محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۸ تير

IBM و Groupon از سال ۲۰۱۶ درگیر جنگ حقوقی در زمینه‌ی استفاده از پتنت‌ها هستند. این غول فناوری، وب‌سایت معاملات آنلاین Groupon را به بهره‌برداری بدون اجازه از چهار پروتکل تجارت الکترونیک خود متهم کرد. حالا، IBM درخواست ۱۶۷ میلیون دلار از Groupon کرده است و به اعضای هیات منصفه‌ی دادگاه گفته که شرکت‌های آمازون و فیسبوک در ازای خرید حق مجوزهای این شرکت بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون دلار پرداخته‌اند، در حالیکه Groupon از انجام آن سر باز زده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۸ تير

Netflix موفق نشد مطابق با پیش‌بینی‌ها پیش رود و تعداد مشترکین خود را بر اساس دوره‌های سه ماهه افزایش دهد – موردی که احتمالا اتفاقی ناخوشایند است و می‌تواند یکی از نشانه‌های مشکلات مالی این شرکت در آینده باشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۷ تير

توسعه‌ی داروهای جدید سرمایه‌گذاری پر چالشی است. شرکت‌های داروسازی برای معرفی داروهای جدید به طور متوسط ۲.۷ میلیارد دلار هزینه می‌کنند، و بیش از ۹۰ درصد معالجات در مراحل پایانی آزمایشات هرگز به بازار نمی‌رسند چراکه ظاهرا بی‌اثر و ناایمن هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۷ تير

در هفته‌ای که برادکام برای خرید کوالکام شکست خورد، اینتل شرکت تراشه‌ی دیگری را خریداری می‌کند. این شرکت در تلاش برای سازگار کردن کسب‌وکار خود برای همگام شدن با نسل بعدی دیوایس‌های محاسباتی است. و حالا اینتل اعلام کرد eASIC را می‌خرد، شرکت نیمه‌هادی که تراشه‌های قابل تنظیم eASIC را برای استفاده در وایرلس‌ها و محیط‌های رایانش ابری می‌سازد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير

به گزارش رویترز، روز دوشنبه سرمایه‌گذاران با شنیدن خبر برداشته شدن ممنوعیت‌های تامین قطعات برای شرکت چینی ZTE ابزار خوشحالی کردند، این اتفاق قیمت سهام شرکت را ۱۷ درصد افزایش داد. اگرچه تحلیلگرن هشدار دادند که این سازنده‌ی تجهیزات ارتباطات مخابراتی همچنان با چالش‌های فراوانی روبه‌رو است تا بتواند تجارت خود را بازسازی و احیا کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۴ تير

فروش PCها برای نخستین بار در طی شش سال گذشته شاهد رشد شده است. شرکت‌های تحقیقی در امور بازار، Gartner و IDC هر دو موافقند که بازار PC در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ رشد داشته، IDC برای این مدت ادعای رشد ۲.۷ درصدی دارد و Gartner هم رشد بیش از ۱.۴ درصدی را ثبت کرد. اولین بار در سال گذشته، IDC خبر از تثبیت بازار PC و رشد احتمالی آن داد، اما این دو شرکت فروش PCها را به صورتی متفاوت گزارش کردند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير

Meero مستقر در پاریس اعلام کرد ۴۵ میلیون دلار سرمایه‌ی خطرپذیر خود را افزایش می‌دهد، هدف آن هم استفاده‌ی این شرکت عکاسی برای گسترش جهانی‌اش است. آخرین دور تامین مالی این شرکت به مبلغ ۶۰ میلیون دلار توسط Alven Capital و Idinvest هدایت شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير

برادکام، تامین‌کننده‌ی انبوه نیمه رسانا که در تلاش برای خرید کوالکام شکست خورد، اعلام کرد با CA Technologies، یکی از تولیدکنندگان مهم نرم‌افزارهای مدیریت IT و راه‌حل‌های آن به توافق نهایی برای خرید رسیده است. قیمت این معامله ۱۸.۹ میلیارد دلار است. سهام‌داران CA هر کدام ۴۴.۵۰ دلار برای هر سهم خود می‌گیرند.

ادامه مطلب