محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۱ آبان

Sony سود و درآمد سه ماهه‌ی دوم مالی خود را گزارش کرد که به لطف نمایش قدرتمند تجارت بازی PlayStation، تمامی پیش‌بینی‌ها را شکست و به گفته‌ی شرکت این بهترین سود ان از 1998 بوده است. غول الکترونیک ژاپن اعداد زیر را برای این سه ماهه تا 30 سپتامبر منتشر کرد:
فروش ۲/۰۶ تریلیون ین (۱۸/۲ میلیارد دلار) در مقابل ۱/۸۶ تریلیون ین پیش‌بینی شده، بر طبق اطلاعات رویترز.
۲۲/۱ درصد افزایش سود سال به سال و ۲۰۴ میلیارد ین سود عملیاتی در مقابل ۱۳۵/۶ میلیارد ینی که انتظار می‌رفت حاصل شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۰ آبان

Nintendo اعلام کرد که بیش از ۲/۹۳ میلیون کنسول Switch را در طی سه ماهه‌ی گذشته به فروش رسانده که در کل فروش آن به 8 میلیون دستگاه تاکنون رسیده است. پس از یک دوره‌ی سه ماهه‌ی قدرتمند دیگر، حالا شرکت امیدوار است تا 14 میلیون دستگاه دیگر از Switch را ظرف مدت یکسال به فروش برساند؛ بیش از 10 میلیون از آنچه قبلا مورد نظرش بوده است. بر این اساس پیش‌بینی‌های درآمدی شرکت هم برای کل سال از ۶/۵۹ میلیارد دلار به۸/۴۴ میلیارد دلار افزایش داشته است. چنانچه Nintendo به اهداف خود دست یابد، بدان معناست که Switch می‌تواند بهتر از نسخه‌ی پیشین خود، Wii U، آن هم در مدت یکسال باشد. دستگاه کنسول قبل در طول حیات پنج ساله‌ی خود تنها به رکورد فروش ۱۳/۵۶ میلیون دست یافت. البته این موفقیت بزرگی برای سازندگان بازی نبود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۰ آبان

درحالیکه مشتریان آمریکایی ممکن است نسبت به iPhone 8 بی‌تفاوت باشند، ظاهرا چینی‌ها داستان متفاوتی دارند. در نتیجه Apple شاهد اولین افزایش فروش گوشی هوشمند خود در بازار بحرانی چین پس از یک دوره‌ی 18 ماهه‌ی از دست رفته‌ی درخشش خود بود. بر طبق گزارشی از Canalys، فروش iPhone در این سه ماهه دوباره احیا شد، و با رشد 40 درصدی از 8 میلیون دستگاه در دوره‌ی مشابه سال قبل به 11 میلیون دستگاه رسید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ آبان

بر اساس گزارش جدیدی از شرکت تحلیل بازار فناوری جهان، Canalys، هم اکنون ایالات متحده سومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است. در سه ماهه‌ی سوم سال جاری، تعداد محموله‌های گوشی‌های هوشمند وارد شده به هندوستان 23 درصد رشد داشت و به 40 میلیون واحد رسید که این هند را به دومین بازار گوشی‌های هوشمند پس از چین تبدیل کرد. پرفروش‌ترین برندها در هند عبارتند از Samsung و Xiaomi به ترتیب با ۹/۴ و ۹/۲ میلیون گوشی که تقریبا نیمی از کل بازار این محصول در هند را شامل می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ آبان

پیش‌بینی جدید این هفته‌ی Sensor Tower نشان می‌دهد که میزان دلار پرداخت شده برای اپلیکیشن‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای سال به سال در حال افزایش است. کاربران iPhone در سال 2017 به طور میانگین 63 دلار برای این خدمات پرداختند که این 33 درصد بیشتر از سال 2016 بود و تا سال 2019 این افزایش نسبت به سال 2016 به بیش از 86 درصد می‌رسد. Sensor Tower تخمین می‌زند متوسط هزینه برای هر دستگاه فعال در ایالات متحده در سال آینده 77 دلار رشد خواهد کرد و تا سال 2020 به 88 دلار می‌رسد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ آبان

صنعت پولساز بازی‌سازی علی‌رغم هزینه‌های حداقلی برای شروع فعالیت‌های تیمی، بیشترین سود را در میان صنایع با توجه به بازار مصرفی شگفت‌انگیزش دارد و قطعا همین باعث شد تا فنلاندی‌ها دور تولید گوشی موبایل را خط کشیده و بازی‌سازی را انتخاب کنند.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا، در طول تاریخ همواره کشورهای مختلفی دچار بحران‌های اقتصادی فراوانی شده‌اند، بحران‌هایی که گاه منجر به فلج شدن یک کشور شده است. یکی از راه‌حل‌های مهم و البته حیاتی که خیلی از کشورها اتخاذ می‌کنند، تقویت اقتصاد درونی یا به نوعی اقتصاد مقاومتی است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

Alphabet شاهد افزایش قیمت سهام خود در طول هفته‌ی گذشته بود، و گزارش فصل مالی اخیر این شرکت نیز حاکی از خبرهای خوبی است. در طول سه ماهه‌ی گذشته، شرکت‌های در قلمرو Alphabet مجموع درآمد ۲۷/۸ میلیارد دلار جمع‌آوری کردند (24 درصد بیشتر از سال گذشته) و حدود ۶/۷ میلیارد دلار درآمد خالص گزارش کردند. این افزایش درآمد به لطف رشد قابل توجه تجارت تبلیغات گوگل است اما بخش‌های دیگری از ساختار سازمانی بزرگ Alphabet هم همچنان در حال رشد هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

از آنجا که مایکروسافت سال مالی خود را از جولای آغاز می‌کند، درآمدهای سه ماهه‌ی اول آن برای سال 2018 همان روند آخرین دوره‌ی مالی را دنبال می‌کند. این شرکت در این سه ماهه، درآمد کل ۲۴/۵ میلیارد دلاری را گزارش کرد که ۱۲ درصد در مقایسه با سال قبل از آن رشد داشته است. به طور قابل توجهی، پس از کاهش سه ماهه‌ی گذشته، فروش Surface نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش پیدا کرد که احتمالا بخش زیادی از آن مرتبط با Surface Pro و Surface Laptop تازه عرضه شده است.

ادامه مطلب