محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۵ بهمن

Sony اعلام کرد مدیرعامل کنونی آن، Kaz Hirai در تاریخ اول آوریل جایگزین می‌شود و در حالیکه Kenichiro Yoshida، مدیر مالی شرکت به جای وی خواهد نشست، Hirai به عنوان یکی از اعضای هیات‌مدیره‌ی شرکت ادامه‌ی فعالیت می‌دهد. دقیقا همان اتفاقی که برای Howard Stringer در سال 2012 افتاد. یکی از وقایعی که به جایگاه Hirai به عنوان مدیر ضربه زد هک شدن Sony Pictures در سال 2014 بود که ریاست این بخش، Michael Lynton یک سال پیش این بخش را ترک کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۵ بهمن

چندی پیش در فضای مجازی اخباری مبنی بر خرید استودیو Valve توسط کمپانی Microsoft منتشر شد اما بالاخره مشخص شد این شایعات اشتباه بوده‌اند. جالب اینجاست که پس از انتشار این شایعه، گیب نیوئل، بنیان‌گذار استودیو افسانه‌ای Valve، صحت خبر را مردود اعلام کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ بهمن

Nintendo Switch تنها 10 ماه است که برای فروش عرضه شده و در حال حاضر از مدل پیشین خود، Wii U در این زمینه پیشی گرفته است. Wii U بستری بود که در گام نخست Nintendo را به بازی‌سازی هیبریدی معرفی کرد.
این غول فناوری ژاپنی در سراسر طول عمرش کمی بیش از ۱۳/۵ میلیون کنسول Wii U را توزیع کرد، و اکنون Nintendo گزارش می‌کند که Switch تا کنون به ۱۴/۸۶ میلیون فروش دست یافته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ بهمن

اگر یک بخش اصلی در گزارش‌های درآمدی مایکروسافت در طی چند سال اخیر وجود داشته است، آن تجارت رایانش ابری شرکت است و بر اساس گزارش‌های مالی شرکت برای سه ماهه‌ی دوم سال 2018، به نظر نمی‌رسد که این موفقیت به این زودی‌ها کاهش داشته باشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۳ بهمن

AMD روز سه‌شنبه گزارش سود و درآمدهای سه ماهه‌ی چهارم خود را منتشر کرد. این گزارش نشان داد که AMD از پیش‌بینی‌های Wall Street فراتر رفته، چراکه این شرکت در این مدت پردازنده‌های گرافیکی بیشتری که در مراکز داده و کامپیوترها استفاده می‌شوند به فروش رساند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۳ بهمن

پس از اینکه سامسونگ گزارش سال مالی 2017 خود را منتشر کرد به برتری 25 ساله‌ی اینتل در بازار فروش تراشه پایان داد. بخش چیپست این غول تکنولوژی کره‌ای که مدت‌ها پیش بزرگترین فروشنده در این بازار به حساب می‌آمد، 69 میلیارد دلار درآمد کل را در سال 2017 به دست آورد که این درامد ۶۲/۸ میلیارد دلاری گزارش شده از سوی اینتل را تحت‌ شعاع قرار داد. اگرچه این مبلغ با رشد سالانه‌ی 6 درصد برای اینتل یک رکورد بود اما نتوانست از رشد سریع سامسونگ و رسیدن آن به نقطه‌ی اوج جلوگیری کند.

ادامه مطلب