محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، فیسبوک در جدیدترین اقدام خود، ۹.۹۹ درصد از سهام شرکت مخابراتی Jio را خریداری کرد تا تبدیل به یکی از سهامداران اصلی بزرگترین اپراتور موبایل هند شود. ارزش این سرمایه‌گذاری برابر با ۵.۷ میلیارد دلار بوده و فیسبوک قصد دارد سهم سرویس پرداخت دیجیتالی واتس اپ را در این کشور افزایش دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ ارديبهشت

به گزارش پیوست، وزارت کار مجموعه تسهیلاتی را برای مشاغلی که در دو ماه گذشته به خاطر شیوع کرونا زیان دیده‌اند در نظر گرفته است. براساس آنچه مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار به پیوست اعلام می‌کند دولت رقم ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بنگاه‌های متاثر از کرونا در نظر گرفته است و از سوی دیگر نیز قرار است تسهیلات ویژه‌ای برای پرداخت بیمه بیکاری به افرادی که در این دوران بیکار شده‌اند پرداخت شود. آنطور که مسعود بابایی مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار می‌گوید از ۲۳ اسفند ماه برای کاهش مراجعات افراد به سازمان تامین اجتماعی وزارت کار سامانه آنلاین بیمه بیکاری را راه‌اندازی کرده که تا هفته پیش، ۵۰۰ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری در این سامانه ثبت نام کرد‌ه‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۱ فروردين

به گزارش آی‌تی‌ایران، سونی چندی پیش، اطلاعات تازه‌ای را از‌ قیمت و زمان عرضه نسل جدید کنسول‌های بازی خود موسوم به پلی‌استیشن ۵ ارائه داد و حالا خبرگزاری بلومبرگ ادعا می‌کند که این محصول با قیمتی بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ دلار و همانند کنسول شرکت رقیب یعنی مایکروسافت ایکس‌باکس سری ایکس در ماه پایانی سال‌جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۱ فروردين

طبق گزارشی جدید فروش آیفون در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ میلادی ۳۶ درصد کاهش می یابد.
به نقل از گیزموچاینا، پاندمی کووید ۱۹ به کابوسی برای کسب و کارهای سراسر جهان تبدیل شده و شرکت اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۹ فروردين

به گزارش ایسنا، آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که کاربران موبایل در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بالغ بر ۲۳ میلیارد دلار را صرف نصب و دانلود اپلیکیشن های جدید کرده‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۸ فروردين

به تازگی کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری با بررسی آمارهای منتشر شده دریافته و اعلام کرده‌اند که میزان فروش و عرضه گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۰ به کمترین میزان خود در یک دهه گذشته خواهد رسید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۸ فروردين

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) از سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری برای حمایت از توسعه ایده های ارایه خدمات سلامت از راه دور به شهروندان آمریکایی و سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری برای کمک به ساخت شبکه های موردنیاز از سوی شرکت های مخابراتی خبر داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۷ فروردين

به گزارش پیوست، سیلیکون‌ولی دیگر با فاجعه غریبه نیست. استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران کارآفرین یا خطرپذیر که هاب فناوری ایالات متحده امریکا را در سن‌فرانسیسکو ساختند و از بحران دات‌کام. و بحران مالی ناشی از آن جان سالم به در بردند، با مشکلات جدیدی مواجه شده‌اند. ویروس کرونا چالش سومی ایجاد کرده که از چالش دات‌کام و چالش مالی بدتر است. مارک کنیس استاد دانشگاه سن‌فرانسیسکو می‌گوید «این {بحران} جدی‌تر است. به نظرم برای اکثر مردم جدی‌تر است… سقوط مالی وحشتناکی رخ نداده است و پشتیبانی دولتی بازارهای مالی خوب است؛ اما ما با چیزی سروکله می‌زنیم که لزوما پایان مشخصی ندارد… عدم اطمینان آنقدر زیاد است که راه‌حل واضح و مشخصی برایش وجود ندارد».

ادامه مطلب
کاربران می خوانند