محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد

تشنگی سیری ناپذیر پکن در فناوری‌های اخیر موجب تحریک گسترش شتاب‌دهنده‌ها در سیلیکان‌ولی شده است که هدف آن شناسایی استارتاپ‌های آینده‌دار و آوردن آن‌ها به چین است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ خرداد

سازنده‌ی مجموعه بازی‌های ویدئویی Angry Birds، شرکت Rovio، دوران بدی را می‌گذارند، این درحالی است که این شرکت فنلاندی پاییز گدشته اولین عرضه‌ی عمومی سهام خود را داشت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

روز چهارشنبه و پس از گزارش درآمدهای Cisco در سه ماهه‌ی سوم مالی تا پایان ۲۸ آوریل که میزان آن‌ها بهتر از انتظارات بود، سهام این شرکت در معاملات پس از بازار بورس ۴ درصد افت داشت.
درآمدها: ۶۶ سنت در هر سهم به استثنای مواردی خاص، در مقایسه با ۶۵ سنت در هر سهم بر اساس تخمین تحلیلگران.
عایدی: ۱۲.۴۶ میلیارد دلار در مقایسه با ۱۲.۴۳ میلیارد دلار پیش‌بینی شده توسط تحلیلگران.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

هفته‌ی گذشته نوکیا گفته بود که کسب‌وکار سلامت دیجیتال خود را می‌فروشد، اما در هفته‌ی جاری این شرکت فنلاندی خریدی را اعلام کرد که کسب‌وکار آن را در زمینه‌ی دیگری از تجارتش، اینترنت چیزها، دو برابر می‌کند. نوکیا قصد خرید Space Time Insight را دارد، استارتاپ مستقر در کالیفرنیا که در زمینه‌ی اینترنت چیزها فعال است و تجزیه و تحلیل‌های پیش‌بینی را مبتنی بر الگوریتم یادگیری ماشین تامین می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ ارديبهشت

Engadget گزارش کرد شیائومی با کنگلومرای هنگ‌کنگ CK Hutchison برای توسعه‌ی دسترسی به گوشی‌های هوشمندش در اروپا از طریق شرکت زیرمجموعه‌ی مخابراتی 3 Group همکاری می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ ارديبهشت

جنبه‌ای منفی روش نامتعارف اولین عرضه‌ی عمومی سهام اسپاتیفای در اوایل سال جاری احتمالا درس‌هایی داشته باشد. پس از چندین هفته آرامش نسبی، این شرکت شاهد افت قیمت سهام خود بود و در همین حال سرمایه‌گذاران نگران نتایج به دست آمده از اولین گزارش درآمدی اسپاتیفای به عنوان شرکتی عمومی بودند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۱ ارديبهشت

در مواجه با رقابت سخت با رقبایی چون Spotify و Apple Music، Pandora موفق شد تا در آخرین گزارش درآمدی‌اش شاهد رشد باشد. مشترکین پولی برای Pandora Plus و Pandora Premium قابلیت‌های پرتقاضایی که ماه مارس گذشته رونمایی شدند، در سه ماهه‌ی اول سال جاری به ۵.۶۳ میلیون نفر رسیدند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

علاقه‌ی شیائومی برای عرضه‌ی سهامش در بورس سهام هنگ‌کنگ مخفی نماند، و پس از ماه‌ها حدس و گمان بالاخره زمان آن فرا رسید. امروز این سازنده‌ی چینی گوشی‌های هوشمند اسناد اولین عرضه‌ی عمومی خود را ارائه داد، و بر اساس گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود این عرضه‌ی سهام اولیه تا حداقل ۱۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. از زمانیکه علی‌بابا در سال ۲۰۱۴ در نیویورک به مبلغ ۲۵ میلیارد دلار سهامش را عرضه کرد، احتمالا این عرضه‌ی جدید بزرگ‌ترین عرضه‌ی اولیه سهام در جهان خواهد بود. علاوه بر این، بلومبرگ اعلام کرد شیائومی ممکن است شاهد یک ارزش بازار "بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری" باشد که حدود یک سوم ارزش اپل است.

ادامه مطلب