ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۱ آبان

به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر اشتراک‌گذاری داده‌ها در حوزه هوشمندسازی شهر اتفاق نیفتد، انحصار رخ می‌دهد و وضعیتی شبیه وضعیت شرکت‌های ارزش افزوده رقم زده خواهد شد، شرکت‌هایی که حتی یک نفر از مردم نام یک کدام از آن‌ها را نمی‌داند اما ادعا می‌کنند ۳۰ هزار شغل ایجاد کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۱ آبان

سازمان فناوری اطلاعات ایران شرایط اعزام استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال فناوری را به نمایشگاه «باکوتل» اعلام کرد.
استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توانند با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران و با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نمایشگاه «باکوتل» کشور آذربایجان حاضر شوند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۱ آبان

هوآوی همچنان سعی می‌کند فشارهای خود را بر دولت استرالیا افزایش دهد تا از این طریق بتواند تصمیم اتخاذ شده مبنی بر عدم حضور شرکت‌های چینی در مزایده توسعه خدمات 5G را رد کند. این شرکت هشدار داده است که استرالیا نسبت به دیگر نقاط جهان برای توسعه نسل پنجم خدمات مخابراتی و ارتباطی عقب مانده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۱ آبان

شرکت مادر گوگل که با نام آلفابت شناخته می‌شود برنامه‌ ریزی‌هایی را برای ساخت منطقه‌ای در نزدیکی شهر تورنتو در دست دارد که از آن به عنوان نخستین شهر هوشمند کانادا یاد می‌کند. با این وجود خبرهای جدید منتشرشده حاکی از آن است که توسعه این پروژه به دنبال عدم همکاری مقامات محلی به تعویق افتاده است و آینده آن به درستی مشخص نیست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۱ آبان

به گزارش پیوست، وزیر ارتباطات در مراسم «روز جهانی شهر‌ها و چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی» اعلام کرد که آزادسازی دیتا بحث مهمی در اجرای شهر هوشمند است و اگر در این زمینه انحصار ایجاد شود نتیجه‌ای جز خروجی که حالا در حوزه خدمات ارزش افزوده شاهد آن هستیم را به دنبال نخواهد داشت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۱ آبان

به گزارش مهر، با تولید و عرضه بردهای الکترونیکی با قدرت پردازش بالا توسط محققان یک شرکت دانش بنیان، ۷۰ درصد نیاز صنایع در این بخش تامین می شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۱ آبان

به گزارش دیجیاتو، چند روز پیش شایعات از تمایل گوگل برای خریدن فیت بیت خبر داده بودند که با توجه به اخبار منتشر شده امروز، این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفته است. کمپانی گوگل طی یک اقدامی فوری، شرکت سلامتی محور فیت بیت را به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار خریداری کرده است تا به وضعیت گجت‌های پوشیدنی خود، سر و سامانی ببخشد.

ادامه مطلب