محبوب ترین ها
اپلیکیشن
رضا رزمی۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد

مدیر عامل شرکت امنیتی کسپرسکی، در کنفراسی در اتریش دو پلتفرم محبوب کاربران اینترنت، اندروید و "iOS" را بسیار «آسیب‌پذیر» قلمداد کرد و وضعیت پلتفرم ویندوزفون را امن‌تر دانست.

به گفته یوگنی کاسپرسکی، مهاجمین بسیار علاقمند به پلتفرم اپل هستند چرا که این پلتفرم دارای حفره‌های امنیتی بسیاری است. او در ادامه گفت: «اگر پلتفرم اپل مورد حمله قرار بگیرد، هیچ اپلیکیشن و برنامه امنیتی قادر به مقابله با این حمله نیست، چرا که توسعه‌دهندگان اپل، اجازه ایجاد و عرضه اپلیکیشن‌های امنیتی و آنتی ویروس را نمی‌دهند.»

او همچنین در مورد پلتفرم اندروید هم گفت: «این پلتفرم هم دارای حفره‌های زیادی برای حمله است.»

ادامه مطلب
اپلیکیشن
مصطفی طبری۹:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد

همه می دانیم که گوگل هیچ وقت برنامه ها و بازی های پولی را به صورت رایگان به کاربران پیشنهاد نمی کند! اما خوشبختانه این موضوع در حال تغییر است و این شرکت به خانواده ها اجازه می دهد در بخش خانواده پلی استور برخی از اپلیکیشن های پولی را بصورت رایگان برای فرزندان خود دانلود نمایند.
نخستین پیشنهاد مربوط به اپلیکیشن Daniel Tiger Grr-ific Feelings با قیمت 2.99 دلار می باشد. به محض اینکه وارد بخش خانواده پلی استور شوید، یک بنر را خواهید دید که شما را دعوت به دریافت این اپ می کند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این اپ کسب کنید می توانید به صفحه مخصوصش مراجعه کنید، اما اگر قصد دریافت اپ بصورت رایگان را دارید حتماً باید از طریق کلیک بر روی بنر اقدام به نصب آن کنید.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
رضا رزمی۸:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ خرداد

اپل در کنفرانس WWDC 2015، از اپلیکیشنی برای مدیریت فایل‌های آی‌کلود در "iOS 9" رونمایی کرد. اپلیکیشن "iCloud Drive"، امکان دسترسی و مدیریت فایل‌ها و اطلاعات موجود در آی‌کلود را می‌دهد. هدف اپل از انتشار این اپلیکیشن افزایش دسترسی و مدیریت شخصی فایل‌ها توسط کاربران است.

اپل این اپلیکیشن را در هسته سیستم‌عامل خود قرار نداده است و استفاده از آن را کاملا اختیاری گذاشته است، به این شکل که کاربرانی که تمایل به استفاده از این اپلیکیشن دارند، کافی است در تنظیمات، گزینه مربوط به این اپلیکیشن را فعال کنند، پس از آن، این اپلیکیشن در میان اپلیکیشن‌های شما در نمایش‌گرتان ظاهر می‌شود.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

گوگل سال سختی را پشت سر گذاشت، خصوصاً زمانی که مجبور شد برخی از نتایج را در جستجوها براساس قانون "حق فراموش شدن" حذف کند. در آن زمان، گوگل تک تک درخواست های جستجو را بررسی و موارد ممنوعه را حذف کرد. در این بین هر چند اشتباهاتی نیز صورت گرفت و موارد مجاز هم حذف شدند، اما CNIL، سازمان نظارت حریم خصوصی فرانسه، نگرانی دیگری دارد و می گوید گوگل تنها لینک هایی را از جستجوهای منطقه اروپا حذف کرده است. این سازمان امروز اعلام کرد که اگر گوگل تا 15 روز دیگر نتایج جستجوی مذکور را در سراسر جهان حذف نکند با تحریم مواجه خواهد شد.
CNIL می گوید براساس رای دیوان عدالت اروپایی، گوگل باید لینک های ممنوعه را از تمام سرویس های موتورهای جستجوی خود را حذف کند. اما گوگل می گوید ما به سختی تلاش کردیم تا موارد خواسته شده را انجام دهیم. این قوانین به کاربران اروپایی مربوط می شوند و ما نیز نتایج جستجو و لینک ها را بر این اساس حذف کرده ایم.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
رضا رزمی۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

"Shazam" اپلیکیشنی است که با گوش دادن به موسیقی در حال پخش، مشخصات آن را شناسایی می‌کند و اطلاعات مربوط به آهنگ را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اپلیکیشن که جز اپلیکیشن‌های محبوب برای طرفداران موسیقی است، اکنون پای خود را فراتر از دنیای موسیقی گذاشته است و قادر است کتاب‌ها و مجلات را هم شناسایی کند.
قابلیت شناسایی کتاب و مجلات که در آخرین به‌روزرسانی این اپلیکیشن به آن اضافه شده است، به این صورت عمل می‌کند: پس از وارد شدن به این اپلیکیشن وارد قسمت دوربین شوید و "QR Code" موجود روی بسته‌بندی کالای مورد نظر را اسکن کنید، "Shazam" آن کتاب و یا مجله را شناسایی می‌کند و اطلاعات کاملی از آن را برای شما نمایش می‌دهد. کافی‌ست با "Shazam" تبلیغ یک فیلم در یک مجله را اسکن کنید، تریلر آن فیلم را برای شما پیدا خواهد کرد و به نمایش درخواهد آورد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
رضا رزمی۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

به تازگی نسخه جعلی وایبر در گوگل پلی مشاهده شده است. به کاربران هشدار می دهیم که به شدت مراقب باشند تا اپلیکیشن تقلبی را به جای برنامه اصلی دانلود نکنند.
یکی از نشانه های تقلبی بودن وایبر، تعداد دفعاتی است که این برنامه دانلود شده است. وایبر اصلی بین 100 میلیون تا 500 میلیون بار دانلود شده است در حالیکه نسخه های تقلبی بسیار کمتر دانلود شده اند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
مصطفی طبری۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

اپل نسبت به گذشته برای جذب کاربران اندرویدی به اکوسیستم خودش به مراتب جدی تر شده است. پیش تر این شرکت با انتشار یک آموزش، مراحل گام به گام انتقال از اندروید به iOS را در اختیار کاربران گوشی های سامسونگ، اچ تی سی، ال جی و غیره قرار داده بود.
حالا این شرکت با تولید یک اپلیکیشن مجزا، به کاربرانی که قصد مهاجرت از اندروید به iOS را دارند کمک می کند تا اطلاعات مهمی مانند مخاطبین، پیام ها، تقویم ها، اکانت های ایمیل و فایل های چندرسانه ای موجود در گوشی های خود را به سادگی به هر آیفون یا آیپد مجهز به iOS 9 بصورت وایرلس منتقل کنند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
مصطفی طبری۲۰:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

امروز پیام رسان فیسبوک آپدیت جدیدی دریافت کرد که در آن نحوه اشتراک گذاری مکان کاربران دچار تغییراتی شد. پس از چند ماه تلاش، فیسبوک تصمیم گرفت اشتراک گذاری مکان ار از حالت پیش فرض خارج کرده و در عوض به کاربران اجازه دهد نقشه مکان خود یا جایی دیگر را در قالب یک پیام جداگانه ارسال نمایند.
قبلاً فیسبوک بصورت خودکار هر زمان که کاربر پیامی را ارسال می کرد، اطلاعات مکانی آن را دریافت کرده و با دوستانش به اشتراک می گذاشت. این به روزرسانی به کاربران امکان کنترل بیشتری در این مورد را خواهد داد.
برای آزمایش این قابلیت مطمئن شوید مکان یابی گوشی فعال است، سپس بر روی آیکون More یا پین location در انتهای صفحه نمایش و درون اپلیکیشن کلیک کنید. از اینجا کاربران می توانند مکان های نزدیک را با جابجایی نقشه پیدا کنند و یا از مکان فعلی خود یک نقشه را ارسال نمایند. همچنین گزینه ای برای جستجو و به اشتراکگذاری کسب و کارهای نزدیک، برای مواقعی که قرار ملاقات تجاری دارید، فراهم شده است.

ادامه مطلب