محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ ارديبهشت

روز چهارشنبه فیسبوک گزارش مالی خود را منتشر کرد که نشان از رشد سهام این شبکه‌ی اجتماعی داشت. سود این شرکت به طرز چشمگیری رشد ۶۳ درصدی داشت، همینطور افزایش در تعداد کاربران بدون هیچ نشانی از ضربه‌ای که کسب‌وکار فیسبوک به خاطر رسوایی اخیرش در سوء استفاده از اطلاعات شخصی افراد نشان دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ ارديبهشت

دوره‌های متوالی از شکست و ناکامی در ابتدا در حال نابود کردن آینده‌ی کوالکام بود، اما در نهایت این شرکت موفق به گزارش اولین سه ماهه‌ی بسیار مثبت خود شد و سهام خود را از سقوط بیشتر نجات داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ ارديبهشت

شرکت سامسونگ، جدیدترین تامین‌کننده‌ی شرکت اپل است که نشانه‌های ضعف فروش iPhone X را اعلام داشته، چراکه کاهش تقاضای پنل‌های OLED خود را از سوی اپل شاهد بوده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

AMD در حال بازگشت و به دست گرفتن سهم بازار از رقیب اصلی خود اینتل است، این‌ها را می‌توان از گزارش نتایج درآمدی این شرکت فهمید. این سازنده‌ی پردازنده‌ی PC و تراشه‌های گرافیکی برای سه ماهه‌ی جاری خود درآمد ۱.۶۵ میلیارد دلاری را گزراش کرد که بیش از ۴۰ درصد سال قبل از آن بود. از آنجایی که بازار PC رشد ۴۰ درصدی نداشته است، و اینتل هم رشدی به این سرعت را تجربه نکرده، این منطقی است که نتیجه بگیریم جدیدترین پردازنده‌های AMD در حال تسلط بر بازار هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ ارديبهشت

Alphabet، شرکت مادر گوگل، امروز رکورد عالی دیگری را برای درآمدهای سه ماهه‌ی اول خود اعلام کرد که نشان دهنده‌ی رشد مداوم این شرکت است – حتی رشدی سریع‌تر از چیزی که شرکت در سال گذشته داشت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

شرکت مادر گوگل، Alphabet، جزئیات زیادی در مورد عملکرد مالی کسب‌وکارهای مجزایش نمی‌دهد. حتی اطلاعات مالی YouTube هم مبهم است. اما در گزارش سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸، برخی تغییرات حسابداری جزئیات بیشتری از شرایط مالی Alphabet را نشان داد، مثلا اینکه درآمد Nest در سال گذشته شامل ۷۲۶ میلیون دلار و زیان عملیاتی آن ۶۲۱ میلیون دلار بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۵ ارديبهشت

بنابر گزارش‌ها، تامین‌کننده‌ی صفحه‌نمایش آیفون به مشکلاتی برخورده است و به همین علت اپل تلاش می‌کند از سامسونگ برای رفع تقاضایش استفاده کند. وال‌ استریت ژورنال گزارش می‌کند که تلاش‌ها برای گنجاندن صفحه‌نمایش‌های LG Display OLED در خط تولید آیفون‌ها، مسائل مربوط به تولید را تحت تاثیر قرار داده است.

ادامه مطلب