محبوب ترین ها
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر

کاربران گوشی های هوشمند محصول سه کمپانی پیشرو، حدس می‌زنند که تولید کنندگان این محصولات در آینده‌ای نزدیک قیمت محصولات خود را کاهش دهند، اما با انتشار این خبر که نشان می‌دهد این سه کمپانی از فروش محصولات خود چنین سودی را از کاربران دریافت می کردند، متعجب شدند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر

پس از مبارزه با سازنده ی iPhone در بازار چین، حالا سازندگان برتر چینی گوشی‌های هوشمند آماده‌ی نبرد با Apple در خاک آمریکا هستند. شرکت‌های Xiaomi و Huawei در حال مذاکره با اپراتورهای خدمات از راه دور آمریکایی برای فروش گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود به مشتریان آمریکایی تا سال آینده هستند، از جمله‌ی این اپراتورها، At&T و Verizon هستند. هرچند مذاکرات همچنان ادامه دارد و این احتمال وجود دارد که موافقتی صورت نگیرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر

Adobe نتایج مالی سه ماهه‌ی چهارم خود را منتشر کرد و یکبار دیگر، این سازنده‌ی Photoshop رکوردی را برای درآمدهای سه ماهه ثبت کرد. این غول نرم‌افزار، درآمد سه ماهه‌ی سوم مالی خود را ۵۰۱/۵ میلیون دلار یا 1 دلار برای هر سهم گزارش کرده بود. اما درآمدهای Non-GAAP آن برای سه ماهه‌ی جاری ۱/۲۶ دلار برای هر سهم با درآمد ۲/۰۱ میلیارد دلار بود که این ۱/۸۴ میلیارد دلار بیشتر از سه ماهه‌ی قبل و 25 درصد بالاتر از دوره‌ی مشابه سال گذشته است. این درحالی است که وال استریت قیمت ۱/۱۶ دلار برای هر سهم با درآمد ۱/۹۵ میلیارد دلار را پیش‌بینی کرده بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۴ آذر

Apple دومین سرمایه‌گذاری بزرگ خود را پس از سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری مربوط به ماه می گذشته اعلام کرد. Finisar، شرکت اجزا اپتیکال مستقر در کالیفرنیا، مبلغ 390 میلیون دلار کمک هزینه‌ از Apple با هدف تحقیق و توسعه و تولید لیزرهای حفره‌ی عمودی نشر کننده از سطح (VCSEL) دریافت می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۴ آذر

Bizzabo، پلتفرم تامین‌کننده‌ی فناوری برای برگزارکنندگان رویدادها، در دور مالی جدیدی با هدایت Pilot Growth Equity و مشارکت صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی Maor و دیگر سرمایه‌گذاران موجود، بودجه‌ی خود را 15 میلیون دلار افزایش داد. این پلتفرم که در سال 2011 شکل گرفت، محدوده‌ی وسیعی از خدمات را از طریق پلتفرم مبتنی بر Cloud خود از جمله ثبت نام، فروش بلیط، بازاریابی، ساخت وب‌سایت، مدیریت برنامه، شبکه‌سازی، نظرسنجی پس از رویداد و خیلی موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ آذر

با بیش از 50 سال عمر، این سازنده‌ی نیمه هادی همچنان در حال رشد است و رشد آن در سال جاری حدود 20 درصد بود. سامسونگ که در حال حاضر حدود نیمی از DRAM و فلش جهانی را تولید می‌کند، قصد افزایش چشمگیری را در بودجه‌ی سرمایه‌ای سال آینده در بخش تسهیلات تولید با مبلغ 26 میلیارد دلار دارد که این رشدی ۲/۵ برابری است. برای داشتن دیدی بهتر نسبت به این مبلغ می‌توان از این مثال استفاده کرد. این در حالی است که بودجه‌ی سرمایه‌ای 2017 Intel، با 25 درصد افزایش نسبت به سال 2016، تنها 12 میلیارد دلار بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر

بر طبق گزارش‌ها، Apple به قرارداد خرید Shazam نزدیک است. اپلیکیشن محبوبی که به افراد امکان شناسایی هر موسیقی، نمایش تلویزیونی، فیلم یا تبلیغ را ظرف چند ثانیه می‌دهد و اینکار را با گوش دادن به یک کلیپ صوتی یا قطعه‌ی بصری و راهنمایی به محتوای مورد جستجوی مربوطه انجام می‌دهد. بر طبق شنیده‌ها، احتمالا این قرارداد در هفته‌ی جاری امضا و در روز دوشنبه اعلام شود، هر چند احتمال هر تغییری وجود دارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر

چین بازار منحصر به فردی برای بازار گوشی‌های هوشمند در جهان است. در این بازار، یک سازنده‌ی تلفن همراه بدون خارج شدن از مرزهای چین قادر است به فروشی جهانی دست یابد و اینکه مبارزان تازه وارد کوچک هم ناگهان به محبوبیتی بالا دست یابند. بر طبق جدیدترین اطلاعات از Kantar Worldpanel، پنج فروشنده‌ی برتر تلفن همراه در چین در حال تبدیل شدن به گروهی مستحکم و مسلط هستند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند