ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد همه ی تجهیزات ساخت برند اپل اعم از گوشی و تبلت شامل حال اجرای فاز دوم طرح ثبت گوشی تلفن همراه موسوم به رجیستری در کشور است. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه ی نشست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاروزی ایران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ی نبود نمایندگی شرکت آیفون در کشور و نحوه ثبت گوشی های این شرکت، گفت: اینکه شرکتی درکشور نمایندگی داشته باشد یا اجازه واردات دو موضوع متفاوت است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

پیرو همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با نمایشگاه GIST ترکیه و طی مذاکرات صورت گرفته، این نمایشگاه پیشنهاد ویژه‌ای را برای فعالان عرصه بازی‌ساز در ایران در نظر گرفته است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، براساس توافقات صورت گرفته حداکثر ۵ شرکت‌ بازی‌ساز ایرانی می‌توانند با تخفیف 50 درصدی به جای پرداخت مبلغ ۱۴۰۰ یورو، با پرداخت ۷۰۰ یورو یک غرفه ی ۶ متری را تهیه کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: هموطنان ما همیشه مردمی نوع دوست و حاضر در صحنه هستند که به اتفاقاتی که برای دیگر افراد جامعه رخ می‌دهد سریعا واکنش نشان داده و برای کمک کردن به افراد آسیب دیده از هیچ کاری کوتاهی نمی‌کنند، در این بین افراد سودجو هم بیکار ننشسته و دست به کلاهبرداری می‌زنند.
سرهنگ ‌علی کریمی‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رسانی پليس فتا گفت: به دنبال زلزله ی اخیر در استان کرمانشاه متاسفانه شاهد کلاهبردارانی هستیم که به همراه متن‌ها و تصاویر دلخراش‌، شماره حساب هایی را به عنوان کمک به آسیب دیدگان اعلام می‌نمایند و پس از دریافت وجه کمکی به زلزله زدگان نمی‌کنند.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

کارشناسان به تازگی به برخی از خطرات بازی Pokemon Go برای کاربران اشاره کرده اند. تعدادی از کارشناسان دانشگاه پوردو با بررسی گزارشات دقیق پلیس در مورد حوادث و سایر حوادثی که در محل های PokeStops در ایالت ایندیانا پرداخته اند. این مناطق جاهایی هستند که طرفداران بازی می توانند پوکمون خود را تصاحب کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ آذر

به گزارش مهر، حسین فلاح جوشقانی در جمع خبرنگاران گفت: براساس اعلام شکایت مردم از پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم که از طریق سیم کارت‌های شخصی ارسال می‌شوند، حدود ۴ هزار سیم کارت تاکنون قطع سرویس شده‌اند.
وی با بیان اینکه اخیرا وزیر ارتباطات دستور ویژه داد که بازهم شرایط را برای اعلام شکایت مردم از مزاحمت‌های پیامک‌های تبلیغاتی تسهیل کنیم، افزود: امیدواریم به زودی حداقل‌های باقی مانده از این سیم کارت‌ها نیز شناسایی و مسدود شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ آذر

به گزارش ایلنا، پدرام سلطانی، نائب رییس اتاق بازرگانی ایران در جلسه‌ی صبحانه‌ی کاری با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل این است که وزارت ارتباطات برنامه‌های خود برای ارتقای جایگاه ایران در حوزه‌ی فناوری اطلاعات را اعلام کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ آذر

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طبق وعده‌اش مبنی بر رسیدگی به وضعیت اینترنت ثابت در حوزه‌ی قیمت و افزایش سرعت سرویس‌ها در صد روز اول دولت، با برگزاری جلسات کارشناسی و حضور متخصصان بخش دولتی و خصوصی بالاخره تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت پر سرعت غیر حجمی بر اساس مصرف منصفانه را به اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت ابلاغ کرده است.
در تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت، دسترسی با سرعت بالا به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های کاربران اینترنت در ایران در اولویت قرار گرفته است و سقفی با عنوان میزان مصرف منصفانه یا (Fair Usage Policy) در نظر گرفته شده است که تعیین این سقف حجم برای کاربر به منظور رقابت بیشتر و به نفع کاربر به اپراتورهای اینترنت سپرده شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ آذر

سامانه‌ی هوشمند حمل‌ونقل اسنپ فعالیت خود را در شمال کشور آغاز کرد. این سامانه، برای آغاز خدمات‌رسانی خود در شمال کشور، چهار شهر بابل، ساری، قائمشهر و رشت را برگزیده است. به این ترتیب اکنون اسنپ خدمات‌ خود را به ساکنان بخش‌هایی از مازندران و مرکز گیلان ارائه می‌دهد. پیش از این اسنپ در هشت شهر ایران فعال بود و با اضافه شدن چهار شهر جدید، گستره‌ی خدمات‌رسانی این سامانه افزایش چشمگیری ‍پیدا می‌کند.

ادامه مطلب