محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۵ ارديبهشت

بلومبرگ گزارش می‌کند، کوالکام شروع به کم کردن مشاغل در کالیفرنیا کرده است، هدف آن هم حدود ۱۵۰۰ نفر و ذخیره کردن ۱ میلیارد دلار است. این تصمیم در راستای تعهدی است که این شرکت به سرمایه‌گذاران داده بود. این رویداد در کالیفرنیا متمرکز است، اما در چند مکان دیگر هم اتفاق می‌افتد. کوالکام در حال حاضر ۳۳۸۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ ارديبهشت

زمانی که اپل در دسامبر گذشته از App Store جدید خود در iOS 11 رونمایی کرد، امیدوار بود بتواند به توسعه‌دهندگان برنامه‌ها نمایش بهتری ارائه دهد، همچنین تجربه‌ی کشف برنامه‌های بهتری را برای کاربران داشته باشد. بر اساس یافته‌های جدیدی از Sensor Tower، قرار دادن عنوان‌هایی بر روی App Store جدید دانلودها را تا بیش از ۸۰۰ درصد افزایش داده است، به ویژه بیشترین تاثیر بر روی "App of the Day" و "Game of the Day" بوده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ ارديبهشت

بر مبنای گزارشی از USA Today این خرید صورت گرفته است اما قیمت آن معلوم نیست. Flickr که به عنوان بخشی از یاهو از آن جدا شده، سال قبل به مبلغ ۴.۵ میلیارد دلار توسط ورایزن خریداری شد و هر دوی آن‌ها تحت AOL در داخل شرکت مادر خود، Oath ادغام شدند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۳ ارديبهشت

پس از اینکه علی‌بابا تراشه‌ی شبکه‌ی عصبی خود را معرفی کرد، گام دیگری برای مستحکم کردن تجارت تراشه‌های هوش مصنوعی جدیدش برداشت. براساس گزارشی از QQ News، این غول تجارت الکترونیک در تاریخ ۲۰ آوریل اعلام کرد طراح محلی تراشه، C-SKY را به طور کامل می‌خرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت

ZTE Crop متعلق به چین، روز جمعه اعلام کرد ممنوعیت ایالات متحده‌ی آمریکا برای فروش محصولات و قطعات نرم‌افزاری به این شرکت غیر منصفانه است و بقای آن را تهدید می‌کند. این شرکت قول داد که منافع خود را از طریق تمامی ابزارهای قانونی حفظ کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳۱ فروردين

Adobe امروز اعلام کرد به دنبال خرید Sayspring است، پلتفرمی که به کاربران اجازه‌ی طراحی، ساخت، و نمونه‌سازی برنامه‌های صوتی نظیر مهارت‌های الکسا یا اقدامات Google Assistant را می‌دهد. Adobe از به اشتراک‌گذاری جزئیات مالی این خرید خوددرای کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ فروردين

یاهوی ژاپن مشتاقانه به دنبال به دست آوردن ۴۰ درصد از مبادلات ارز رمزنگاری شده‌ی مستقر در توکیو است که از پاییز امسال عرضه می‌شود. این سرمایه‌گذاری، توسط Yahoo Japan در مبادله‌ی BitARG، به این شرکت سهم ۴۰ درصدی را می‌دهد، در حالیکه شرکت مادر تخصصی BitARG، با نامCMD Laboratories همچنان صاحب ۶۰ درصد از آن است. منبعی به CNBC گفت مبلغ این معامله ۲ تا ۳ میلیارد ین یا حدود ۱۸ تا ۲۸ میلیون دلار است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۵ فروردين

Apple Music به سرعت تعداد مشترکین خود را افزایش می‌دهد، و با این سرعت به نظر می‌تواند Spotify را در نبرد شمار کاربران پشت سر بگذارد. بر اساس گزارش Variety، این سرویس استریم موسیقی حالا ۴۰ میلیون مشترک دارد. اپل این آمار را برای TechCrunch تائید کرد.

ادامه مطلب