گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

به گزارش همکاران سیستم، اکتبر امسال مایکروسافت در رقابت مناقصه‌ای که تصور می‌شود خدمات پردازش ابری AWS آمازون بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد برنده شد تا امتیاز قرارداد زیرساخت‌های مشترک دفاعی (JEDI) وابسته به دولت آمریکا را به دست آورد.
مرکز توسعه خدمات رایانش ابری آمازون که با نام AWS شناخته می‌شود این روزها با استناد به «برتری فنی» و دخالت‌های سیاسی مایکروسافت را به چالش کشیده است تا امتیاز مذکور را از آن خود کند و در این میان تحلیل گران صنعت می‌گویند شرکت مایکروسافت بر اساس شایستگی‌های خود پیروز شده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

اپل و شارپ درصدد راه اندازی یک کارخانه جدید به منظور تولید نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند هستند.
دو غول تکنولوژی در شرق و غرب جهان، یعنی اپل در آمریکا و شارپ در ژاپن به تازگی تصمیم گرفته‌اند که با همکاری یکدیگر به توسعه و تولید نمایشگرهای اولد (OLED) جدید مخصوص گوشی های هوشمند بپردازند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

به گزارش همکاران سیستم، نرم‌‌افزارهای حوزه خدمات بهداشت و درمان که در بیمارستان‌ها و دیگر مراکز مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرند، با هدف مدیریت داده‌ها بالینی و غیربالینی ارایه می‌شوند. این نرم‌ افزارها در تهیه سوابق الکترونیکی بیمار برای بازیابی و ذخیره آنها کاربرد فراوان دارند. این قبیل نرم افزارها همچنین در تامین امنیت، مدیریت و تحلیل اطلاعات در صنعت بهداشت و درمان هم کمک می‌کنند و بخش بزرگ داده‌های تولید شده در این عرصه می‌توانند به جای آنکه به صورت دستی تحلیل شوند، از طریق این پلتفرم‌ها به صورت کاربردی‌تر ارایه شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

به گزارش شرکت مخابرات ایران، طبق گزارش‌های ماهانه سامانه سپاس (سامانه ۱۹۵) سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)، بیشترین شکایات مردمی ثبت‌شده در آبان ماه مربوط به اینترنت بوده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

هواوی اعلام کرده که سال آینده ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند 5G در چین عرضه خواهد کرد.
هواوی که یکی از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی چینی محسوب می‌شود، در سال‌های اخیر موفق شده است به رقابت تنگاتنگی با رقبای قدرتمند خود بپردازد و بعد از سامسونگ و قبل از اپل، در جایگاه دوم فهرست رده‌بندی پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده موبایل قرار بگیرد.
بر اساس گزارش وب سایت gsmarena، هواوی به تازگی اعلام کرده است که سال آینده میلادی ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G در بازار چین عرضه خواهد کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

واردات تجهیزات دسته دوم سخت‌افزاری در ایران در حال تبدیل به یک چالش جدی است. واردات سرورهای دسته دوم و حتی قدیمی می‌تواند به امنیت شرکت‌ها و حتی دستگاه‌های دولتی آسیب وارد کند. رییس انجمن واردکنندگان کالا و تجهیزات رایانه‌ای اعلام کرد: در حال تنظیم آیین‌نامه برای واردات سخت‌افزار دسته دوم هستیم و باید تمام تشکل‌ها وارد گود شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

به گزارش پیوست، آپارات، فیلیمو، نماوا و سرویس ویدیوی کافه بازار با سازمان تنظیم مقررات صوت وتصویر فراگیر برای دریافت مجوز از این سازمان و ادامه فعالیت به یک توافق اولیه رسیدند.
مقرر شده این ۴ بازیگر اصلی پلتفرم انتشار ویدئو برای رسیدن به تفاهم نهایی جلسات خود با این سازمان را ادامه دهند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

با گذشت حدود یک ماه و نیم از اعلام سهمیه‌بندی بنزین و حمایت‌های همه‌جانبه اسنپ از رانندگانش در قالب تخصیص وام و میلیاردها تومان پاداش، حالا تاکسی‌اینترنتی اسنپ به عنوان پیش‌قدم در ارائه کمک‌هزینه خرید بنزین، طرح حمایتی ویژه‌ای را با عنوان «کمپین ۱۰۰۱» آغاز کرده است.

ادامه مطلب