ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

بانک مرکزی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پی اقدام شبکه بانکی در خصوص فعال‌سازی رمز دوم پویا در راستاي افزایش امنیت در تراکنش‌های بدون حضور کارت، با تشكر از هموطنان عزیز كه اقدام به پوياسازي رمز دوم كارت خود نموده‌اند، روابط عمومی بانک مرکزی به اطلاع می‌رساند خرید و پرداخت‌های اینترنتی در حال حاضر با رمز دوم پویا با استفاده از اپلیکیشن‌هاي توليد رمز پويا قابل انجام است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

رئیس پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از به‌کارگیری ۲۳ سرباز نخبه و محقق وظیفه توسط پژوهشگاه ICT ظرف ۵ ماه گذشته خبر داد.
به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوذر عرب سرخی در خصوص به کارگیری سربازان توسط پژوهشگاه ICT اظهار کرد: بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری، استفاده از سربازان نخبه وظیفه یکی از دستوراتی بود که به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد و هدف از اجرای آن، جلوگیری از خروج این نخبه وظیفه ها از کشور بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

کارگروه فناوری های پیشران اتاق بازرگانی ایران از نهایی شدن آیین نامه صادرات نرم افزار در کمیسیون ICT اتاق ایران خبر داد.
به نقل از کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، حمیدرضا احمدیان از نهایی شدن آیین نامه صادرات نرم افزار خبر داد و گفت: این کار با همفکری اتاق بازرگانی انجام شده و تجربه خوبی محسوب می شود. زیرا اگر بنا بر این است که صادرات نرم افزار رخ دهد باید تعیین شود کدام بخش از دولت درگیر این موضوع است. براین اساس ما نیز بخش های مرتبط با صادرات نرم افزار و مسائل مربوط به آن را در نظر گرفتیم و در نهایت تبدیل به یک آیین نامه شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

به گزارش زومیت، تحلیلگری تخمین زده که رشد فروش ایرپاد اپل همچنان ادامه داشته و سال ۲۰۲۰ به ۸۵ میلیون دستگاه و درآمدی بالغ‌بر ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

بودجه اختصاص‌یافته به توسعه دولت‌الکترونیکی برای سال آینده ۷۷ درصد نسبت به امسال افزایش یافت.
به گزارش پیوست، طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در لایحه بودجه سال آینده برای برنامه توسعه دولت‌الکترونیکی، ۱۴۶ میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده که نسبت به بودجه اختصاص یافته در امسال بیش از ۶۳ میلیارد تومان افزایش یافته است. امسال بودجه برنامه توسعه دولت الکترونیکی ۸۲ میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ آذر

به گزارش گروه بنگاه‌ها، یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات تلفن ماهواره‌ای می‌گوید: به‌رغم موفقیت‌های شرکت‌های داخلی در این بخش اما با مشکل تامین ارز برای واردات تجهیزات روبه‌رو هستیم. احمد توکلی مدیرعامل شرکت آرین‌ماهواره با اعلام این مطلب گفت: در صورتی که بخواهیم از باند خارجی استفاده کنیم، مشکل تامین و انتقال ارز بیشتر می‌شود. وی افزود: ۷ شرکت داخلی به ارائه سرویس‌های تلفن‌های ماهواره‌ای می‌پردازند و این خدمات عموما در اختیار سازمان‌هایی قرار می‌گیرد که امکان تماس به روش‌های دیگر به‌سادگی وجود ندارد.

ادامه مطلب