محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۳ مهر

امروز در رویدادی خاص در سان‌فران‌سیسکو، مایکروسافت اعلام کرد که اپلیکیشن واقعیت افزوده‌ی اجتماعی AltspaceVR را خریداری کرده است. اپلیکیشن شبکه‌ی اجتماعی واقعیت افزوده به کاربران در سراسر هدست و پلتفرم وب برای پیوستن به چت‌روم‌های 3D برای بازی، تماشای فیلم‌ها و شرکت در مراسم اجازه می‌دهد. در ماه جولای، این استارتاپ اعلام کرد که پس از یک دور جدید تامین مالی که در لحظه‌ی آخر تنزل یافته بود، شرکت تعطیل شده و استارتاپ را از محیط کاری دور کرد و تنها چند هفته‌ی بعد بود که این استارتاپ اعلام کرد که پس از دریافت کمک از شرکتی ثالث جرغه‌های بقا زده شده است و حالا مشخص شده که این شرکت ثالث مایکروسافت است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۳ مهر

در ابتدای سال جاری، مدیرعامل گوگل، Sunder Pichai در مورد تمرکز بر روی موضوعات کلیدی این شرکت بحث کرد. وی گفت که به استثنای تخصیص منابع مالی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های AR، VR و فناوری‌های ابری، گوگل اولین شرکت AI خواهد بود. این بیانیه می‌تواند به خوبی یکی از آخرین خریدهای گوگل را تشریح کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۳ مهر

به گزارش رویترز، تسلا سازنده‌ی خودروهای لوکس برقی، روز دوشنبه اعلام کرد تحویل‌های شرکت در سه ماهه‌ی سوم ۴/۵ درصد افزایش یافته است، اما تنگناهای تولید، این شرکت را از برنامه‌های افزایش تولید محصول جدید سدان پر فروش Model 3 عقب نگاه داشته است. تسلا افزود، این شرکت در سه ماهه‌ی سوم 26150 خودرو را تحویل داده است که شامل 14065 خودرو مدل S و 11865 خودرو مدل X بود که نسبت به سه ماهه‌ی دوم ۱۷/۷ درصد افزایش داشته است. در این مدت شرکت تنها 220 سدان مدل 3 تحویل داده و در دوره‌ی سه ماهه 260 محصول تولید کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۲ مهر

متخصصان موسسه‌ی Counterpoint می‌گویند سامسونگ، سازنده ی گوشی های هوشمند، سود بیشتری در فروش iPhone X نسبت به دستگاه های خود به دست خواهد آورد. به گفته‌ی آنها، سامسونگ از فروش هر یک از گوشی های iPhone X، مبلغ ۱۱۰ دلار دریافت خواهد کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۱ مهر

شرکت‌های تکنولوژی همچنان در لیست برترین برندهای جهانی قرار دارند. یک شرکت مشاوره با نام Interbrand از سال ۲۰۰۰ به صورت سالانه اقدام به انتشار چنین لیستی می‌نماید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۰ مهر

Roku، شرکت استریم محتوا شاهد افزایش فروش سهام خود در اولین روز معامله تا ۶۷/۸۶ درصد بود. پس از قیمت‌گذاری با 14 دلار در اولین عرضه‌ی عمومی و سپس ۱۵/۷۸ دلار در روز بازگشایی، Roku سهام خود را ۲۳/۵۰ دلار به فروش رساند، این قیمت‌گذاری ارزش شرکت را به حدود 2/2 میلیارد دلار رساند. درحالیکه این خبری خوب برای سرمایه‌گذاران جدید است و نشانه‌ای مطلوب برای این شرکت است، اما این در واقع ایده آل نیست. این بدان معناست که Roku می‌تواند سهام خود را با قیمتی بالاتر بفروشد و پول بیشتری به دست آورد. با قیمت گذاری 14 دلار، عرضه‌ی عمومی اولیه‌ی سهام شرکت 219 میلیون دلار افزایش یافت، اما اگر Roku قیمت سهام خود را 19 دلار برساند ارزش آن حدود 298 میلیون دلار می‌رسد و این هنوز هم می تواند تأثیری مثبت بر سرمایه‌گذاران جدید بگذارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۹ مهر

شرکت استریم دیجیتالی Roku پس از عرضه‌ی عمومی سهام‌اش در بازار بورس، به ازای هر سهم ۱۴ دلار ارزش‌گذاری شد تا این شرکت بتواند مجموعا ۲۲۰ میلیوت دلار سرمایه جذب کند. با این احتساب ارزش کلی شرکت به ۱.۳ میلیارد دلار رسید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۹ مهر

منابعی نزدیک به این دو شرکت اعلام کردند، Ikea غول کالاهای خانگی سوئدی، TaskRabbit را خریداری کرد. قیمت این معامله تعیین نشده است اما ارزش شرکت از زمان تاسیس آن در نه سال پیش تاکنون 50 میلیون دلار افزایش داشته است. منابع افزودند این شرکت تبدیل به شرکت تابعه‌ی مستقلی از Ikea خواهد شد و مدیرعامل آن Stacy Brown-Philpot و کارمندانش بر سر کار خود باقی خواهند ماند. علاوه بر این‌ها Ikea تزریق سرمایه به خرید تازه‌ی خود خواهد داشت و TaskRabbit که در حال حاضر سودآور است، می‌تواند همکاری‌هایی دیگر را نیز داشته باشد، همانند Amazon که در حال فعالیت با آن است.

ادامه مطلب