ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ دي

به گزارش دیجیاتو، مدیرکل حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر از فیلترینگ قریب‌الوقوع سایت‌های فروش پایان‌نامه و مقاله داد و اعلام کرد که بازپرس فرهنگ و رسانه با شکایت این وزارتخانه دستور این فیلترینگ را صادر کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ایران در حوزه هوش مصنوعی از بسیاری از کشورها جلوتر است، گفت: ما نیازمند مقررات گذاری در حوزه هوش مصنوعی هستیم.
محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرم نوشت: توسعه هوش مصنوعی برای همگان خوب است. ایران می‌تواند درآمد بسیاری در این حوزه داشته باشد.
وی گفت: دانشگاهیان و شرکت‌های ایرانی در مقایسه با خیلی از کشورها در حوزه هوش مصنوعی، واقعا خیلی جلوتر هستند و همه‌ با هم باید کاری کنیم که فرصت‌های برابر برای توسعه هوش مصنوعی برای همه‌ کشورها وجود داشته باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

به گزارش پیوست، وزارت امور اقتصادی مکلف به تکمیل سامانه‌های یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی تا پایان خرداد ماه سال آینده شده است.
در لایحه بودجه سال ۹۹ پیشنهادی دولت به مجلس، وزارت اموراقتصادی و دارایی با همکاری سازمان برنامه‌ و بودجه کشور مکلف به تکمیل سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی تا ابتدای تابستان سال آینده شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور تکمیل شبکه ارتباطی فاز نخست آزادراه تهران – شمال که در دهه فجر افتتاح می‌شود را صادر کرد.
محمدجواد آذری جهرمی، در جلسه شورای فنی با حضور معاونین و مدیران وزارت ارتباطات با اشاره به افتتاح فاز نخست آزادراه تهران – شمال بر آمادگی کامل دستگاه‌های تابعه برای تکمیل شبکه ارتباطی این منطقه تأکید کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

به گزارش دیجیاتو، بر اساس اعلام کارگروه سوخت (مصوبه هیئت وزیران)، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی که در هفته حداقل ۴۷ کیلومتر پیمایش داشته باشند، به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷ لیتر اعتبار خرید بنزین دریافت می‌کنند و این اعتبار تا سقف ۱۰۰۰ کیلومتر در هفته را پوشش خواهد داد. اکنون اسنپ خبر می‌دهد در جدید‌ترین فعالیت حمایتی خود که «کمپین ۱۰۰۱» نام گرفته، درصدد است تا هزینه خرید بنزین رانندگان ناوگانش را تامین کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیام تبریک بیست و چهارمین سال تاسیس پست بانک به مدیران این بانک توصیه کرد با حمایت همه جانبه از نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، تحول بانکداری نوین در قالب بانکداری دیجیتال برای حرکت به سوی اقتصاد هوشمند دیجیتال را سرلوحه کار قرار دهند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

به گزارش همکاران سیستم، هیچ کارشناسی در وال استریت به اندازه «دان ایوز» از متخصصان مرکز Wedbush در مورد رشد صعودی مایکروسافت در حوزه خدمات پردازش ابری تاکید ندارد. ایوز روز گذشته رتبه‌بندی Outperform در مورد وضعیت سهام مایکروسافت را منتشر کرد و مشخص شد غول نرم افزاری جهان پیش‌ بینی‌های وال استریت را محقق کرده است تا بر این اساس ارزش هر سهام آن از ۱۷۰ دلار به ۱۸۵ دلار برسد. دلیل اصلی نگرش خوشبینانه ایوز یک نکته است: رشد سریع عرصه خدمات پردازش ابری.

ادامه مطلب