گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

دولت روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که تست و آزمایش های قطع ارتباط این کشور از شبکه جهانی اینترنت و راه اندازی طرح موسوم به اینترنت ملی و داخلی با موفقیت انجام شده است.
طرح جدایی از شبکه جهانی اینترنت و راه اندازی اینترنت ملی در روسیه که به رونت (RuNet) موسوم است، از مدت‌ها پیش در دستور کار دولت این کشور و سازمان رگولاتوری و نظارت بر اینترنت روسیه قرار گرفته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

یک کارشناس بانکی با اشاره به ۱۵۳ هزار پرونده باز فیشینگ، از فعال‌سازی ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی رمز دوم پویا در بانک‌های مختلف خبر داد.
عشرت عدالت با بیان این‌که تعداد پرونده‌های باز قضایی در حوزه سایبری افزایش یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۳ هزار پرونده باز قضایی در حوزه فیشینگ داریم و ۶۰ درصد جرایم سایبری در یک سال گذشته نیست، مربوط به فیشینگ بوده است.
وی با اشاره به بیش از ۱۶ میلیون تراکنش بدون حضور کارت در روز، تصریح کرد: بانک مرکزی و بانک‌ها برای مقابله با موضوع فیشینگ و این دسته سوءاستفاده‌ها اقدام به راه‌اندازی سرویس رمز دوم پویا کرده‌اند که از خردادماه سال جاری به صورت اپلیکیشن تا حدودی اجرایی شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

به گزارش دیجیاتو، ازبکستان که تا مدتی پیش از حامیان ارز دیجیتال بود، در تصمیمی غیرمنتظره خرید رمزارز را حتی از صرافی های دارای مجوز ممنوع کرد.
«سازمان ملی مدیریت پروژه» ازبکستان که تحت نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت می کند، اصلاحیه های جدیدی را در حوزه قوانین مالی پیاده کرده که شهروندان این کشور را از خرید رمزارز منع می کند. این سازمان به افرادی که قبلا اقدام به خرید ارز دیجیتال کرده اند، فرصت داده دارایی های خود را از طریق دو صرافی ثبت شده در این کشور به نام های Forklog و Sputnik به فروش برسانند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

به گزارش شرکت مخابرات ایران، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به الزامات قانونی برگزاری مناقصات در شرکت، در بخشنامه ای به کلیه مخابرات مناطق کشور اعلام کرد :از این به بعد در تمام مناقصات شرایطی فراهم آمده تا در تقویت فضای رقابتی و مشارکت کلیه واجدین شرایط در معاملات، حداکثر شفافیت و تلاش به عمل آید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

وزارت ارتباطات هفتمین مرحله فراخوان جذب نیروهای امریه را اعلام کرد.
هفتمین مرحله فراخوان نیروهای امریه وزارت ارتباطات ازساعت ۹ صبح تاریخ یکشنبه ۸ دی ماه آغاز و تا ساعت۲۴ چهاردهم همین ماه ادامه دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل پست بانک ایران در نشست تخصصی کاربرد فین‌تک اعلام کرد: این بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مسئولیت حمایت از پژوهشگران و تولیدکنندگان محصولات حوزه فین‌تک‌ها و سایر ابداعات و خلاقیت‌ها مرتبط را برعهده دارد و این پروژه‌ها را به‌صورت مشترک با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش می‌برد.​

ادامه مطلب