محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ آبان

BroadcomBroadcom Ltd روز جمعه گفت معامله‌ی خرید سازنده‌ی اجزا شبکه، Brocade Communications Systems به این شرکت سهم بیشتری از بازار محصولات مرکز داده را می‌دهد. Broadcom که با خرید Brocade در نوامبر سال گذشته موافقت کرده بود، اوایل این ماه پیشنهاد 103 میلیارد دلاری خرید Qualcomm را داد که این پیشنهاد رد شد. هر چند دو شرکت Broadcom و Brocade در ابتدا برای عقد معامله توافق کرده بودند اما در ماه اکتبر هر دوی آن‌ها از پیشنهاد خود برگشتند و لغو پیوستن داوطلبانه به یکدیگر را به اطلاع کمیته‌ی سرمایه گذاری خارجی ایالات متحده (CFIUS) رساندند. هدف آن‌ها از این کار بررسی و بحث بیشتر درباره‌ی خرید پیشنهادی بود. خیلی زود پس از آن، Hock Tan، رییس هیا‌ت‌ مدیره‌ی Broadcom با دونالد ترامپ ملاقات کرد و گفت که این سازنده‌ی تراشه قصد تغییر مکان از سنگاپور به ایالات متحده را دارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ آبان

قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال جاری به طرز چشمگیری افزایش داشته است. در حال حاضر این ارز رمزنگاری‌شده با قیمت 6490 دلار معامله می‌شود، 997 دلار بیشتر از ابتدای سال 2017 و در حالیکه قیمت کنونی آن پایین‌تر از اوج، یعنی 7000 دلار است، هیچ نشانه‌ای از کاهش پوشش رسانه‌ای، سر فصل‌ها، یا تقاضای سرمایه‌گذار جدید نیست.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ آبان

Spotify استارتاپ Soundtrap را می‌خرد، استودیوی موسیقی آنلاین مستقر در سوئدی که به کاربران اجازه‌ی ساخت موسیقی با یکدیگر به طور هم‌زمان را می‌دهد. غول استریم موسیقی سوئدی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام داشت: کسب‌وکار در حال رشد سریع Soundtrap بسیار با دیدگاه دموکراتیزه کردن اکوسیستم موسیقی Spotify همساز است. سایت تکنولوژی Breakit می‌نویسد، گفته می‌شود قیمت خرید این شرکت حداقل 250 میلیون کرون (30 میلیون دلار) می‌باشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ آبان

بر طبق اطلاعات به دست آمده از the Nikkei Asian Review، شرکت Toshiba امروز معامله‌ای را امضا کرد که بر اساس آن این شرکت بخش فرعی تلویزیونی خود را به Hisense چین می‌فروشد. این شرکت ژاپنی 95 درصد از سهام Toshiba Visual Solutions را به Hisense Electronic به ارزش ۱۱۳/۶ میلیون دلار خواهد فروخت. Toshiba بقیه‌ی سهام را برای خودش نگه می‌دارد. شرکت تابعه‌ی The Visual Solutions در سال مالی گذشته درآمد عملیاتی خالصی کمتر از ۵۴/۱ میلیون دلار داشته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

درحالیکه برخی از بزرگترین سازندگان تراشه به دنبال تمرکز بر روی GPU برای بزرگترین ماشین‌های یادگیری خود هستند، اکوسیستم در حال رشدی از استارتاپ‌های جدید تراشه وجود دارند که به دنبال تجدید نظر دربار‌ه‌ی روش پردازش عملکرد هوش مصنوعی هستند. استارتاپ Graphcore مستقر در اروپا، امروز اعلام کرد که 50 میلیون دلار افزایش سرمایه در دور تامین مالی جدید به رهبری Sequoia Capital داشته است – این دور به دنبال تامین سرمایه‌‌ی 30 میلیون دلاری سری B با هدایت Atomico در ماه جولای بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان

پس از اینکه Alibaba بیش از 25 میلیارد دلار محصول را در بزرگترین خرید آنلاین تاریخ چین فروخت، این غول تجارت الکترونیک رکورد دیگری را در روز مجردها (Single’s Day) ثبت کرد. میزان دقیق این فروش 163/8 میلیارد RMB یا تقریبا 25/3 میلیارد دلار است. در مجموع Alibaba در یک دوره‌ی 24 ساعته ۱/۴۸ میلیارد معامله انجام داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ آبان

شرکت Razer که لوازم جانبی بازی برای کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها ارائه می‌دهد و در حال آماده‌سازی برای فروش اولین تلفن هوشمند خود است، امروز سهام خود را ۳/۸۸ دلار هنگ‌کنگ یا ۰/۵۰ دلار آمریکا قیمت گذاری کرد. این‌ها به محدوده‌ی قیمتی ۲/۹۳ تا ۴ دلار هنگ‌کنگ مربوط به ماه گذشته نزدیک هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ آبان

همانطور که اپل کار بر روی دستگاه‌های محاسباتی کوچکتر اما قدرتمندتر را ادامه می‌دهد، استارتاپی متمرکز بر فناوری نانو را خریداری کرده است که به خصوص مرتبط با حسگرهای تصویری است. TechCrunch از این موضوع خبر دار شده و تائید کرده است که اپل استارتاپ InVisage Technologies را از آن خود کرده است، این استارتاپ راه حل‌هایی را برای بهبود قابلیت‌های تصویر بر روی دستگاه‌‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند توسعه می‌دهد. سخنگوی اپل با تائید این خبر در بیانیه‌ای گفت: "اپل هر از گاهی شرکت‌های فناوری کوچک‌تر را می‌خرد و اینکه ما عموما درباره‌ی اهداف و برنامه‌هایمان بحث نمی‌کنیم."

ادامه مطلب
کاربران می خوانند