گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ آبان

به گزارش ارز دیجیتال، بر اساس تحقیقات جدید منتشر‌شده در نشریه The Block، تقریباً نیمی از افرادی که در صنعت بلاک‌ چین مشغول به کار هستند، از کارکنان صرافی‌های ارز دیجیتال هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ آبان

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس هیات مدیره و مدیرعامل پست‌ بانک‌ ایران با تاکید بر همگرایی و برنامه‌ریزی صحیح صف و ستاد در اجرای ماموریت‌های بانک اظهار کرد: عملکرد شش ماهه اول سال‌جاری نشان از دستیابی به ثبات و حرکت در مسیر صحیح حرکت برنامه‌های تدوین‌شده و نزدیک‌ شدن به سوددهی بانک است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ آبان

وقتی در دهه ۱۹۶۰ قانون معروف گوردن مور، به دو برابر شدن تعداد ترانزیستورها در هر سال اشاره داشتند و در اواخر دهه ۲۰۰۰ این قانون رو به نقض پیش رفت دیگر اینطور تصور می‌شد که باید به فکر ساختاری جایگزین برای دنیای اتمی سلیکون‌ها رفت؛ اما شرکت‌های سامسونگ و TSMC نشان داده‌اند که هنوز مور زنده است و باید هر سال منتظر تحولی بزرگ در دنیای ریزتراشه‌ها باشیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ آبان

به گزارش تسنیم، درحالی که با تشدید واردات موبایل از طریق رویه مسافری حقوق دولت به شدت تضییع می‌شد، با پیگیری‌های صورت گرفته از جمله لغو معافیت ۸۰ دلاری و همچنین افزایش تعرفه واردات تلفن همراه مسافری عملا جلوی تضییع حقوق دولت گرفته شد.
از اواخر سال گذشته با تشدید مشکلات واردات رسمی موبایل و هم چنین الزام به رجیستری گوشیهای وارداتی، موضع واردات موبایل از طریق رویه مسافری و سو استفاده از اسناد هویتی مسافران رونق گرفت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ آبان

به گزارش پیوست، چگونگی فعالیت پرداخت‌سازان و بانک‌های طرف قرار داد با آنها مشخص شد.
پرداخت‌سازان از این پس برای فعالیت باید با شاپرک موافقتنامه امضا کنند. پرداخت‌سازان پس از پرداختیاران دومین گروه از فناوران مالی هستند که برای ارائه سرویس‌های خود ملزم به امضای موافقتنامه با شاپرک شده‌اند.
دستورالعمل پرداخت‌سازی به عنوان اولین دستورالعمل از مجموعه دستورالعمل‌های فناوران مالی بهمن ۹۶ از سوی بانک مرکزی تصویب و ابلاغ شد اما هیچ‌گاه متن مصوبه روی خروجی‌های عمومی بانک مرکزی قرار نگرفت.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ آبان

اوایل هفته جاری یک بالن تبلیغاتی شرکت سامسونگ در میشیگان سقوط کرد.
به گزارش ماشیبل، پیشرفت‌های فناوری در دنیای امروز به قدری زیاد است که گاهی فراموش می‌کنیم فناوری‌های گرانقیمت تمام مدت در بالای سر ما پرواز می‌کنند.
ولی اگر یکی از این فناوری‌ها دچار آسیب شوند، متوجه حضور آنها در بالای سر خود می‌شویم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ آبان

نمایندگان رگولاتوری در مجمع ارتباطات رادیوئی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات ۲۰۱۹ (RA-۱۹) بعنوان نایب رئیس گروههای مطالعاتی ۴ و ۵ بخش ارتباطات رادیوئی ITU انتخاب شدند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ آبان

شرکت «وارنر مدیا» که رمان‌های پرفروش جهان را منتشر می‌کند این روزها تصمیم دارد در زمینه‌های دیگر هم گام بردارد. این شرکت با برنامه‌ریزی‌های جدید خود می‌خواهد تماشاچیان جوان را به سمت خود بکاشند تا در عرصه رقابتی فیلم‌های سینمایی گوی سبقت را از رقبا برباید.

ادامه مطلب