تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ آذر

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، کپسول استارلاینر بویینگ که روز گذشته به فضا پرتاب شد، در ایستگاه فضایی بین المللی پهلو نمی گیرد. دلیل این امر اختلال نرم افزاری است که سبب شد کپسول چند دقیقه پس از پرتاب در مدار اشتباهی قرار گیرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ آذر

به گزارش مهر به نقل از انگجت، تحقیقی که در این زمینه توسط مؤسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد الگوریتم‌های شناسایی چهره که در سخت افزارهای اسکن صورت و محصولات مختلف امنیتی به کار گرفته می‌شوند، در مورد برخی نژادها و جنسیت‌ها عملکرد ضعیف‌تری دارند و به عنوان مثال در مورد برخی افراد به دشواری می‌توانند چهره یک فرد را با عکس گذرنامه وی تطبیق دهند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ آذر

به گزارش مهر، تاکنون هیچ درمان موثری برای ویروس ابولا کشف نشده است. ابتلا به این ویروس که به تب هموراژیک در انسان‌ها منجر می‌شود در سراسر جهان قربانیان زیادی گرفته است. فقدان مدل‌های انسانی برای بررسی تب هموراژیک ابولا یکی از مهمترین موانع در توسعه استراتژی‌های درمانی برای این بیمار است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ آذر

به گزارش مهر به نقل از انگجت، طبق برنامه ریزی شرکت موتورلا قرار بود موبایل تاشو Motorola Razr در ۲۶ دسامبر (آخر هفته جاری) عرضه شود. اما این شرکت اعلام کرده پیش سفارش این دستگاه و زمان عرضه آن به دلیل تقاضای قابل توجه مشتریان با تاخیر انجام می شود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ آذر

به گزارش مهر به نقل از مرکز ماهر، اخیرا گونه‌ جدیدی از ‫باج‌افزار های خانواده Vega موسوم به Zeppelin، سازمان‌های فناوری و خدمت درمانی را در سراسر اروپا، ایالات متحده و کانادا هدف قرار داده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ آذر

به گزارش مهر به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، شرکت تسلا کمتر از یک ماه قبل از خودروی سایبرتراک خود رونمایی کرد که با استقبال خریداران نیز مواجه شد. حالا یک نسخه کاملاً مشابه، اما کوچک‌تر از این خودرو در خیابان‌های مسکو در حال رفت و آمد مشاهده شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ آذر

به گزارش مهر به نقل از انگجت، توئیتر فعالیت بیش از ۸۸ هزار حساب کاربری را هم منتشر کرده که با حساب‌های متخلف یادشده مرتبط بوده و داده‌ها و اخبار دروغین موجود در آنها را منتشر می‌کرده‌اند.

ادامه مطلب