ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

به گزارش فارس، رئیس مرکز علمی کاربردی پست و مخابرات گفت: پیش از این با کشورهایی نظیر هند ارتباط دو جانبه داشتیم اما اتحادیه جهانی مخابرات کمک می کند تا بتوانیم تعاملات بین المللی با کشورهای مختلف را مدیریت کنیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

سرعت‌های ارائه‌شده توسط شرکت‌های اینترنتی همواره معترضانی دارد و نتایج سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ نشان می‌دهد، بیشترین شکایات کاربران از خدمات اینترنت اپراتورها در حوزه کیفیت سرویس است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

به گزارش زومیت، خطای جدید اپ استور اپل باعث شد که در مدت زمان دو روز کاری، حدود ۲۰ میلیون داده‌ی مربوط به امتیازها و رتبه‌دهی کاربران به اپلیکیشن‌ها پاک شود.
در اثر خطای به‌وجود آمده در اپ استور، حدود ۱۰ میلیون داده‌ امتیازها کاربران در ایالات متحده و بیش از ۲۰ میلیون داده امتیازهای کاربران در سطح جهانی، پاک شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه در تلاش برای برقراری حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت برق هستیم، گفت: در حال حاضر آیین‌نامه‌ای به منظور ارائه انواع حمایت‌های قانونی، مالی و اداری لازم از شرکت‌های دانش‌بنیان در دست تدوین است و این مهم تا پایان امسال به نتیجه خواهد رسید.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

به گزارش ارز دیجیتال، صرافی بزرگ بایننس که مقر اصلی آن در کشور مالت قرار دارد، حالا اعلام کرده است که به زودی دفتر جدیدی در پکن، پایتخت چین، افتتاح خواهد کرد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که دفتر بایننس در چین، در حال حاضر در شهر شانگهای قرار دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان

به نوشته‌ی دنیای‌اقتصاد، تکنولوژ‌ی‌های جدید هرقدر انقلابی‌تر باشند، جنجالی‌تر هم می‌شوند؛ درست مانند تشخیص چهره که در سال‌های اخیر حسابی مورد توجه شرکت‌های تکنولوژی قرار گرفته و توانسته جای خودش را در میان ابزارها و گجت‌های دیجیتالی باز کند. با این اوصاف است که در یک سال اخیر بسیاری از تیترهای اخبار به روند توسعه و به‌کارگیری این تکنولوژی در زمینه‌های مختلف توسط شرکت‌ها و البته نهادهای دولتی اختصاص داشته است. با اینکه این تکنولوژی بیشتر با قابلیت نظارتی‌اش شناخته می‌شود، اما امکانات و ویژگی‌های دیگری را هم می‌تواند در اختیار کاربران قرار بدهد. در واقع بسیاری از تکنولوژی‌های نوظهور امکان شناسایی افراد، یافتن مکان آنها با شناسایی ضربان قلب‌شان، شمارش قدم‌ها و حتی آثار به جامانده از میکروب‌ها روی سلول‌های پوست یا قطرات عرق را دارند. این روند تا آنجا ادامه پیدا کرده است که بعضی محققان ایده‌های نامعمولی مانند دستگاهی برای شناسایی احساسات با استفاده از امواج رادیویی یا صندلی خودروی بیومتریک مبتنی بر نرم‌افزار شناسایی نشیمن‌گاه را هم مطرح کرده‌اند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان

به گزارش آی تی ایران، جدیدترین پهپاد شرکت DJI، کوچک‌ترین و در عین حال سبک‌ترین محصول این شرکت است که تحت عنوان مویک مینی معرفی شده است.
محصولی که به قدری سبک و جمع‌وجور طراحی شده که استفاده از آن نیازی با اخذ مجوز از سوی اداره FAA آمریکا ندارد. مویک مینی که تا قبل از رونمایی، چند باری مشخصاتی از آن در فضای وب درز کرده بود، رسما معرفی شد و پیش‌فروش آن نیز آغاز شده است. قرار است مویک مینی از 11 نوامبر به دست خریداران برسد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه کالیفرنیا با الهام از نوعی ماهی به نام گیره ماهی یک بازوی رباتیک به شکل فنجان را تولید کرده اند که توان مکش بسیار زیادی دارد و می تواند اشیای مختلف را در ابعاد و اشکال گوناگون جذب کرده و از مکانی به مکان دیگر منتقل کند.

ادامه مطلب