تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، تا به امروز خودروهای خودران برای یافتن موانع از انواع فناوری های لیزری و دوربین های مختلفی استفاده می کردند، اما معمولا هر یک از این ابزار درصدی از خطا را نیز دارند که ممکن است به برخوردهای مرگبار و خطرناک منجر شود.
مهندسان دانشگاه ام آی تی برای اولین بار سیستمی را ابداع کرده اند که با بررسی دقیق تغییرات سایه های اشیا و وسایل محیطی می تواند موانع را با دقت بالاتری شناسایی کرده و از برخورد با آنها جلوگیری کند. استفاده از این روش به خصوص برای شناسایی موانع مخفی شده در گوشه و کنار و نیز در پشت ساختمان ها مفید است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، شرکت «اوبر ایتس» (Uber Eats) از جدیدترین طرح اولیه پهپاد خود برای ارسال غذا رونمایی کرد. قرار است از سال آینده این پهپاد ارسال غذا در سن دیه گو را آغاز کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

به گزارش مهر به نقل از سی بی اس نیوز، دنیس میلنبرگ مدیر ارشد اجرایی بویینگ در جلسه استماع کنگره آمریکا اعلام کرد در اوایل ۲۰۱۹ میلادی و قبل از دومین پرواز مرگبار هواپیمای بویینگ ۷۳۷ مکس در ماه مارس، آزمایش های اولیه سوالاتی درباره امنیت این جت را به وجود آورده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این دو مدل تازه گلکسی‌بوک فلکس و یون نام دارند و لولای نمایشگر و صفحه کلید مدل فلکس به گونه ای طراحی شده که قابل جداسازی و اتصال مجدد باشد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

به گزارش مهر به نقل از زددی نت، بررسی های موسسه بیمه لیوید نشان می دهد خسارت های ناشی از وقوع حملات سایبری به زیرساخت های بنادر منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه بسیار گسترده خواهد بود و رقم ۱۱۰ میلیارد دلاری برآورد شده برابر با نیمی از خسارات ناشی از بلایای طبیعی در کل جهان در سال جاری میلادی است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

به گزارش ایلنا، برای درک بهتر قدرت مثال‌زدنی Huawei Mate 30 Pro ‌می‌توان به امتیاز کلی 121 برای دوربین‌های اصلی و امتیاز قابل توجه 131 در بخش عکاسی اشاره کرد که پرچمدار هوآوی را در جایگاهی برتر از رقبا قرار داده‌است. اما برای پاسخ به این سوال که «Huawei Mate 30 Pro چگونه رتبه اول عکاسی را در DXoMark به دست آورد؟»، بهتر است در ابتدا نگاهی به مشخصات دوربین چهارگانه مورد استفاده در Huawei Mate 30 Pro هوآوی بیاندازیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

به گزارش شرکت مخابرات ایران، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تبیین ضرورت تسهیل استفاده تمام مشتریان اپراتورهای مختلف از درگاه‌های ارتباطی شرکت مخابرات گفت: در راستای تحقق شعار ارتباطی فراگیر، سامانه USSD شرکت مخابرات ایران با شماره #۲۰۲۰* امکان پشتیبانی و استفاده مشتریان اپراتور ایرانسل را فراهم کرده و تمام مشتریان دارای شماره ایرانسل در سراسر کشور می‌توانند با استفاده از این کد دستوری، کلیه خدمات در خصوص تلفن ثابت را دریافت کنند.

ادامه مطلب