موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ آذر

کمپانی Dialog Semiconductor کار تولید تراشه برای گوش‌های هوشمند iPhone را برعهده داشت. در حال حاضر کمپانی Apple تصمیم گرفته تا خود با تولید تراشه های قدرتمند برای گوشی‌های همراه خود باعث خوشحالی کاربرانش شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ آذر

مدل اصلی Xiaomi Mi 7 مجهز به شارژ بی سیم پس از آغاز سال نو در چین عرضه خواهد شد. کارشناسان تاریخ فروش محصول را در ماه فوریه ی 2018 تخمین می‌زنند. به گزارش یکی از نشریه‌های خارجی، این گوشی هوشمند چینی در چین و در همان کارخانه‌هایی که گوشی هوشمند اپل ساخته شده است، مونتاژ خواهند شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

به گزارش مهر، محمود سفار با اشاره به نیاز بازار ایران به گوشی تلفن همراه و تاثیرات اجرایی شدن طرح رجیستری موبایل، اظهار داشت: از دو ماه پیش و پس از اعلام دولت مبنی بر اجرایی شدن طرح رجیستری، شرکت‌های واردکننده‌ی رسمی موبایل، میزان وارادات خود را تا ۸۹ درصد افزایش دادند تا توان پاسخگویی به نیاز بازار فراهم شود.
وی با بیان اینکه بازار ایران سالانه به ۱۲ میلیون گوشی تلفن‌همراه نیاز دارد، افزود: هم اکنون ۴۲ شرکت مجوز رسمی برای ورود قانونی گوشی موبایل از درگاه‌های گمرک را در اختیار دارند و شکی نیست که با اجرای طرح رجیستری به راحتی خواهند توانست نیاز بازار کشور را فراهم کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات چهارشنبه شب گفت: ایران در حوزه‌ی تلفن همراه، جزء 10 کشور نخست دنیا است اما در حوزه‌ی ثابت ما عقب ماندگی داریم و در رتبه‌ی 90 قرار داریم.
به گزارش ایرنا، از پایگاه اطلاع رسانی دولت جهرمی اظهار کرد: در تمام کشورهای جهان برای مصارف خانگی یک حد مصرف منصفانه داریم که وقتی از این مصرف عبور کنید سرویس در حداقل سرعت قرار می‌گیرید و بر خلاف مدل حجمی شبکه‌ی شما قطع نمی‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس جهانگرد معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، ضمن تأکید بر استفاده از فناوری‌های نوین به‌ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در بحث کمک به افراد کم‌توان گفت: ساختن انواع ابزارها در محیط‌های مجازی تحت عنوان اپلیکیشن‌های مختلف علاوه بر بهبود عملکرد توان‌خواهان جسمی و فیزیکی به بسیاری از بیماری‌های روان‌شناختی نیز کمک می‌کند.
معاون وزیر ارتباطات در جمع اعضاء و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با اشاره به این نکته که تلاش‌های NGOها بدون کمک‌های ملی در قلمروهای جغرافیایی کوچک محدود می‌شود، گفت : می‌شود از جمع‌بندی و نتایج نشست‌های این کارگروه با ملاحظه‌ی استاندارهای جهانی یک برنامه‌ی نسبتاً جامعی در سطح ملی ایجاد کرد و ظرفیت‌های موجود در این حوزه را در سطح ملی بسیج کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی با انتشار عکسی در صفحه‌ی شخصی خود در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرم، وضعیت کسب‌وکارهای اینترنتی در کشور با دسته‌بندی استانی را اعلام کرد.
وی گفت: رفع عقب ماندگی ۱۲ ساله‌ی کشور در عرصه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مدت فشرده‌ی ۴ سال اخیر اگرچه همواره با اعتراضاتی مواجه بوده، اما از دیدگاه توسعه‌ی اشتغال و رفع بیکاری که ما در اکثر مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است، نقش بی بدیلی داشته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

Samsung برای سه ماهه‌ی سوم سال 2017، سود عملیاتی ۱۴/۵۳ تریلیون وون و درآمد ۶۲/۰۵ تریلیون وونی را گزارش کرد که هر دو بالاترین مقادیر تاکنون برای یک دوره‌ی سه ماهه بودند. سود عملیاتی آن سه برابر سال گذشته و کمی بالاتر از سه ماهه‌ی دوم سال جاری بود. این شرکت می گوید: فروش گوشی‌های بهبود یافته و تراشه‌های حافظه با سودآوری بالا مهم‌ترین دلایل این رکوردهای جدید هستند.

ادامه مطلب