ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

به گزارش ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی تعرفه‌های جدید شرکت‌ها در صفحه‌ی رسمی اینستاگرم خود نوشت: یکی از اهداف مدل تعرفه‌ی جدید، ایجاد رقابت بین شرکت‌ها به منظور ارائه‌ی خدمات مناسب‌تر و با قیمتی رقابتی‌تر به مشترکین نهایی بوده است. اگر تعرفه‌های ارائه شده توسط شرکتی بخواهند هزینه‌های مشترک نهایی را افزایش دهد، موضوع توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیری و اصلاح خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه‌ی جلسه‌ی امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اجرایی شدن تعرفه‌های غیرحجمی اینترنت ثابت با بیان اینکه در صد روز اول دولت دوازدهم این موضوع بیشترین زمان را به خود اختصاص داد، گفت: بیشترین حجم مذاکرات در طول دولت دوازدهم معطوف به موضوع تعرفه‌های اینترنتی بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: در محاسبه‌ی مقدار آستانه‌ی مصرف منصفانه‌ی ماهیانه یا میزان تبادل ترافیک مجاز در ماه در تعرفه‌های اعلامی شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات اینترنت، ترافیک داخلی و بین‌الملل به صورت ترکیبی لحاظ می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

Samsung Galaxy Note 8 به دیگر گوشی‌ها در فروشگاه Microsoft پیوست. این مدل هم در فروشگاه‌های آنلاین و هم خرده فروشی‌ها به فروش می‌رسد. قیمت آن هم اکنون 780 دلار است.
Note 8 به Galaxy 8 و 8+، همینطور گوشی هوشمند Razer می‌پیوندد: مایکروسافت در حال فروش هر چهار هندست اندرویدی خود است. این در حالی است که این شرکت سه دستگاه Windows Phone (شامل HP Elite x3، که اخیرا در Verizon در دسترس است) را در فروشگاه خود دارد. سوال این است که چرا مایکروسافت گوشی‌های اندرویدی در فروشگاه خود می‌فروشد؟ خب، این شرکت می‌گوید شما می‌توانید Microsoft Launcher را اجرا کنید و یا از اپلیکیشن‌های پیش نصب شده بر روی این گوشی‌ها که شامل Office، Cortana و Skype می‌گردند بهره گیرید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

روز دوشنبه فردی مطلع با موضوع گفت: SoftBank Group Crop قصد ارائه‌ی پیشنهاد خرید سهام Uber به ارزش 48 میلیارد دلار را دارد که این 30 درصد پایین‌تر از آخرین ارزش‌گذاری شرکت به مبلغ ۶۸/۵ میلیارد دلار است.
این سرمایه‌گذاری که در اکتبر توسط هیئت‌مدیره‌ی Uber به تصویب رسیده بود، همینطور موجب یک سری تغییرات مدیریتی در این شرکت می‌شود، از جمله برخی قدرت‌های رای‌دهی سهام داران را محدودتر می‌کند، تعداد اعضای هیئت مدیره از 11 نفر به 17 نفر افزایش می‌یابند و نفوذ مدیر اجرایی سابق شرکت، Travis Kalanick را کاهش می‌دهد. این سرمایه‌گذاری و جابجایی‌های هیئت‌مدیره توسط مدیر اجرایی جدید شرکت، دارا خسروشاهی حمایت می‌شود. وی همین هفته‌ی گذشته از هک بزرگی که مدیران بر آن سرپوش گذاشته بودند، خبر داد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

سازمان جهانی ثبت اختراع و علائم تجاری، پتنت جدیدی از کمپانی سامسونگ را تایید کرده است. در این پتنت اسکنر اثر انگشت بر روی صفحه نمایش لمسی قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

Crunchbase News خبر داد WeWork در پی خرید Meetup است. بر اساس اطلاعاتی از جلسه‌ی داخلی Meetup که به تازگی برگزار شد، WeWork پیشگام فضای کار مشترک 20 میلیارد دلاری در حال تنظیمات خرید Meetup، پلتفرم اجتماعی مستقر در نیویورک است. Scott Heiferman، مدیرعامل و از موسسین Meetup به کارمندانش گفت: "ما توسط WeWork خریداری می‌شویم." این جلسه که در سطح شرکت برگزار شد، پس از چند هفته حدس و گمان داخلی دربار‌ه‌ی مسیر طولانی استقلال این شرکت بود. یادداشت‌های داخلی Meetup در ماه‌های اخیر به این معامله اشاره داشته‌اند. طرفین معامله از اظهار نظر درباره‌ی این موضوع خودداری کردند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

با توجه به پیشرفت هر روزه‌ی Instagram، برخی ویژگی ها پس از آزمایش نهایی ارائه می‌شوند. برخی هنوز در مراحل تست قرار دارند و تعدادی نیز در دستور کار برای توسعه‌دهندگان برنامه هستند. در اینجا لیستی از نوآوری‌هایی که قرار است در به روزرسانی جدید (برای iOS و اندروید) ارائه شوند یا به زودی نمایش داده خواهد شد را به شما معرفی می‌کنیم.

ادامه مطلب