ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ دي

بسیاری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و سوءاستفاده از سیم‌کارت، به دلیل ابهام در نظام هویت در فضای مجازی رخ می‌دهد و به همین دلیل، تلاش برای ساماندهی این فضا و الزام اپراتورها به احراز هویت کاربرانی که قصد خرید سیم‌کارت دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.
یکی از مشکلات دارندگان سیم‌کارت، همواره دریافت پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی بوده که البته استفاده از شماره‌های شخصی برای ارسال این پیامک‌ها نیز مدتی است به روش‌های دیگر اضافه شده است. همچنین سوءاستفاده از سیم‌کارت‌هایی که نام و نشان ندارند، یکی دیگر از مشکلات عدم احراز هویت دارندگان سیم‌کارت به شمار می‌رود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ دي

آمازون حق امتیاز اختراع سیستمی را ثبت کرده که با اسکن کف دست فرد به او اجازه می دهد تراکنش مالی انجام دهد.
به نقل از دیلی میل، آمازون تصمیم دارد در فروشگاه‌های بدون صندوق دار خود پرداخت‌ها را بدون کارت انجام دهد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ دي

عرضه مدل پریمیوم ساعت هوشمند جدید شیائومی تا ماه فوریه ۲۰۲۰ میلادی به تاخیر افتاد.
از آنجایی که گجت های هوشمند همچون ساعت های هوشمند در میان کاربران در سراسر جهان از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شده است، به نظر می‌رسد که این محصولات در مدت زمان اندکی توانستند نظر و رضایت کاربران و مشتریان را به خود جلب کنند و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ دي

رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور گفت: تلفن‌های همراهی که مدتی پیش به خاطر رجیستری قطع شده بود به تدریج و بر اساس اولویت وصل خواهند شد.
محمد مهدی غفوریان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: در حال حاضر بازار تلفن همراه به یک ثبات رسیده است و وضعیت نسبت به قبل بهتر شده است، البته رکودی نیز در بازار وجود دارد که فقط متعلق به بازار گوشی نیست بلکه در تمامی صنوف وجود دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ دي

رایتل طی اطلاعیه‌ای رکورد مصرف دیتا و درآمد روزانه رایتل در آذر ماه سال ۹۸ شکسته شد.
به گزارش روابط عمومی رایتل، در آذر ۹۸ رکورد مصرف دیتا و درآمد روزانه این اپراتور شکسته شد. بدین ترتیب سقف درآمد روزانه شرکت ۷ درصد و میزان مصرف روزانه دیتا ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

به گزارش آی‌تی‌من، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در هفت ماهه نخست امسال، تعداد گوشی همراه مسافری و وارداتی ثبت شده در سامانه همراه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هر کدام نزدیک به سه برابر شده است.
طبق این آمار در هفت ماهه نخست امسال سه میلیون و ۱۹۵ هزار و ۲۰۰ فقره گوشی همراه مسافری در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ فقره گوشی همراه ثبت شده در این سامانه در مدت مشابه سال گذشته، ۱۸۸ درصد افزایش داشته است‌.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

به گزارش همکاران سیستم، وزارت دفاع آمریکا سازندگان تجهیزات ارتباطی این کشور را تشویق می‌کند تا با همکاری یکدیگر فناوری‌های لازم برای نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موسوم به 5G را توسعه دهند و آنها را جایگزین فناوری‌های شرکت چینی هوآوی کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

به گزارش ایسنا، «چاک پدل» (Chuck Peddle) یکی از مهم‌ترین مهندسان توسعه «رایانه‌های خانگی» اولیه که از وی به‌عنوان پدر رایانه‌های شخصی یاد می‌شود، به علت ابتلا به سرطان لوزالمعده در ۸۲ سالگی درگذشت. به گزارش «ایسنا» و به نقل از انگجت، «چاک پدل» بیشتر به‌دلیل طراحی سیستم MOS ۶۵۰۲ که بسیار کم‌هزینه بود و در سال ۱۹۷۵ تنها ۲۵ دلار قیمت داشت، شناخته شده است.

ادامه مطلب