محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر

Xiaomi که زمانی ارزشمندترین استارتاپ جهان لقب گرفت، در حال مذاکره با چند بانک سرمایه‌گذاری برای احتمال عرضه‌ی عمومی اولیه است و در تلاش است تا ارزش این دور سرمایه‌گذاری را به 50 میلیارد دلار برساند. منابع مطلع با موضوع گفتند که این شرکت احتمالا عرضه‌ی سهامش را برای سال آینده و در هنگ‌کنگ در نظر گرفته است. در حالیکه از طرفی بانک‌ها به دنبال کسب مجوز برای این سرمایه‌گذاری هستند، از رسیدن Xiaomi به سطح 50 میلیارد دلار نگران هستند، این مقدار بسیار کمتر از 100 میلیارد دلاری است که برخی مدیران ارشد آن را پذیرفته‌اند. آخرین افزایش تامین بودجه‌ی Xiaomi در سال 2014 به ارزش 46 میلیارد دلار بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ آذر

منابعی آشنا با موضوع به رویترز گفتند Didi Chuxing، غول چینی خدمات به اشتراک‌‌گذاری خودرو قصد دارد تا در سال آینده کار خود را در مکزیک توسعه دهد و هدف آن هم تشدید رقابت جهانی با Uber است. Didi قبلا درباره‌ی این جاه طلبی‌های جهانی‌اش صحبت کرده بود اما به طور رسمی درباره‌ی اینکه کجا و چه موقع برنامه‌هایش را عملی می‌کند، چیزی اعلام نکرده بود. این شرکت چینی پس از Uber، دومین شرکت خصوصی با ارزش در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در جهان است. Didi تا کنون هیچ خودرویی خارج از چین نداشته و مکزیک اولین عملکرد جهانی آن خواهد بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ آذر

کمپانی Apple به زودی می تواند با خرید جدید، دارایی های خود را افزایش دهد. گفتنی است این کمپانی تمایل زیادی به خرید کمپانی Shazam، به قیمت 400 میلیون دلار دارد. Shazam نامی آشنا برای علاقه مندان به موسیقی است. این برنامه توسط متخصصین برنامه ساز کمپانی بریتانیایی Shazam Entertainment ساخته شده است. این کمپانی در سال 1999 تاسیس شد و به سرعت توانست در میان کاربرانش مشهور شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ آذر

روز پنج‌شنبه اعلام کرد این دو شرکت همکاری استراتژیکی را برای بهینه‌سازی سیستم مکالمه‌ای هوش مصنوعی Baidu DuerOS، همینطور ساخت راه حل دستیار هوشمند و صدای هوش مصنوعی بهتری برای گوشی‌های هوشمند و دیوایس‌های اینترنت چیزها شکل داده‌اند. جزئیات این همکاری در اجلاس Qualcomm Technology Summit در هاوایی منتشر شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۸ آذر

موتور جستجوی پیش‌فرض Firefox به تازگی درگیر نزاعی حقوقی شده است، چند هفته پس از آن Mozilla هم از یک جابجایی خبر داد و اعلام کرد که موتور جستجوی پیش‌فرض خود را از Yahoo به Google تغییر خواهد داد.
Oath که Yahoo زیر مجموعه‌ی آن محسوب می‌شود، شکایتی قانونی بر علیه Mozilla در یکم دسامبر تنظیم کرد و ادعا می‌کند که این موتور جستجو نقض قرارداد کرده است. و حالا Mozilla هم شکایت متقابلی را مطرح کرده است که ادعا دارد بازگشت به Google دقیقا مطابق با قراردادی است که بین این دو شرکت وجود دارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۸ آذر

Mike Harkey که بیش از پنج سال معاون توسعه‌ی تجارت Foursquare بود، برای پیوستن به Google به عنوان مدیر مشارکت‌های تولید جهانی، این شرکت را ترک کرد. صفحه‌ی LinkedIn وی نشان می‌دهد که او در ماه ژوئیه پس از خدمت طولانی در Foursquare حالا به Google پیوسته است که تغییر معناداری از برنامه‌ی Chek-in تا تجارت سازمانی بزرگ و تنظیم اطلاعات مکانی است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ آذر

Broadcom همچنان برای خرید Qualcomm با پیشنهاد 130 میلیارد دلاری تلاش می‌کند. روز دوشنبه این شرکت طراحی نیمه رسانا در حوزه‌ی ارتباطات بی‌سیم و باند وسیع پیشنهاد ارائه‌ی یک فهرست از 11 مدیر مستقل را برای جایگزینی با هیئت‌مدیره‌ی فعلی Qualcomm اعلام کرد و در حال تنظیم مرحله‌ای از جنگ Proxy برای کنترل بر این غول جهانی تراشه است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ آذر

به گزارش وال‌استرست ژورنال، Tesla برای تاسیس یک کارخانه‌ی تاسیسات تولیدی در منطقه‌ی آزاد تجاری این شهر با مقامات دولتی به توافق رسیده است. Tesla که به طور سنتی با تولیدکنندگان محلی همکاری می‌کند، در این معامله از این اصل پیروی نمی‌کند. در عوض، Tesla کل امور این کارخانه را خود بر عهده خواهد داشت. این به این معنی است که Tesla می‌تواند برخی هزینه‌های تولید و در نهایت قیمت فروش Teslaها را در چین کاهش دهد. اما احتمالا این خودروساز مسئول پرداخت 25 درصد تعرفه‌ی واردات چین خواهد شد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند