محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۲ اسفند

سرویس پخش موسیقی Spotify روز چهارشنبه برای عرضه‌ی مستقیم سهام خود اقدام به ثبت نام کرد و راهی غیر معمول برای بازارهای بزرگ ایالات متحده‌ی آمریکا برای یک شرکت بزرگ به دست آورد.
عرضه‌ی مستقیم در بورس اجازه می‌دهد Spotify سهام موجود خود را که متعلق به سرمایه‌گذاران و کارکنان آن است، بدون افزایش سرمایه‌ی جدید ارائه دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۱ اسفند

بهره‌مندی از موج کاربران جدید، گزینه‌های تبلیغاتی پیشرفته و پذیرش محتوای ویدئوها توسط کاربران و تبلیغ‌کنندگان موجب رشد درآمدی شرکت توئیتر در ژاپن شد. این شرایط به شرکت کمک کرد تا به اولین سود سه ماهه‌اش دست یابد.
اوایل ماه جاری بود که توئیتر گزارش کرد فروش آن در ژاپن در سه ماهه‌ی آخر سال 2017 رشدی 34 درصدی داشت و در مقایسه با سال قبل از آن به مبلغ 106 میلیون دلار رسید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۱ اسفند

تنها دو ماه پس از تصاحب Blink، حالا آمازون در حال خرید Ring است، سازنده‌ی محصولاتی چون زنگ در هوشمند با عنوان Ring و به علاوه‌ی دسته‌ای دیگر از ابزارهای امنیتی مانند دوربین‌های امنیتی خورشیدی، دوربین‌های نور افکن، و سیستم هشدار داخل خانه.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ اسفند

باز هم یادآوری دیگری که موسیقی دیجیتال یک مکان بسیار بسیار دشوار برای کسب درآمد است: توئیتر سرمایه‌گذاری 70 میلیون دلاری برای ساخت SoundCloud که یک سرویس استریم موسیقی است را عملا نابود شده می‌بیند.
توئیتر در سال 2016 در بخش SoundCloud پول تزریق کرد، آن هم به وسیله‌ی واحد Twitter Venture، در این معامله ارزش شرکت به 700 میلیون دلار بالغ گردید. و حالا در گزارش سالانه‌ی این شرکت مربوط به سال 2017 آمده است که توئیتر ۶۶.۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این بخش را از دست داد، چراکه "انتظار نمی‌رود این پول در مدت زمان قابل قبولی برگشت‌پذیر باشد."

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ اسفند

HTC تعدادی از کارمندانش در دفاتر ایلات متحده‌ی آمریکا را از کار اخراج کرد. این عمل به دنبال استعفای هفته‌ی پیش Chialin Chang ریاست بخش گوشی هوشمند و دستگاه‌های متصل HTC است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۶ اسفند

ده سال پس از اینکه Dropbox راه‌اندازی شد، حالا سهام آن به صورت عمومی عرضه می‌شود. در حالیکه Dropbox به دنبال افزایش سرمایه‌ی 500 میلیون دلاری است، SEC از برنامه‌هایی خبر داد که در ارتباط با عرضه‌ی عمومی اولیه‌ی Dropbox هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۵ اسفند

Brian Acton، بنیانگذار سابق WhatsApp در سال 2017 از فیسبوک جدا شد تا فعالیت دیگر خود را آغاز کند. مشخص شد که کار جدید وی در واقع اپلیکیشن پیام‌رسان دیگری به نام Signal است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۴ اسفند

کوالکام پیشنهاد خرید شرکت نیمه هادی NXP را از 39 به 44 میلیارد دلار افزایش داد. رئیس هیات مدیره‌ی این شرکت گفت: "NXP یک خرید استراتژیک و جذاب برای کوالکام است که ارزش فناوری‌های پیشروی 5G ما را افزایش می‌دهد." وی اضافه کرد، ما همچنین معتقد هستیم که تجدید نظر در این توافق‌نامه اطمینان بخش برای سهامداران هر دو شرکت خواهد بود.

ادامه مطلب