ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس توافق نامه صورت گرفته بین معاونت علمی و فناوری و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، کلیه شرکت های حائز شرایط از جمله شرکت های دانش بنیان ساکن روستاها و محدوده های تعیین شده، در صورتی که از شرایط لازم برخوردار باشند، مطابق قوانین و آیین نامه ها جهت اخذ تسهیلات روستایی معرفی می شوند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، از این حسگر عمق سنج که قادر به تشخیص مسافت ها و فواصل با دقت بالایی است، می توان برای تولید سیستم های جدید کینکت که بر روی کنسول های بازی ایکس باکس نصب می شوند یا تولید گوشی های هوشمند مجهز به قابلیت فیس آی دی یا مجموعه ای از دوربین ها و حسگرهای سبک و پیشرفته که قادر به سنجش فواصل در محیط اطراف هستند، استفاده کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان

علی آزادگان در گفتگو با مهر با بیان اینکه پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ شاهد یکی از نزدیکترین مقارنه‌های سال‌های اخیر هستیم، گفت: ساعت ۱۹:۱۱ امروز، ماه به ۰.۶ درجه‌ای مشتری می‌رسد و مقارنه ای بین این دو رخ می‌دهد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان

مرکز مدیریت راهبردی افتا نسبت به سرقت اطلاعات احراز هویت کاربران با به روز شدن تروجان Adwind هشدار داد.
به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، مجرمین سایبری، با پنهان‌سازی رفتار مخرب تروجان Adwind با استفاده از دستورات مجاز جاوا، اطلاعات احراز هویت بانکی، برنامه‌های تجاری و هرگونه گذرواژه ذخیره شده در یک مرورگر کاربران را به سرقت می‌برند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان

جک دورسی مدیر ارشد اجرایی توئیتر تمام تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی را ممنوع کرده است.
به نقل از آسوشیتدپرس، توئیتر در واکنش به افزایش نگرانی ها درباره گسترش اطلاعات اشتباه در سراسر رسانه های جمعی، تمام تبلیغات سیاسی در سرویس خود را ممنوع کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان

به گزارش پیوست، مدیران حاضر در نمایشگاه اتوکام بیست و پنجم اصفهان به پتانسیل شرکت‌‌های نرم‌افزاری این استان برای تولید نرم‌افزارهای مالی و اتوماسیون اداری با توجه به حضور صنایع بزرگ در این استان تاکید کردند؛ رئیس نظام صنفی رایانه‌ای کشور و رئیس سازمان فناوری اطلاعات هر دو در سخنان خود به مزیت شرکت‌های نرم‌افزاری این استان برای ارائه راهکارهای نرم‌افزاری به صنایع بزرگ اشاره کردند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۹ آبان

نوعی ماده شبیه خاک رس ابداع شده است. برای تولید این ماده نوعی کانی سخت به نام لعل استفاده شده است. با کمک این ماده می توان نمایشگری محکم و شفاف ساخت که از شیشه ضدگلوله سخت تر است.

ادامه مطلب