کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر

رویترز گزارش داد دادگاه داوری، Blackberry را به پرداخت 137 میلیون دلار به Nokia برای تسویه کردن اختلاف پرداخت محکوم کرد و این شرکت کانادایی گفت که پرونده‌ی تخلف پتنت جدیدی را بر علیه شرکت فنلاندی Nokia تنظیم می‌کند. روز جمعه Blackberry گفت: دادگاه بین‌المللی داوری اوایل هفته‌ی جاری حکم به تخلف Blackberry در پرداخت‌ها به Nokia برای قرارداد مجوز پتنت داده است.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر

توسعه دهندگان شرکت Ubisoft به تازگی در مورد ارائه‌ی نسخه‌ی جدید Assassin's Creed Origins که قرار است در ماه دسامبر منتشر شود، گزارش دادند. توسعه دهندگان در نسخه‌ی جدید، ویژگی هایی همچون زره جدید، شمشیر هرکول و بسیاری از مولفه های جالب دیگر را به بازی اضافه کرده اند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر

ارتش هند با توجه به خطر جاسوسی از جانب چین، استفاده از ابزارهای گوناگون توسط شرکت چینی Xiaomi ساخته شده را در میان پرسنل نظامی ممنوع کرد. آژانس های اطلاعاتی هند بر این باورند که سازمان های جاسوسی چین، قادر به طبقه بندی داده ها با استفاده از این دستگاه ها خواهند بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر

رئیس سازمان فضایی ایران از ایجاد و راه اندازی ۱۵ سامانه ی مرتبط با فناوری فضایی در کشور تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.
محسن بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به الزامات برنامه ی ششم توسعه ی کشور در حوزه ی فضا، اظهار داشت: در جهت در اختیار قراردادن توانمندی های فناوری فضایی در کشور، راه اندازی ۱۵ سامانه مرتبط با فضا تا پایان برنامه ی ششم توسعه به سازمان فضایی ایران تکلیف شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر

یکی از مشکلاتی که بشر امروزه با آن دسته پنچه نرم می کند، انرژی است. کاهش مصرف انرژی، ماندگاری بشر را تا چند سال پیش رویش در این کره‌ی خاکی تضمین می‌کند. البته برای به دست آوردن برخی از تکنولوژی‌ها در این راستا باید بهایی را نیز بپردازد که گاه ناچیز و گاه جبران ناپذیر است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ آذر

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با تشریح سازوکار انتخاب رئیس کشوری این سازمان توسط رئیس جمهور از برگزاری انتخابات این سازمان در 23 آذر ماه سال جاری خبر داد.
اصغر رضانژاد در گفت‌وگو با ایسنا، زمان نهایی انتخابات هیات‌مدیره‌ی استان‌های کشور را اعلام کرد و گفت: 23 آذرماه زمان نهایی برگزاری انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در استان‌ها خواهد بود که در آن هیات‌مدیره‌ی هر استان توسط فعالان این حوزه در شاخه‌های مختلف "شرکت‌ها"، "فروشگاه‌ها" و "اشخاص حقیقی" انتخاب خواهند شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ آذر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی زیر ساخت‌های فناوری و زیرساختی اجرای بانکداری دیجیتال خبر داد و گفت: اجرایی شدن این نوع بانکداری در انتظار سیاست‌گذاری بانک مرکزی است.
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی درباره‌ی اجرای بانکداری دیجیتال و بدون شعبه اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولیت فراهم کردن زیر ساخت‌ها برای اجرای بانکداری دیجیتال را بر عهده دارد و تا جایی که در حیطه‌ی وظیفه‌ی این وزارتخانه است، تمامی شرایط مهیا شده است.

ادامه مطلب