ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۶ آبان

سازمان فناوری اطلاعات ایران پروژه «شبکه‌ ابری یکپارچه توزیع‌شده (ابر ایران)» را با هدف یکپارچه سازی مراکز داده استانی، برون‌سپاری می‌کند.
فراخوان عمومی شناسایی متقاضیان سرمایه‌گذاری، ساخت، بهره‌برداری و انتقال شبکه‌ ابری یکپارچه توزیع‌شده سازمان فناوری اطلاعات ایران منتشر شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ آبان

آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی تکلیف تمامی سامانه‌های نظارتی دستگاه‌های اجرایی کشور و نحوه تعامل آنان با یکدیگر و از سویی وضعیت ابزارها و سامانه‌های پرداخت را مشخص کرد.
در آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ قانون مبارزه با پولشویی تمامی دستگاه‌های درگیر با این قانون موظف به اتصال سامانه‌های خود به یکدیگر و انتقال اطلاعات از طریق شبکه ملی اطلاعات با یکدیگر شده‌اند. همچنین دستگاه‌ها موظف شده‌اند تمامی اطلاعات را طی یک دوره زمانی حداکثر ۲ ساله از طریق سامانه‌های برخط انجام دهند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ آبان

مدیر عامل ایرانسل با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات مبنی بر بازگرداندن ۲۶ میلیاردتومان هزینه بسته‌های اینترنت زائران اربعین توسط اپراتورها که با نرخ آزاد محاسبه شده بود، گفت سهم آن‌ها ۳۰ درصد این مبلغ است.
از روزی که وزیر ارتباطات اعلام کرد میزان اینترنت آزادی که زوار کربلا استفاده کرده‌اند، توسط اپراتورها در قالب بسته محاسبه شود و ما به التفاوت آن به مشترکان برگردد، اپراتورها برای بررسی دست به کار شدند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ آبان

به گزارش دیجیاتو، در مراسم سیزده‌ سالگی راه‌اندازی شبکه موبایل ایرانسل، «بیژن عباسی آرند» مدیرعامل جدید اپراتور دوم، در اولین نشست خبری خود، جدیدترین آمارها از وضعیت سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و به خصوص گروه اسنپ به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌گذاری ایرانسل در کسب‌وکارهای نوپا را منتشر کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ آبان

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات در مجمع عمومی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران بر شفاف سازی هزینه‌ها، پایداری درآمد و بر ضرورت ارائه دورنمای طرح تحول برنامه‌های شرکت ملی پست تاکید کرد.
مجمع عمومی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور تمام اعضا با هدف بررسی برنامه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۹ در ساختمان کلاه فرنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ آبان

صبح امروز سامانه هوشمند خدمات و مشاغل با هدف توسعه اشتغال و کاهش جمعیت بیکار و جویای کار راه اندازی شد؛ هدف اصلی عوامل این سامانه اشتغال حداکثری جامعه ۳ میلیون نفری بیکاران است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ آبان

به گزارش فارس، رئیس دانشکده پست و مخابرات گفت: یکی از طرح هایی که در این دانشکده در حال انجام است طرح آموزش مهارت مربیان در قالب طرح سربازی است و به دنبال این هستیم تا امسال 1500 نفر، در قالب این طرح یک مهارت را کسب کنند.
صادق عباسی شاهکوه رئیس دانشکده پست و مخابرات با اشاره به همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یکی از طرح هایی که در این دانشکده در حال انجام است طرح آموزش مهارت مربیان در قالب طرح سربازی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ آبان

به نوشته‌ی روزنامه ایران، همایش ملی یک روزه «زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات» که به‌ تازگی در دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار شد. دراین همایش بعد از برگزاری مراسم اصلی که گزارش آن در روزنامه ایران چاپ شد، ۶ پنل در ارتباط با دسترسی آزاد به اطلاعات با عناوین مختلف برگزار شد که در این پنل‌ها تمام سخنرانان به یک اصل مهم تأکید کردند که با آزادسازی اطلاعات، شفافیت، استفاده از تکنولوژی‌های نوین، رعایت حقوق شهروندی و ... می‌توان در مسیر رشد قرار گرفت.

ادامه مطلب