ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: حجم اقتصاد دانش بنیان ایران بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار است که ۲۵ درصد آن در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محقق شده است.
ستار هاشمی در نشست همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه ICT که صبح امروز با حضور عمر فاتیح سایان معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه در مرکز همکاری‌های بین المللی و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، به حرکت ایران به سمت اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر ایران در بخش فناوری و نوآوری بودیم و رتبه جهانی ایران در تولید علم از جایگاه ۳۴ به ۱۶ ارتقا یافته و در سطح منطقه نیز رتبه برتر هستیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: فاز مهندسی ماهواره مخابراتی «ناهید ۲ » مراحل پایانی را طی می‌کند.
به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، جلسه‌ای بین مسئولان سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران در جهت ارتباط و تعامل و همفکری بیشتر در اجرا و پیشبرد فعالیت‌های حوزه فضایی کشور برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

به گزارش پیوست، داستان تهیه‌ راهنمای جامع دریافت رمز دوم پویا از همان روزهای آغاز اعلام ضرب العجل برای این پدیده‌ی تازه آغاز شد. بانک ها و PSP ها نقش خود را در اطلاع رسانی به کاربر تقریبا فراموش کرده بودند و تومن به عنوان بزرگ‌ترین ابزار آنلاین پرداخت خرد، باید خودش را برای مقابله با مشکلات احتمالی آشنا نبودن کاربران با این فرایند آماده می‌کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

به نظر می‌رسد از ورود مودم به کشور به‌دلیل حرکت به‌سمت تولید داخل جلوگیری می‌شود. این موضوع تا چه حد حقیقت دارد و به کجا رسیده است؟
به گزارش زومیت، چند روزی است که از گوشه و کنار می‌شنویم،‌ مودم‌های خارجی در کشور کمیاب شده‌اند یا با قیمت‌های گزاف و تقریبا به‌طور مخفیانه به‌فروش می‌رسند. زومیت درباره‌ی صحت و سقم این جریان پرس‌وجو کرده و اطلاعات آن را در خدمت خوانندگان عزیز می‌گذارد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ دي

به گزارش دنیای اقتصاد، به‌نظر می‌رسد استفاده دولتی از این محصولات علیه رقبای سیاسی، روزنامه‌نگاران و دیگر افراد، رایج و متداول شده است
روز دوم اکتبر سال گذشته میلادی «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی و منتقد دولت پادشاهی عربستان، به کنسولگری این کشور در استانبول رفت تا مدارک مربوط به ازدواجش را بگیرد. او از آنجا زنده بیرون نیامد. هر چند دولت عربستان در ابتدا مسوولیت این کار را نپذیرفت، اما بعدها قبول کرد که خاشقجی در عملیاتی پیچیده کشته شده است. دو ماه بعد «عمر عبدالعزیز» یکی دیگر از مخالفان دولت عربستان، در اسرائیل علیه یک شرکت نرم‌افزاری اسرائیلی به نام NSO Group طرح شکایت کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ دي

به گزارش آی‌تی‌من، رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با تاکید بر اینکه کافی‌نت‌ها فعلا هیچ قراردادی با اسنپ امضا نکنند.
در حالی که اخیرا اتحادیه فناوران رایانه تهران خبر از آغاز همکاری با اسنپ داده بود، رییس این اتحادیه امروز گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته در واحد حقوقی اتحادیه، متوجه این امر شده‌ایم که قرارداد با اسنپ کاملا یکطرفه بوده و به ضرر کافی‌نت‌ها است. به همین دلیل از اعضای این رسته درخواست داریم تا روشن شدن موضوع و تعیین تکلیف فعلا قراردادی با اسنپ امضا نکنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ دي

به گزارش آی تی ایران، ساندار پیچای مدیرعامل گوگل اگر تمام اهداف تعیین شده‌اش در سه سال آینده شرکت گوگل را محقق کند با پاداش سهمی معادل ۲۴۰ میلیون دلار روبه‌رو خواهد شد. این پاداش به‌جز دو میلیون دلار حقوق سالانه‌ای است که این مدیر موفق گوگل قرار است از سال ۲۰۲۰ دریافت کند. شرکت‌های مختلف با قراردادن اهداف و پاداش برای مدیران در آینده آنها را ترغیب به رسیدن به آن اهداف می‌کنند.

ادامه مطلب