محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

اینتل انتظارات درآمدی خود را در سه ماهه‌ی سوم شکست، اما این به دلیل رشد تجارت ریزپردازنده‌های PCهای مرکزی‌اش نیست. اینتل شاهد رشد چشمگیری در تراشه‌های دستگاه‌های قابل برنامه‌ریزی، حافظه‌های غیرفرار، اینترنت چیزها و مراکز داده بوده است و این درحالی است که این شرکت پیش‌بینی‌های درآمدی سه ماهه‌ی چهارم خود را هم بهبود می‌بخشد. در شرایطی که تحلیلگران تنها انتظار 8 سنت برای هر سهم به ارزش ۱۵/۷۳ میلیارد دلار را داشتند، اینتل درآمد خالص ۱/۰۱ دلار در هر سهم به ارزش ۱۶/۱ میلیارد دلار را گزارش کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

Advanced Micro Devices سود خالص خود در سه ماهه‌ی سوم سال جاری را گزارش کرد. این سودآوری به لطف قدرت پردازنده‌های سری Ryzen و Epyc است که اوایل سال جاری راه‌اندازی شدند. اما سهام AMD در معاملات پس از ساعات بورس در Snnyyvale حدود 11 درصد افت داشت. این شرکت هشدار داده بود که در سه ماهه‌ی چهارم درآمد پایین‌تری داشته باشد، با این حال سود عملیاتی AMD طی سه سال در رتبه‌ی اول قرار گرفت. این شرکت که در گزارش خود برای هر سهم مبلغ 10 سنت با درامد ۱/۶۴ میلیارد دلار را اعلام کرد، نسبت به سال گذشته افزایش درآمد 26 درصدی داشته است. تحلیلگران برای این دوره‌ی شرکت قیمت 8 سنت در هر سهم و درآمد ۱/۵۱ میلیارد دلار را تخمین زده بودند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ آبان

Cisco، غول شبکه اعلام کرد که قصد دارد ۱/۹ میلیارد دلار برای تصاحب Broadsoft بپردازد، این شرکت ارتباطات رایانش ابری مستقر در مریلند که نرم‌افزارهایی برای سیستم های PBX، همکاری تیم‌ها و دیگر محصولات مرتبط سازمانی ایجاد می‌کند. اگرچه Cisco به خاطر مرکز اطلاعات و سخت‌افزارهای شبکه‌ای‌اش شناخته شده است، مدت‌ها است که قصد خود مبنی بر انتقال به یک شرکت نرم‌افزاری را اعلام کرده است. برای مثال چند ماه پس از خرید شرکت نرم‌افزاری Hyperconvergence با نام Springpath با قیمت 320 میلیون دلار، شرکت مدیریت عملکرد برنامه، AppDynamics را به مبلغ 7/3 میلیارد دلار از آن خود کرد. سال گذشته هم Cisco، شرکت Jasper را با مبلغ ۱/۴ میلیارد دلار خریداری کرد. Jasper سرویس رایانش ابری اینترنت چیزها است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳ آبان

براساس گزارش جدید امروز صبح از App Annie، دانلود و درآمد برنامه‌ها در سه ماهه‌ی سال 2017 سطح رکوردها را شکست. این دانلودها در دو فروشگاه مهم اپلیکیشن، Apple App Store و Google Play به حدود 26 میلیارد دلار در سطح جهانی رسیدند که این 8 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. این ارقام شامل نصب مجدد یا به‌روزرسانی برنامه‌ها نمی‌باشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱ آبان

Grab مستقر در سنگاپور و مهمترین رقیب Uber در آسیای جنوب شرقی، روز جمعه اعلام کرد تسهیلات وامی بیش از 700 میلیون دلار را برای کمک به توسعه‌ی برنامه‌ی اجاره‌ی ماشین خود تامین کرده است. Grab گفت که این وام رکوردی برای این استارتاپ است که تسهیلات آن از بانک‌های منطقه‌ای و جهانی تامین شده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

Veo Robotics که در حال ساخت سیستم رباتیک‌های هوشمندتر و مبتنی بر درک برای کاربردهای صنعتی است، امروز اعلام کرد که 12 میلیون دلار بودجه‌ی جدید تأمین کرده است. Lux Capital و GV با مشارکت Next 47 این دور را هدایت می‌کند. Next 47 از سرمایه‌گذاران موجود طرح است، شرکت سرمایه‌گذاری که توسط Siemens ایجاد شده است. این استارتاپ مستقر در ماساچوست که در سال 2016 تاسیس شد، نرم افزارهای مبتنی بر AI فراهم می‌کند که به ماشین‌ها می‌گوید چگونه در محیط کار عمل کنند و به انسان‌ها پاسخ دهند. این سیستم که با سخت‌افزارها جفت می‌شوند، شامل موتورهای محاسبه‌ی GPU و حسگرهای توزیعی 3D است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۹ مهر

همان‌طور که صنعت خودروسازی به سوی خودروهای الکتریکی گام بر می‌دارد، سازندگان خودروها نیز نیازمند باتری با ظرفیت بالا می‌باشند. تاکنون شرکت‌هایی چون VW، Volvo و BMW تلاش‌هایی برای وارد کردن باتری از قاره‌ی آسیا نموده‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۹ مهر

PayPal گزارش فصل سوم مالی خود را در روز پنج‌شنبه منتشر ساخت. طبق این گزارش هر سهم این شرکت ۴۶ سنت افزایش داشته است تا مجموع درآمد آن به ۳.۲ میلیارد دلار برسد. این رقم بدان معنی است که ارزس هر سهم این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

ادامه مطلب