گوناگون
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ دي

تایلند چهار باند فرکانسی را برای خدمات 5G در فوریه ۲۰۲۰ به مزایده می‌گذارد.
به گزارش سرویس اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پخش ارتباطات ملی تایلند (NBTC) مزایده چهار باند را برای ارایه خدمات 5G تصویب کرده‌است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ دي

سرعت‌ و کیفیت ارائه‌شده توسط شرکت‌های اینترنتی همواره معترضانی دارد و نتایج سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات نشان می‌دهد، بیش‌ترین شکایات کاربران از خدمات اینترنت اپراتورها در حوزه کیفیت سرویس و همچنین پشتیبانی و ارائه خدمات است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ دي

طبق گزارشی جدید دولت چین کمک مالی معادل ۷۵ میلیارد دلار به هواوی کرده است این در حالی است که هواوی این اتهامات را رد می کند.
به نقل از انگجت، طبق گزارشی جدید به نظر می‌رسد شرکت هواوی از دولت چین کمک مالی زیادی دریافت کرده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۶ دي

به گزارش آی‌تی‌رسان، توییتر استفاده از تصاویر PNG را به‌خاطر حمله‌ای که به اکانت توییتری بنیاد صرع شد و باعث انتشار تصاویر متحرکی گردید که می‌توانستند باعث تشنج در افراد حساس به نور گردند، ممنوع کرد.
توییتر در این‌رابطه باگی را کشف کرده که به کاربران اجازه می‌داد تا تنظیمات پخش خودکار را دور بزنند و چندین تصویر متحرک با فرمت APNG را در یک توییت واحد منتشر کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، شهروندان پس از شماره گیری #۵*۳*۱۳۷* می‌توانند برای دسترسی به اطلاعات مرتبط با خط مورد نظر، کد آن را وارد کرده و داده‌هایی در خصوص امکانات رفاهی، شرایط حمل و نقل، موارد اضطراری و ویژه ایستگاه‌ها را دریافت نمایند. به این شیوه ایستگاه‌های دارای این امکانات در خط انتخابی، قابل مشاهده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

ستار هاشمی معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات در افتتاح اولین کمیسیون مشترک دو جانبه ICT ایران و ترکیه گفت: همکاری مشترک از ظرفیت صلح آمیز فضایی در حوزه ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی و آمادگی ورود به صنعت فضایی ۴، از محورهای مهمی است که در این کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ دي

به گزارش زومیت، اوبر برای ایجاد سرویس تاکسی هوایی خود با Joby Aviation و ۶ شرکت دیگر همکاری می‌کند.
برنامه‌های بلندپروازانه‌ی اوبر برای راه‌اندازی سرویس تاکسی هوایی شهری به‌لطف استارتاپی بی‌نام‌ونشان و ثروتمند شتاب گرفته است. این شرکت گفته است بیش از یک دهه با Joby Aviation، شرکت فعال در حوزه‌ی هوافضا و مستقر در کالیفرنیا، روی هوانوردی الکترونیکی کار کرده‌ است. Joby Aviation اولین شرکت متعهد به زمان‌بندی افراطی اوبر برای رونمایی سرویس تاکسی پرنده‌‌اش تا سال ۲۰۲۳ است.

ادامه مطلب