محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۵ فروردين

بر اساس تحقیقات شرکت Gartner، بازار PCها برای ۱۴امین سه ماهه‌ی متوالی کاهش فروش را تجربه کرد. تاریخ آغاز این کاهش‌ها به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۲ باز می‌گردد. Gartner برای سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۸، گزارش کاهش جهانی فروش سالیانه‌ی کامپیوترهای شخصی را داد، این در حالی است که IDC برای آن حالتی بدون تغییر را اعلام کرد. با این وجود، انتظار نمی‌رود سال ۲۰۱۸ وضعیت متفاوتی نسبت به سال‌های قبل داشته باشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۴ فروردين

اوبر استارتاپ JUMP را با قیمتی نامشخص می‌خرد. این خبر مدتی کوتاه پس آن منتشر شد که TechCrunch گزارش کرده بود JUMP در حال مذاکره با اوبر و سرمایه‌گذاران برای یک دور افزایش سرمایه‌ی احتمالی است. در آن زمان، JUMP به فکر فروشی با قیمت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بود. بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع آشنا با موضوع احتمالا قیمت فروش چیزی نزدیک به ۲۰۰ میلیون رسیده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ فروردين

بر اساس گزارش جدیدی از App Annie دانلود برنامه‌های جهانی و هزینه‌ی کاربران در برنامه‌ها در دوره‌ی سه ماهه‌ رکورد دیگری داشت. در سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۸، دانلودهای iOS و Google Play با رشد ۱۰ درصدی سالیانه به ۲۷.۵ میلیارد رسیدند که بزرگترین عدد ثبت شده تاکنون است. علاوه بر این، هزینه‌های مصرف‌کننده در همین مدت شاهد رشدی ۲۲ درصدی بود که با رقم ۱۸.۴ میلیارد دلار رکورد دیگری را ثبت کرد. رقم مربوط به دانلودها به احتمال زیاد بیشتر هم خواهد بود چرا که App Annie به‌روزرسانی‌ها و نصب مجدد برنامه‌ها را در گزارش خود نیاورده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۰ فروردين

سامسونگ گزارش عملکرد مالی خود را روز جمعه منتشر کرد، اما واکنش بازار در ارتباط با نگرانی‌های رو به رشد از پایان رونق نیمه هادی‌ها که باعث تحرک درآمدی این غول کره جنوبی شده بود، کاهش یافت. با توجه به رشد کمتر قیمت‌های تراشه‌های DRAM و هزینه‌های بالاتر بازار برای گوشی هوشمند Galaxy S9، سهام سامسونگ پس از این اعلام سقوط کرد. درعین حال، تحلیلگران هم سود مشابه یا کم‌تری را برای سه ماهه‌ی دوم پیش‌بینی کردند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۹ فروردين

مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرد مبلغ ۵ میلیارد دلار در تحقیقات، محصولات، خدمات، و برنامه‌های جدید اینترنت چیزها در طول ۴ سال آینده سرمایه‌گذاری می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ فروردين

Spotify، بزرگترین سرویس استریم موسیقی در جهان، فروش سهام خود را از روز ۴ آوریل در بازار بورس نیویورک آغاز کرد. قیمت ابتدایی هر سهم شرکت ۱۳۲ دلار و قیمت معامله شده‌ی آن‌ها به ۱۶۵.۹ دلار رسید. با این عرضه ارزش شرکت به ۲۹.۵ میلیارد دلار رسید، بیشتر از آنچه که ماه گذشته CNBC گزارش کرده بود. در آن زمان سهام Spotify در بازارهای خصوصی با قیمت هر سهم ۱۳۲.۵ دلار به فروش رفت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۷ فروردين

اینتل اعلام کرد بخش نرم‌افزاری Wind River Systems خود را با قیمتی نامعلوم به غول مالی TPG واگذار می‌کند. این غول تراشه‌ساز در سال ۲۰۰۹ با قیمت ۸۸۴ میلیون دلار Wind River Systems را خریداری کرد، و حالا آماده‌ی واگذاری آن است. این قرارداد با سال گذشته تفاوت چندانی ندارد، در سال قبل، اینتل نیمی از واحد آنتی‌ویروس McAfee را به ارزش ۴.۲ میلیارد دلار به TPG فروخت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۶ فروردين

بر اساس گزارش جدیدی از بلومبرگ، در تغییری مهم که پیامدهای بزرگی برای هر دو شرکت خواهد داشت، اپل از تراشه‌های مخصوص خودش در کامپیوترهای Mac به جای پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کند.

ادامه مطلب