محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ مرداد

سرویس‌های وب آمازون، AWS همچنان به تلاش برای برجسته کردن ترازنامه‌ی این شرکت ادامه می‌دهند و یک بار دیگر نوعی از رشد آمازون در کسب‌وکاری جدید را برای سه ماهه‌ی دوم نشان می‌دهد. به رغم زنجیره‌ی تامین غذای فعال شرکت، واحد AWS آمازون که حاشیه‌ی عملیاتی آن بیش از ۲۵ درصد در مقایسه با حاشیه‌های کم در بخش خرده فروشی است، رشد ۴۹ درصدی سالیانه را در سه ماهه‌ی دوم سال جاری در مقایسه با سه ماهه‌ی دوم سال گذشته تجربه کرد. علاوه بر این، این میزان در برابر شش ماه اخیر تا دوره‌ی مشابه سال قبل هم رشدی بالاتر از ۴۹ درصد را داشت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ مرداد

اسپاتیفای امروز و به عنوان شرکتی عمومی گزارش درامدی سه ماهه‌ی دوم خود را منتشر کرد، نتایج اعلام شده عمدتا همگام با پیش‌بینی‌ها برای این شرکت بود. اسپاتیفای این روزها در تقابل چالش رو به رشد با Apple Music است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ مرداد

Opera حالا شرکتی عمومی است. این شرکت مستقر در نروژ، قیمت اولیه‌ی عرضه‌ی سهام خود را ۱۲ دلار در هر سهم اعلام کرد. این شرکت در ابتدا پیش‌بینی قیمت‌گذاری بین ۱۰ تا ۱۲ دلار را کرده بود. Opera با این دور IPO ارزش سهام خود را ۱۱۵ میلیون دلار افزایش داد. در ابتدای آغاز معاملات با ۱۹.۵ درصد رشد، هر سهم شرکت ۱۴.۳۴ دلار فروخته شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ مرداد

پس از اینکه فیسبوک با ثبت کاهش ۱۲۳ میلیارد دلاری در ارزش سهامش، گزارش درآمدی ضعیفی را ارائه کرد، سهام توئیتر هم پس از اینکه این شرکت اعلام کرد تعداد کاربران آن کاهش داشته‌اند، سقوطی نزدیک به ۲۰ درصدی را تجربه کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

آمازون این اواخر درگیر استرس‌هایی بوده است، از معاملات آن در زمینه‌ی فناوری تشخیص چهره گرفته تا نگرانی‌ها بابت حفظ حریم خصوصی در سخت‌افزار Echoاش. با این وجود و با توجه به کسب‌وکارهای زیادی که پوشش می‌دهد، آمازون توانسته روند رو به رشد خود را حفظ کند. بر اساس گزارش مالی سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ این شرکت، فروش‌های خالص آمازون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۳۹ درصد رشد به ۵۲.۹ میلیارد دلار رسید. این منجر به کسب درآمد خالص کل ۲.۵ میلیارد دلاری برای این شرکت در چند ماه گذشته شد.

ادامه مطلب