ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

به گزارش آی‌تی‌من، مديركل نظارت ارز بانك مركزي در نامه‌اي به وزارت صنعت، معدن و تجارت، از نامه نگاري وزير صنعت با اين بانك به منظور تغيير ارز مورد نياز براي واردات تلفن همراه خبر داد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

به گزارش آی تی ایران، اخیرا استفاده از شبکه اجتماعی ToTok که توسط دولت امارات متحده عربی طراحی شده، در میان کاربران بسیاری از کشورها رواج یافته است. اما دیروز، مشخص شد این اپلیکیشن ابزاری جاسوسی برای دولت امارات بوده و حریم شخصی کاربران خود را نقض می‌کند. این برنامه که تقریبا شبیه به واتس‌اپ یا اسکایپ عمل می‌کند، با هدف تسهیل برقراری ارتباط میان کاربران اینترنت طراحی شد. اما بررسی‌های صورت گرفته نشان داد که اهداف دیگری در پس این اپلیکیشن نهفته است و همین مساله، نگرانی‌هایی را برای کاربران و همچنین دولت‌های کشورهای دیگر به‌وجود آورده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

انتخابات کمیسیون تازه تاسیس «فین‌تک» سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران روز گذشته (۲دی) برگزار و اعضای آن انتخاب شدند.
براساس اعلام روابط‌ عمومی سازمان نصر تهران، پس از رای‌گیری بین اعضای این کمیسیون،‌ «رضا قربانی» بنیانگذار موسسه شبکه عصر تراکنش به عنوان رئیس کمیسیون فین‌تک انتخاب شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پایه اصلی اقتصاد دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی است بر ضرورت همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در زمینه توسعه دانش هوش مصنوعی تأکید کرد.
محمدجواد آذری جهرمی، صبح امروز در دیدار با عمر فاتیح سایان، معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه، برگزاری نشست کمیته تخصصی همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه فناوری اطلاعات را گام مهمی در مسیر توسعه همکاری‌های دوجانبه دانست و گفت: اراده دو کشور در توسعه روابط سیاسی بی‌نظیر است. اهداف مشترکی وجود دارد و برای تحقق این اهداف دو کشور هم انگیزه‌های بسیار زیادی دارند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

به گزارش دیجیاتو، گزارشات حاکی از آنند که قطع اینترنت در هند خسارت چند میلیارد دلاری به کسب و کارهای هندی وارد کرده است.
به دنبال اعتراضات سراسری در هند علیه قوانین جدید شهروندی، دولت هند به منظور سرکوب معترضین اینترنت را در بخش های بزرگی از این کشور قطع کرد. حال بر اساس برآوردهای خبرگزاری هندی Firstpost، اپراتورهای سیار هند به طور میانگین در هر سه ساعت در هر یک از 22 منطقه ای که در آنها خدمات ارائه می کنند، حدود 1 میلیون دلار ضرر می بینند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد نوظهور دیجیتال در ایران، نتایج و پیامدهایی در پی داشته است که در یک فروم با عنوان اقتصاد دیجیتال و تمرکز بر صنعت رمزارزها، به آن پرداخته شد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه چهلم فروم نسل پیشرو ارتباطی 5G در حالی برگزار شد که شاخص‌ها و چالش‌های امنیت و معماری داده در شبکه نسل پنجم ارتباطی ارائه و ارتباط آن با اینترنت اشیا تشریح شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

به گزارش دیجیاتو، مقامات چینی در اقدامی فوری، نزدیک به ۷ هزار ماینر بیت کوین را مصادره کردند. بنا بر گفته خبرگزاری محلی این کشور، این دستگاه‌ها به صورت غیر قانونی از برق روستاهای دیگر استفاده می‌کردند و مصرف را تا ۴۰ درصد افزایش داده بودند.

ادامه مطلب