کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۷ آبان

به گزارش ریوترز شرکت آلفابت، کمپانی مادر گوگل، در حال انجام مذاکرات برای خرید شرکت «فیت‌بیت» (Fitbit) است. هنوز هیچ اطلاعاتی راجع به پیشرفت این مذاکرات منتشر نشده و طبق گفته یکی از منابع نزدیک به گوگل، هنوز مبلغ پیشنهادی توسط گوگل برای خرید فیت بیت نیز اعلام نشده است. ماه گذشته شبکه CNBC اعلام کرد که فیت بیت به دنبال واگذاری این شرکت است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۷ آبان

به گزارش آی‌تی‌من، در بازار IT کشور به ویژه صنف کامپیوتر، با توجه به شرایط کنونی، شرکتهای زیادی مشغول به فعالیت و کسب و کار هستند. شرکت‌های بزرگ و برندهای معتبر در بازار با توجه به سهم بازار و میزان فروش، به صورت رسمی ‌و سیستماتیک اقدام به فروش و توزیع محصولات برند خود می‌کنند. در کنار فروش محصولات، طبق قوانین داخلی و بین المللی، خدمات پس از فروش و مقوله گارانتی نیز باید به طور یکپارچه، مانند همه کشورها بایستی به شایستگی انجام پذیرد.

ادامه مطلب
سرگرمی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۷ آبان

به گزارش گیم‌فا، بیش از یک ماه از انتشار بازی Mario Kart Tour می‌گذرد و شرکت نینتندو امروز هم آمار جدیدی از تعداد دانلود و فروش این عنوان را در دسترس قرار داده است. برای مشاهده‌ی جزئیات بیشتر در این زمینه، ما را در ادامه همراهی کنید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۷ آبان

به گزارش پیوست، شب گذشته سرویس «رایچت» پلتفرم گفت‌وگوی آنلاین و ارتباط با مشتری فیتلر شد؛ اما ۱۲ ساعت از این اتفاق نگذشت که اعلام شد با پیگیری‌های صورت گرفته از سمت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور دستور به رفع موقت فیلتر این سرویس را داده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ آبان

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، طی دو سه سال اخیر بحث تحول دیجیتال یا Digital transformation به یک بحث کلیدی در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار تبدیل شده است. تحول دیجیتال به فرآیندی اطلاق می‌شود که طی آن تکنولوژی‌های دیجیتال، در تمام حوزه‌های صنعت کسب‌و‌‌کار یا تجارت اعمال می‌شوند. این فرآیند می‌تواند شیوه‌های خدمات رسانی کسب‌وکارها به مشتریان را از پایه تغییر دهد. تحول دیجیتال، جزو تغییرات فرهنگی نیز محسوب می‌شود و صاحبان کسب‌وکار را ملزم می‌کند تا دائما اوضاع خود را به چالش کشیده و مدام تحقیقات و آزمایش‌های مختلف انجام دهند تا نقاط ضعف خود رابه موقع پیدا کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ آبان

به گزارش ایسنا، در یکی از جدیدترین روش‌های فیشینگ، کلاهبرداران با ترفند رجیستری کردن تلفن همراه مسافری، افراد را به سایت‌ها و صفحات جعلی هدایت کرده و موجودی حساب آن‌ها را به‌سرقت می‌برند.
یکی از اقدامات کلاهبرداران این است که با راه‌اندازی سایت‌های جعلی که شبیه به سایت‌های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده‌های مالی اقدام می‌کنند. در این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ معروف است، از طریق اطلاعات واردشده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب‌های بانکی قربانیان خالی می‌شود و کاربرانی که دارای سواد دیجیتالی کمتر هستند، یا از ابزارهای به‌روزنشده استفاده می‌کنند، بیش‌تر در معرض خطر هستند و اطلاعات آنان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ آبان

به گزارش فارس، رئیس پژوهشگاه هوافضا گفت: نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان به پژوهشگاه هوافضا برای اجرایی شدن برنامه‌های بین المللی سازی پرداخت شد اما به دلیل تحریم ها پرداخت اقساط بعدی به تعویق افتاد و هنوز خبری از پرداخت آنها نیست.
فتح الله امی رئیس پژوهشگاه هوافضا با اشاره به برنامه‌های این پژوهشگاه برای بین المللی شدن توضیح داد: یکی از مواردی که در این پژوهشگاه به جدیت دنبال می شود موضوع ارتقای پژوهشگاه هوافضا به سطح بین المللی است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ آبان

کمیته دائمی کنگره ملی نمایندگان خلق چین، قانونی در حوزه رمزنگاری (کریپتوگرافی) تصویب کرده است که از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی (۱ ژانویه ۲۰۲۰)، اجرایی خواهد شد.

ادامه مطلب