محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ آذر

طبق گزارش جدیدی از Canalys، تا پایان ماه سپتامبر در یک دوره‌ی سه ماهه یک میلیون هدست واقعیت مجازی به فروش رسید. این اولین‌بار است که این دستگاه‌ها در یک دوره‌ی سه ماهه به این میزان فروش می‌رسند. Vincent Thielke، تحلیلگر تحقیقی Canalys می‌گوید: "پذیرش واقعیت مجازی از جانب مشتری تا حد زیادی بستگی به قیمت دارد و استراتژی Oculus در کاهش قیمت هدست‌هایش در واقع محرک این انگیزه و خواست مشتریان است."

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ آذر

بر طبق گزارش Ming-Chi Kuo، تحلیلگر KGI Securities بهبود مداوم تخمین‌ها نسبت به iPhone X به خاطر بهبود بالاتر از انتظار تولید آن از زمان راه‌اندازی دستگاه است و نه مرتبط با ضعف تقاضا. به گفته‌ی Kuo که اغلب اطلاعات دقیقی از زنجیره‌ی تامین Apple را به اشتراک می‌گذارد، موضوع تولید iPhone X در هفته‌های اخیر "به دقت مورد توجه بوده است"، در حال حاضر Foxconn روزانه 450 تا 550 هزار دستگاه تولید می‌کند که افزایش چشمگیری را نسبت به تعداد 50 تا 100 هزار دستگاه در طی یک یا دو ماه نشان می‌دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

جمعه‌ی سیاه، به طور سنتی به عنوان آغاز فصل فروش تعطیلات کریسمس مورد توجه است، اما رشد تجارت الکترونیکی در چند سال گذشته همه‌ی این معاملات را تغییر داده است و این روند با صدایی بلند خود را در جمعه‌ی سیاه نشان داد. Adobe می‌گوید فروش‌های آنلاین تجارت الکترونیکی در روز شکرگزاری رکورددار شد، ۲/۸۷ میلیارد دلار فروش داشت که این بیش از ۱۸/۳ درصد بالاتر از سال گذشته بود. این میزان فروش از پیش‌بینی ۲/۷۹ میلیارد دلاری Adobe هم سبقت گرفت. در مقام مقایسه، روز شکرگزاری سال 2016، به فروش ۱/۹۳ میلیارد دلار رسید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

کمپانی توسعه‌دهنده‌ی AR Vrvan را به قیمت 30 میلیون دلار خریداری کرده است. در حال حاضر مدیر کل این شرکت و ده ها کارمند آن در Apple مشغول به کار شده اند. Vrvana در سال 2005 تشکیل شد. این کمپانی به خاطر توسعه‌ی عینک‌های واقعیت مجازی Totem مشهور است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ آذر

شش سال پس از به عهده گرفتن سکان رهبری HP، خانم Meg Whitman در فوریه‌ی 2018 از این نقش برکنار خواهد شد. جای خالی وی توسط ریاست فعلی شرکت، Antonio Neri پر می‌شود. Neri که از سال 1995 با HP بوده است، در ابتدا کار خود را به عنوان مهندس خدمات مشتری در مرکز تلفن آغاز کرد، در نهایت در سال 2015 به عنوان ریاست معاونت اجرایی HPE صعود کرد و در ماه ژوئن سال جاری رییس شرکت گردید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ آذر

همانطور که بازار PC برخی مشتریان خود را به نفع گوشی‌های هوشمند از دست می دهد، گیمرهای حرفه‌ای به سمت موتوری که محرک بازار GPUهاست، روی آورده‌اند. براساس نظر Jon Peddie Research، این امر در سه ماهه‌ی سوم سال جاری یک بار دیگر ادامه داشت و این روند باعث شد تا Nvidia سهم بازار خود را با رشد سه ماهه‌ی ۲۹/۵۳ درصد نسبت به کل پردازنده‌های GPU افزایش دهد. این درحالی است که سهام AMD، به میزان ۷/۶۳ درصد و Intel، به میزان ۵/۰۱ درصد در دوره‌ی مشابه رشد داشته‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ آذر

Chipmaker Marvell Technology Group اعلام کرد مایل است Cavium را در معامله‌ی 6 میلیارد دلاری بخرد، چراکه این شرکت قصد دارد گسترش کسب‌وکار اتصال بی‌سیم خود را در صنعت نیمه‌هادی‌ها محکم‌تر کند. Marvell مستقر در برمودا در کار ساخت تراشه برای دستگاه‌های ذخیره‌سازی است، درحالی که Cavium مستقر در کالیفرنیا، تجهیزات شبکه تولید می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ آبان

این سازنده‌ی تلفن چینی در طی پنج سال آینده در حدود 1 میلیارد دلار در استارتاپ‌های هند سرمایه‌گذاری می‌کند. Lei Jun مدیرعامل شرکت در مصاحبه با Bengaluru گفت: این شرکت به دنبال ایجاد اکوسیستمی از برنامه‌ها با برند تلفن هوشمند خود است. Lei ادامه داد، Xiaomi و شرکت Shunwei Capital، سهام شش شرکت اینترنتی هند از جمله Hungama و KrazyBee را خریداری کرده‌اند و قصد سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهایی چون محتوا، فناوری مالی، خدمات Hyperlocal مانند تعمیرات تلفن همراه و ساخت و ساز به منظور گسترش پذیرش اینترنت همراه در این کشور را دارند.

ادامه مطلب