گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

Facebook اجرای آزمایشی محدود برنامه‌ای را که در آن از ابزارهایی برای گزارش خودکشی یا آسیب به خود در بین توده‌ی مردم استفاده می‌کند، گسترش می‌دهد. برای تشخیص بهتر، این شبکه‌ی اجتماعی الگوی شناسایی را برای پست‌ها و ویدئوهای Live آغاز می‌کند که وقتی شخص ممکن است افکار متمایل به خودکشی داشته باشد، آن را شناسایی می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

چند ماه گذشته برای Snap Inc. بسیار بد بود. در جدیدترین گزارش شرکت آمده درآمد آن در سه ماهه‌ی سوم سال 2017 پایین‌تر از انتظارات وال استریت است. بر اساس این گزارش، سهام شرکت نزدیک به 20 درصد افت داشت. Spectacles عینک‌های آفتابی مجهز به دوربین هستند که هم به صورت آنلاین و هم در ماشین‌های تبلیغات پاپ‌آپ در سراسر جهان به فروش می‌رسند. Snap می‌گوید نزدیک به 40 میلیون دلار به خاطر این دستگاه‌ها از دست داده که "در درجه‌ی اول این در ارتباط با ذخیره‌های اضافی کالا و تسهیلات لغو خرید کالا" است. به بیان دیگر، مشتریان به سادگی تعداد زیادی از این عینک‌ها را آن طور که Snap فکر می‌کرد نخریدند و از طرفی تعداد قابل توجهی از مشتریانی که از این عینک‌ها خریداری کرده بودند، در نهایت آن ها را پس دادند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

اگر یک عکس هزاران حرف داشته باشد، Gifهای انیمیشنی قطعا 10 هزار حرف خواهند زد. حتی شاید 50 هزار؟ یا یک میلیون؟! بستگی دارد که چه تعداد فریم عکس در یک انیمیشین با فرمت GIF استفاده می‌شود. در یک جمله، GIF های بی‌صدا، خارق العاده هستند. فایل‌های GIF این روزها طرفداران زیادی دارند. GIFها می‌توانند بیشتر از استیکرها و یا تک عکس‌های ثابت، احساسات و افکار را انتقال دهند که این روزها در فضای مجازی از همیشه محبوب‌تر شده‌اند. به احتمال زیاد تاکنون با این GIFها برخورد داشته‌اید و حتی شاید به فکر افتاده باشید تا از تصاویر و یا فیلم‌های خود، تکه‌ای کوچک انتخاب کرده و تبدیل به یک انیمیشن GIF کنید. این مقاله برای کمک به شماست. در ادامه ساخت انیمیشن GIF را روی سه پلت فرم ویندوز، موبایل‌های IOS و اندروید را بررسی می‌کنیم.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

متخصصان Google به تازگی برنامه ی جدیدی را توسعه داده اند که به کاربران اینترنت کمک خواهد کرد تا در مصرف ترافیک اینترنت خود صرفه جویی کنند. توسعه دهندگان Google با ارائه‌ی اپلیکیشن Datally تصمیم گرفته اند تا طرفداران خود را خوشحال کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

کمپانی مشهور آمریکایی Apple، مجددا از سوی کمپانی کوالکام به نقض اختراع متهم شده است. این کمپانی که تولید کننده‌ی تراشه های قدرتمند کامپیوتری است امروز برای چندمین بار شکواییه ی خود را تنظیم و به دادگاه ارسال کرده است. البته وکلای Apple نیز بیکار ننشسته اند و شکایت متقابلی را از این کمپانی به دادگاه ارائه داده اند. مشخص نیست این دعوا چه زمانی و چگونه خاتمه یابد اما مطمئنا قطع همکاری دو شرکت را به دنبال خواهد داشت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهری در مصاحبه با خبرنگار رسانه ی ملی توضیحاتی را در مورد تلاش‌ها برای پیشرفت اینترنت ثابت در کشور ارائه کرد. البته به گفته‌ی وی، در پی ارائه‌ی تعرفه های جدید، شرکت های اینترنتی با کاهش درآمد محسوسی رو به رو خواهند شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در جمع فعالان اقتصادی در جلسه‌ی صبحانه‌ی کاری اتاق بازرگانی، با اشاره به مشکلات سد راه اجرای دولت الکترونیک در کشور و عدم همکاری برخی دستگاه‌ها، گفت: وضعیت دولت الکترونیک در کشور مطلوب نیست و ما در این زمینه برای رفع مشکلات با سازمان امور استخدامی جلسات مفصلی داشته‌ایم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حمایت ویژه‌ی دولت از کسب‌وکارهای نوپا برای حضور در بازارهای جهانی خبر داده است.
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتی اعلام کرده است که کسب‌وکارهای نوپای موفق ایرانی امسال تشکیل‌دهندگان غرفه‌ی ایران در نمایشگاه باکتول هستند. حمایت دولت از این کسب‌و‌کارها برای حضور در بازارهای بین‌المللی به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

ادامه مطلب