محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ آذر

Atlassian به تازگی اولین نتایج سه ماهه‌ی خود در سال مالی 2018 را منتشر کرد، این نتایج نشان داد که درآمد آن برآوردهای بازار را شکسته است. این شرکت نرم‌افزارهای سازمانی، درآمد خالص ۲۹/۹ میلیون دلار یا 12 سنت در هر سهم را گزارش کرد که در مقایسه با سال قبل به ترتیب ۲۲/۷ میلیون یا 10 سنت، رشد چشمگیری داشته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر

رویترز گزارش داد دادگاه داوری، Blackberry را به پرداخت 137 میلیون دلار به Nokia برای تسویه کردن اختلاف پرداخت محکوم کرد و این شرکت کانادایی گفت که پرونده‌ی تخلف پتنت جدیدی را بر علیه شرکت فنلاندی Nokia تنظیم می‌کند. روز جمعه Blackberry گفت: دادگاه بین‌المللی داوری اوایل هفته‌ی جاری حکم به تخلف Blackberry در پرداخت‌ها به Nokia برای قرارداد مجوز پتنت داده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

Samsung برای سه ماهه‌ی سوم سال 2017، سود عملیاتی ۱۴/۵۳ تریلیون وون و درآمد ۶۲/۰۵ تریلیون وونی را گزارش کرد که هر دو بالاترین مقادیر تاکنون برای یک دوره‌ی سه ماهه بودند. سود عملیاتی آن سه برابر سال گذشته و کمی بالاتر از سه ماهه‌ی دوم سال جاری بود. این شرکت می گوید: فروش گوشی‌های بهبود یافته و تراشه‌های حافظه با سودآوری بالا مهم‌ترین دلایل این رکوردهای جدید هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۰ آذر

چند ماه گذشته برای Snap Inc. بسیار بد بود. در جدیدترین گزارش شرکت آمده درآمد آن در سه ماهه‌ی سوم سال 2017 پایین‌تر از انتظارات وال استریت است. بر اساس این گزارش، سهام شرکت نزدیک به 20 درصد افت داشت. Spectacles عینک‌های آفتابی مجهز به دوربین هستند که هم به صورت آنلاین و هم در ماشین‌های تبلیغات پاپ‌آپ در سراسر جهان به فروش می‌رسند. Snap می‌گوید نزدیک به 40 میلیون دلار به خاطر این دستگاه‌ها از دست داده که "در درجه‌ی اول این در ارتباط با ذخیره‌های اضافی کالا و تسهیلات لغو خرید کالا" است. به بیان دیگر، مشتریان به سادگی تعداد زیادی از این عینک‌ها را آن طور که Snap فکر می‌کرد نخریدند و از طرفی تعداد قابل توجهی از مشتریانی که از این عینک‌ها خریداری کرده بودند، در نهایت آن ها را پس دادند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

Samsung Galaxy Note 8 به دیگر گوشی‌ها در فروشگاه Microsoft پیوست. این مدل هم در فروشگاه‌های آنلاین و هم خرده فروشی‌ها به فروش می‌رسد. قیمت آن هم اکنون 780 دلار است.
Note 8 به Galaxy 8 و 8+، همینطور گوشی هوشمند Razer می‌پیوندد: مایکروسافت در حال فروش هر چهار هندست اندرویدی خود است. این در حالی است که این شرکت سه دستگاه Windows Phone (شامل HP Elite x3، که اخیرا در Verizon در دسترس است) را در فروشگاه خود دارد. سوال این است که چرا مایکروسافت گوشی‌های اندرویدی در فروشگاه خود می‌فروشد؟ خب، این شرکت می‌گوید شما می‌توانید Microsoft Launcher را اجرا کنید و یا از اپلیکیشن‌های پیش نصب شده بر روی این گوشی‌ها که شامل Office، Cortana و Skype می‌گردند بهره گیرید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

روز دوشنبه فردی مطلع با موضوع گفت: SoftBank Group Crop قصد ارائه‌ی پیشنهاد خرید سهام Uber به ارزش 48 میلیارد دلار را دارد که این 30 درصد پایین‌تر از آخرین ارزش‌گذاری شرکت به مبلغ ۶۸/۵ میلیارد دلار است.
این سرمایه‌گذاری که در اکتبر توسط هیئت‌مدیره‌ی Uber به تصویب رسیده بود، همینطور موجب یک سری تغییرات مدیریتی در این شرکت می‌شود، از جمله برخی قدرت‌های رای‌دهی سهام داران را محدودتر می‌کند، تعداد اعضای هیئت مدیره از 11 نفر به 17 نفر افزایش می‌یابند و نفوذ مدیر اجرایی سابق شرکت، Travis Kalanick را کاهش می‌دهد. این سرمایه‌گذاری و جابجایی‌های هیئت‌مدیره توسط مدیر اجرایی جدید شرکت، دارا خسروشاهی حمایت می‌شود. وی همین هفته‌ی گذشته از هک بزرگی که مدیران بر آن سرپوش گذاشته بودند، خبر داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ آذر

Crunchbase News خبر داد WeWork در پی خرید Meetup است. بر اساس اطلاعاتی از جلسه‌ی داخلی Meetup که به تازگی برگزار شد، WeWork پیشگام فضای کار مشترک 20 میلیارد دلاری در حال تنظیمات خرید Meetup، پلتفرم اجتماعی مستقر در نیویورک است. Scott Heiferman، مدیرعامل و از موسسین Meetup به کارمندانش گفت: "ما توسط WeWork خریداری می‌شویم." این جلسه که در سطح شرکت برگزار شد، پس از چند هفته حدس و گمان داخلی دربار‌ه‌ی مسیر طولانی استقلال این شرکت بود. یادداشت‌های داخلی Meetup در ماه‌های اخیر به این معامله اشاره داشته‌اند. طرفین معامله از اظهار نظر درباره‌ی این موضوع خودداری کردند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ آذر

اولین‌بار پس از جدا شدن از Intel در اوایل سال جاری با عنوان کسب و کار امنیتی، McAfee این خرید را انجام می‌‌دهد. این دو شرکت اعلام کردند McAfee، استارتاپ Skyhigh Network را که در کار امنیت رایانش ابری متخصص است، خریداری می‌کند. اگرچه شرایط مالی معامله مشخص نشده است، اما می‌توان به نکاتی اشاره کرد. بر طبق اطلاعات Crunchbase، شرکت Skyhigh افزایش بودجه ی 106 میلیون دلاری داشته است که اخیرا در سری چهارم در طول سال جاری بوده، سرمایه‌گذاران این دور Sequoia، Greylock و Salesforce بودند. در عین حال، PitchBook بودجه‌ای 400 میلیون دلاری را عرضه کرده است که این می‌تواند یک شاخص برای ارزش احتمالی این معامله باشد.

ادامه مطلب