ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان

به گزارش تسنیم، حسام مهدوی به عنوان مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی شرکت داده پردازی ایران منصوب شد.
طی حکمی از سوی ذبیح الله فیض آبادی ثانی مدیر عامل شرکت داده پردازی ایران ، حسام مهدوی به عنوان مدیر جدید روابط عمومی و امور فرهنگی این شرکت منصوب شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات از الزام احراز هویت فردی و مکانی متقاضیان سرویس در حوزه ICT خبر داد.
مجید حقی گفت: با توجه به قانون مجلس شورای اسلامی درباره الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی برای تمامی اتباع ایرانی، تمامی دارندگان پروانه سرویسهای تلفن همراه، FCP ،SAP ،FWA ،MVNO ،Servco و پست بایستی با دریافت کد ملی و کد پستی از متقاضیان سرویس، هویت فردی و مکانی آنان را احراز کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

یک سال قبل شرکت گوگل پیوند .new که مانند کلیدهای میان‌بر برای ایجاد اسناد جدید در سرویس‌های گوگل عمل می‌کند را معرفی کرد. با این اقدام جدید به عنوان مثال شما می‌توانید با تایپ کردن doc.new بدون هر گونه اقدام دیگر به صورت مستقیم یک فایل جدید در سرویس Doc گوگل در اختیار داشته باشید یا با تایپ کردن sheet.new به سرعت و بدون واسطه یک صفحه گسترده جدید باز کنید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت های پیامکی به ۱۴۷ هزار سیم کارت رسیده است. این آمار از تسریع روند قطع خطوط و مسدودسازی ۱۳ هزار سیم کارت طی ۳ ماه حکایت دارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

به گزارش ارز دیجیتال، تحلیل‌گران معتقدند، چین که یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان به شمار می‌رود سرگرم فراهم کردن مقدمات برای معرفی اولین ارز دیجیتال ملی در جهان است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

به گزارش ارز دیجیتال، یک شرکت فعال در حوزه استخراج بیت کوین در روسیه در نظر دارد تا با افتتاح تاسیساتی جدید در این کشور، به سهم ۲۰ درصدی از استخراج بیت کوین در دنیا برسد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۸ آبان

گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از شاخص‌های مهم توسعه جوامع به شمار می‌آید. توسعه در این بخش نیازمند افزایش همزمان نفوذ استفاده از خدمات دیجیتال در جوامع و ارتقاء زیرساخت‌های ارتباطی در کشورها است. به گزارش پیوست، مروری بر جایگاه ایران در شاخص‌های ارتباطی اینترنتی نشان می‌دهد، در پایان سال ۹۷ ایران با ۷۴ میلیون کاربر و ضریب نفوذ ۹۰ درصدی، رتبه اول منطقه و در بین ۲۰ کشور پرکاربر اینترنت جهان نیز قرار دارد. در رابطه با نرخ رشد تعداد کاربران نیز وضعیت ایران قابل توجه است، به نحوی که در سال ۲۰۱۸، ایران جایگاه پنجم جهان را در سرعت رشد تعداد کاربران اینترنت ثبت کرده است. در کنار این آمارها، جمعیت ۸۰ میلیونی ایران با ترکیب سنی نسبتا جوان و تحصیل کرده، نشان از تقاضایی پایدار و روبه رشد برای دریافت خدمات اینترنتی و مخابراتی در آینده را نوید می‌دهد.

ادامه مطلب