محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد

حدودا شش سال پس از اینکه یک هیئت منصفه‌ی فدرال، سامسونگ را به پرداخت ۱ میلیارد دلار به اپل به خاطر نقض مالکیت معنوی آیفون جریمه کرد، هیئت منصفه بار دیگر تلاش کرد به رای منسجمی درباره‌ی خسارت‌های این مورد برسد، بنابراین در حکمی جدید، سامسونگ به خاطر نقض حقوق ۵ پتنت مربوط به طراحی و کارایی محکوم به پرداخت مبلغ ۵۳۸۶۴۱۶۵۶ دلار به اپل شد. این نظر پس از سال‌ها کشمکش و درگیری و تجدید نظرها بین اپل و سامسونگ، از جمله‌ی برگزاری یک جلسه در دادگاه عالی ایالات متحده‌ی آمریکا داده شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد

Essential Products Inc، استارتاپی که توسط موسس اندروید، Andy Rubin تاسیس شده بود به فروش می‌رسد و بنا بر اطلاعات به دست آمده از شخصی آشنا به موضوع، متعاقب این اتفاق توسعه‌ی گوشی هوشمند جدید Essential هم لغو می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ خرداد

از اوایل سال جاری، گوگل تمامی سرویس‌های پرداخت خود را به عنوان Google Pay نام‌گذاری کرد و هدف آن کمک به آسان‌تر کردن معاملات در سراسر پلتفرمش بود. و حالا یک توسعه‌ی دیگر: PayPal و گوگل تصمیم به ادغام با یکدیگر را سرعت بخشیده‌اند، در این حالت کاربرانی که حساب کاربری PayPal خود را به حساب‌های کاربری Google Pay اضافه می‌کنند، قادرند قبض‌هایشان و دیگر موارد را با استفاده از PayPal، بدون ورود به آن و بدون نیاز به خروج از سرویس‌های گوگل انجام دهند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ خرداد

Baidu، غول جستجوی چینی، واحد کسب‌وکار مسئول برای تبلیغات موبایل و برنامه‌های کاربردی را جدا می‌کند، هدف آن هم تمرکز بیشتر بر فناوری هوش مصنوعی است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد

مایکروسافت اعلام کرد برای تقویت پیشنهادات مکالمه‌ی هوش مصنوعی‌اش در Cortana، سرویس Azure Bot، و سرویس‌های Microsoft Cognitive، استارتاپ Semantic Machines را می‌خرد. این استارتاپ در حوزه‌هایی چون تلفیق گفتار، یادگیری عمیق، و پردازش‌های زبان طبیعی کار می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ خرداد

به رهبری شرکت Ginko Ventures، مشارکت DMJ Asia Investment Opportunity و Wonderful Stars، شرکت HMD Global، صاحب امتیاز برند نوکیا، در یک دور تامین سرمایه‌ی صد میلیون دلار افزایش بودجه داشت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ خرداد

اوراکل اعلام کرد Datascience.com را خریده که شرکت خصوصی پلتفرم فضای کار مبتنی بر رایانش ابری برای حجم‌های کاری و‌ پروژه‌های علوم داده است. شرایط مالی خرید فاش نشده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ خرداد

برند Apple برای هشتمین سال متوانی عنوان گران‌ترین برند جهان را در نشریه آمریکایی فوربز از آن خود کرد. این مجله ارزش این برند را در حدود ۱۸۲.۸ میلیارد دلار تخمین زد، این میزان نسبت به ارزش برند در سال گذشته، ۸ درصد افزایش داشته است. در رتبه‌ی دوم، نام تجاری Google به چشم می‌خورد که در طول سال جاری به میزان ۱۳۲.۱ میلیارد دلار افزایش‌ یافته است. جایگاه سوم متعلق به برند Microsoft است و ارزش آن در سال جاری با افزایش ۲۱ درصدی به ۱۰۴.۹ میلیارد دلار رسید.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند