌ای نزدیک انسان‌ها بتوانند بر روی مریخ راه بروند زیرا کاوشگر فضایی Curiosity به‌آرامی بر روی مریخ کاوش می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ فروردين

بر اساس مقاله‌ی منتشر شده در مجله‌ی Science Advances، به‌ تازگی ماده‌ای تولید شده که می‌تواند آب را از مولکول‌های هوا استخراج کند. ساختار این ماده اجازه می‌دهد تا به‌ سرعت کمترین میزان بخار موجود در هوا به‌ صورت آب جمع‌ آوری شود. گروهی از دانشمندان دانشگاه تگزاس در دالاس با بررسی جزئیات دقیق در مورد چگونگی جمع‌آوری آب توسط پوسته‌ی سوسک‌های بیابانی و مواد تشکیل‌دهنده‌ای آن، به مواد مورد نیاز جهت تبدیل بخار به آب دست یافتند؛ البته مواد تولید شده می‌تواند با سرعت بیشتری روند تبدیل را در پیش گیرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ فروردين

لو رفتن پسورد می‌تواند برای همه خطرناک باشد زیرا افراد بسیاری از یک گذرواژه مشترک برای چندین سایت مختلف استفاده می‌کنند. بنابراین اگر برای نام‌نویسی در یک وب‌سایت از ایمیل‌ آدرستان استفاده کنید و سپس درست پسورد همان ایمیل را برای ورود به این وب‌سایت تکرار کنید، دقیقاً کاری را انجام داده‌اید که هکرها می‌خواهند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ فروردين

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه زیرساخت ارتباطات کشور بر مبنای شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است، گفت: مهاجرت پیام‌رسان‌های بومی باید هرچه سریع‌تر اتفاق بیافتد.
محمدحسن انتظاری در گفتگو با مهر با تأکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی هم اکنون به صورت زیر ساخت درآمده و تمام ارتباطات اجتماعی اقتصادی و حاکمیت کشور روی این شبکه‌ها شکل گرفته است، گفت: این زیر ساخت باید در اختیار داخل باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ فروردين

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران توسعه‌ی ظرفيت شبكه‌ی انتقال در ۲۰ استان كشور، توسعه و نوسازی شبكه‌ی ديتا، ايجاد شبكه‌ی Wi‐Fi در سطح استان‌های كشور، ايجاد زيرساخت تحويل و توزيع محتوای داخلی و آماده‌سازی سامانه‌های پايش المانهای شبكه و سرويس را از جمله اولویت‌های برنامه‌ی شرکت مخابرات ایران در حوزه‌ی شبکه اعلام کرد.

ادامه مطلب