محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۲ تير

Box، ارائه‌دهنده‌ی فضای ذخیره‌سازی ابری، خبر خرید Butter.ai را اعلام کرد. Butter.ai، سرویس جستجوی متنی است که بر اساس یادگیری ماشین کار می‌کند. جزئیات خاصی از این معامله منتشر نشده، اما تیم Butter.ai به Box می‌پیوندد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۱ تير

سامسونگ با حضور Narendra Modi، نخست وزیر هند و Moon Jaeoin، رئیس جمهور کره‌جنوبی، بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تلفن همراه در جهان را در هندوستان افتتاح کرد. این کارخانه که در شهر Noida قرار دارد، گفته شده قابلیت تولید سالانه ۱۲۰ میلیون گوشی هوشمند را دارد. به گزارش بلومبرگ، سامسونگ قصد دارد تا با استفاده از این کارخانه، گوشی‌های ارزان قیمت بسازد و آن‌ها را همچنین همراه با پرچمداری همچون Galaxy S9، با مبلغ کمتر از ۱۰۰ دلار بفروش برساند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۱ تير

به گزارش رویترز، سهام شرکت شیائومی به دلیل نگرانی در مورد ارزش‌گذاری این سازنده‌ی چینی گوشی‌های هوشمند به میزان ۶ درصد کاهش یافت، این نشانه‌ی بدیمنی برای همتایان بخش فناوری آن است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۹ تير

۱۰ سال فعالیت Groupon به عنوان شرکتی مستقل در حال پایان است.
افرادی آشنا با موضوع به recode اعلام کردند مدیران Groupon – همچنین سهامدارانی که نماینده‌ی این شرکت هستند – طی ماه گذشته با چندین شرکت عمومی در تلاش برای جذب علاقه‌ی آن‌ها برای خرید این شرکت مستقر در شیکاگو، ارتباط داشته‌اند. این استارتاپ پیشگام دسته‌بندی تجارت محلی است که معروف به معاملات روزانه می‌باشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۸ تير

در جدیدترین نشانه‌های رشد قابل اعتماد، Lyft مستقر در آمریکا در حال مذاکره با شرکت حمل و نقل اسپانیایی Cabify است.
در حالیکه این معامله یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های استارتاپ اسپانیایی خواهد بود، از طرفی به Lyft راه سریعی برای گسترش جهانی فراتر از ایالات متحده و کانادا می‌دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۸ تير

سامسونگ در سال گذشته برای هر سه ماهه رکوردی را در زمینه‌ی کسب سود ثبت می‌کرد، اما حالا به نظر می‌رسد که این روند به پایان رسیده است. این شرکت به تازگی راهنمای درامدی ۱۴.۸ تریلیون ون (۱۳.۲ میلیارد دلار) در سود عملیاتی ۵۸ تریلیون ون (۵۱.۸ میلیارد دلار) درامد را برای سه ماهه‌ی دوم منتشر کرد، این می‌تواند نشان دهنده‌ی ۰.۷ درصد کاهش فروش و افزایش ۱۱ درصدی سود سالیانه‌ی آن باشد. با این حال، در ماه گذشته سامسونگ ۱۵.۶۴ تریلیون ون سود در درامد ۶۰.۵۶ تریلیون ون را گزارش کرد که قوی‌ترین نتایج آن تاکنون بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۶ تير

سازنده‌ی گوشی هوشمند HTC قصد دارد تا حدود یک چهارم از نیروی کار جهانی‌اش را کاهش دهد و برای این منظور برخی مشاغل در واحد تولیدی خود در تایوان را تعطیل می‌کند، هدف از آن نیز مدیریت بهتر منابع در این شرکت برای مبارزه با کاهش فروش است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۳ تير

پلتفرم عکس 500px تلاش برای کمک به افراد در خرید و فروش عکس از طریق سرویس آنلاینش را خاتمه می‌دهد. این شرکت بازار داخلی‌اش برای خرید و فروش را از اول جولای تعطیل کرده است، و حالا بر روی عکس‌های متحرک از طریق Getty Images در بسیاری از نقاط جهان از جمله VCG در چین تکیه می‌کند (VCG در ماه فوریه 500px را از آن خود کرد.) حق امتیاز افراد بر روی 500px هیچ تغییری نمی‌کند، اما نباید انتظار کنترل کامل در چگونگی به اشتراک‌گذاری عکس‌ها را داشت – این شرکت حداقل در حال حاضر قصد کم کردن فعالیت‌هایش را دارد.

ادامه مطلب