محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن

اپل حرکتی آرام اما جالب در استراتژی بلند مدتش در ارتباط با سازمان‌ها دارد. این شرکت یک تیم فناوری، حداقل 18 نفر از Silicon Valley Data Sceince (SVDS) را استخدام کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ بهمن

Rokid، استارتاپ چینی که در کار ساخت دستیار صوتی هوش مصنوعی و دیوایس‌های هوشمند است، به تازگی افزایش بودجه‌ای با هدایت Temasek Holdings و مشارکت Credit Suisse، IDG Capital و CDIB Capital داشته است. میزان افزایش سرمایه‌ی این دور منتشر نشد، اما منابعی آشنا به معامله به TechCrunch آن را حدود 100 میلیون دلار اعلام کردند. قبل از این، شرکت در نوامبر 2016 نیز افزایش بودجه‌ی سری دوم خود را انجام داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

IBM امروز گزارش کرد که پس از 22 دوره کاهش متوالی درآمد سال به سال به صورت سه ماهه، حالا درآمد آن از سه ماهه‌ی چهارم 2016 تا سه ماهه‌ی چهارم 2017 افزایش داشته است. این شرکت درآمد ۲۲/۵ میلیارد دلاری را برای این سه ماهه اعلام کرد. این مقدار در سال گذشته ۲۱/۷۷ میلیارد دلار بود. سود هر سهم ۵/۸۱ دلار است. این در حالی است که تحلیلگران انتظار درآمدی حدود ۲۲/۰۶ میلیارد دلار و سود هر سهم ۵/۱۷ دلار را داشتند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

همکاری طولانی اینتل و مایکرون جهت توسعه و تولید حافظه‌ی فلش NAND به زودی به پایان خواهد رسید. هر دو کمپانی اعلام کرده‌اند که پس از معرفی نسل سوم NAND سه بعدی در اواخر 2018 و یا اوایل 2019 قصد دارند مسیر خود را از یکدیگر جدا کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ دي

گوشی هوشمند مقرون به‌ صرفه‌ی Xiaomi Redmi 5 و Redmi 5A محبوبیت منحصر به‌ فردی را در میان طرفداران و کاربران گوشی‌های هوشمند به دست آورده اند. معاون این کمپانی، Manu Kumar در صفحه‌ی شخصی‌اش در توئیتر نوشت: این شرکت بیش از یک‌میلیون نسخه از گوشی هوشمند Redmi 5A را در عرض ماه گذشته به فروش رسانده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ دي

پاول دوروف مدیر پیام‌رسان Telegram، در گزارشی میزان هزینه‌ی صرف شده برای توسعه پیام‌رسان Telegram را تاکنون اعلام کرد. بنیان گذار مشهور تلگرام مبلغ صرف شده برای توسعه ی این پیام‌رسان را 70 میلیون دلار اعلام کرد. وی گزارش این هزینه‌ها را سند و مدرک پرداختی به کارکنان و متخصصین این شرکت اعلام کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ دي

در حال حاضر Google Assistant در 400 میلیون دیوایس در دسترس قرار دارد، شامل بیش از 6 میلیون اسپیکر هوشمند Home که از زمان اولین ارائه‌ی Home Mini در اکتبر سال گذشته، به فروش رفته‌اند.
در پست منتشر شده در وبلاگ این شرکت آمده است استفاده از Google Home در این فصل از تعطیلات نسبت به سال گذشته 9 برابر افزایش داشته است، چراکه مردم دیوایس‌های هوشمند بیشتری را کنترل کردند، سوالات بیشتری پرسیدند، بیشتر به موسیقی گوش دادند، و تمامی چیزهایی جدیدی که می توان با Assistant بر روی Google Home انجام داد را امتحان کردند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ دي

بر طبق گفته‌ی افرادی آشنا با این معامله، Benchmark Capital حدود 900 میلیون دلار سهام خود را در Uber به SoftBank و دیگر خریداران واگذار می‌کند. این میزان حدود ۱۴/۵ درصد از اوراق این شرکت سرمایه‌گذاری در Uber است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند