محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد

تنش‌ها بین دولت ایالات متحده‌ی آمریکا و ZTE، سازنده‌ی گوشی هوشمند چینی، به نظر می‌رسد حداقل به طور موقت کاهش یافته است. وزارت بازرگانی آمریکا به CNBC گفت: دولت آمریکا معامله‌ای با ZTE برای پایان دادن به محدودیت‌های تجاری به امضا رسانده است. این قرارداد شامل یک میلیارد دلار جریمه و درخواست ایالات متحده‌ی آمریکا مبنی بر نظارت بر امور داخل شرکت ZTE می‌باشد. علاوه بر این، در طی ۳۰ روز آینده، ZTE هیات مدیره و مجموعه‌ی اجرایی جدیدی را استخدام خواهد کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ خرداد

شرکت Sharp اعلام کرد، کسب‌وکار کامپیوتر شخصی Toshiba را می‌خرد و برای این کار ۱.۸ میلیارد دلار سهام جدید برای خرید سهام تدریجی از بانک‌ها منتشر می‌کند. این شرکت در این راستا به پیشرفت سریع با توجه به تحت کنترل درآوردن Foxconn اشاره کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

شرکت ژاپنی توشیبا روز جمعه اعلام کرد فروش ۱۸ میلیارد دلاری واحد تراشه‌ی خود را به کنسرسیومی به رهبری شرکت Bain کامل کرد. تکمیل انجام این معامله که در ابتدا قرار بود تا پایان ماه مارس عملی شود، به علت بازنگری طولانی مدت توسط مقامات چینی به تاخیر افتاد. چین فرایند معامله را ماه گذشته تائید کرده بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ خرداد

مایکروسافت، GitHub را خریداری کرد. پس از گزارش‌های منتشر شده در مورد مذاکرات خرید GitHub، مایکروسافت این خبر را به طور رسمی اعلام کرد. این دومین خرید بزرگ Satya Nadella، مدیرعامل مایکروسافت است، این شرکت دو سال پیش با قیمت ۲۶.۲ میلیارد دلار LinkedIn را خرید. GitHub در سال ۲۰۱۵، ارزش‌گذاری ۲ میلیارد دلاری شده بود و مایکروسافت برای این معامله مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار سهم به GitHub می‌دهد که احتمالا تا اواخر سال جاری نهایی می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ خرداد

بازار جهانی موبایل پس از یک دوره رکود سه ماهه، دوباره شاهد رشد است. بر اساس اطلاعات شرکت تحقیقی Gartner، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند به کاربران در سه ماهه‌ی نخست ۲۰۱۸ به رشد مجدد بازگشت، این رشد ۱.۳ درصد افزایش نسبت به دوره‌ی مشابه سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

Micron Technology، بزرگ‌ترین سازنده‌ی آمریکایی تراشه‌های حافظه‌ی کامپیوتری گفت "نمایندگان مراجع نظارتی چینی از دفاتر آن در این کشور بازدید کردند"، این اقدام احتمالا جبهه‌ی دیگری از نزاع تجاری بین این دو اقتصاد برتر جهان را باز می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

منابع مطلع ادعا کردند Lyft به خرید Motivate نزدیک می‌شود. Motivate شرکتی است که به اشتراک‌گذاری دوچرخه با نام Citi Bikes در نیویورک‌سیتی و Ford GoBikes در سان‌فران‌سیسکو مشغول است. هیچ یک از طرفین معامله درباره‌ی این جابجایی یا چگونگی تاثیرگذاری بر سرویس‌ها چیزی نگفته‌اند، اما این اتفاق ظاهرا موافقت‌نامه‌های موجود Motivate را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

اوبر که در معرض مبارزات قانونی و فیزیکی رانندگان تاکسی در ترکیه قرار دارد، حالا با مخالفت شدید رئیس جمهور این کشور هم مواجه است.
رجب طیب اردوغان که در ضیافت شام رمضان، روز جمعه‌ی گذشته در استانبول سخنرانی می‌کرد گفت: کسب‌وکار این شرکت به اشتراک‌گذاری خودرو در تریکه زیادی است و اینکه مقامات بایستی اقدامات لازم را بر علیه آن انجام دهند.

ادامه مطلب