محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۶ مرداد

Business Insider گزارش می‌دهد در ماه آوریل ۲۰۱۷، اپل از گروهی از توسعه‌دهندگان برنامه دعوت کرده بود در جلسه‌ی محرمانه‌ای در نیویورک شرکت کنند و از آن‌ها خواسته بود فروش اپلیکیشن‌ها با قیمت پایین را متوقف کنند و اجاره‌ی برنامه هاشان را از طریق اشتراک در دسترس مصرف‌کننده قرار دهند. در گزارش آمده، در این تغییر کاربران برای برنامه‌ها هزینه می‌پردازند؛ "به طور منظم، کاربران برای دسترسی به یک برنامه‌ی مشخص به توسعه‌دهنده‌ای که آن را ارائه می‌دهد، پول پرداخت می‌کنند."

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد

پس از اینکه کوالکام ملزم به پرداخت جریمه‌ی ۷۷۴ میلیون دلاری برای نقض قوانین عدم اعتماد شد، به توافقی با کمیسیون تجارت عادلانه‌ی تایوان رسید تا این وضعیت را تعدیل کند. در عوض این شرکت تنها مجبور به پرداخت ۹۳ میلیون دلار از جریمه‌ی اولیه است که آن را قبلا پرداخت کرده است، اما کوالکام باید تعدادی قوانین دیگر را که این رگولاتور تایوانی مقرر کرده، رعایت کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد

اینتل در طول ۲۰ سال گذشته بیش از ۲۲۰ میلیون پردازنده‌ی Xeon فروخته و ۱۳۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. اما مهمترین آن، شاید ۱ میلیارد دلار به دست آمده از فروش برنامه‌های هوش مصنوعی آن است.
Navin Shenoy، از مسئولین اینتل در رویداد این شرکت گفته است که تجارت تراشه‌ی هوش مصنوعی اینتل اهمیت استراتژیکی برای این شرکت دارد، چراکه اینتل در حال تبدیل شدن به شرکتی داده محور است. پنج سال پیش، درآمد اینتل از بخش داده محوری آن یک سوم بود و حالا این بخش نیمی از کسب‌وکار این شرکت را شامل می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۰ مرداد

به گزارش رویترز، ایلان ماسک که صاحب ۲۰ درصد شرکت تسلا است در توئیتی گفت در نظر دارد Tesla Inc. را به صورت خصوصی در آورد، چیزی که می‌تواند بزرگ‌ترین معامله از این نوع تاکنون باشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۰ مرداد

Slack، اپلیکیشنی که به همکاران و دیگر افراد در حلقه‌های حرفه‌ای اجازه‌ی چت با یکدیگر و فراخوانی اطلاعات از صدها برنامه‌ی ادغام شده را با هدف انجام کار بیشتر می‌دهد – اخیرا از مرز ۸ میلیون کاربر فعال ماهانه گذشت که ۳ میلیون از آن‌ها کاربران پرداختی هستند. حالا این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری با تامین بودجه‌ای بیشتر است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ مرداد

در گزارش درآمدی سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ اسنپ‌چت آمده، تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی آن با ۱.۵ درصد کاهش به ۱۸۸ میلیون نفر در این سه ماهه رسید. در سه ماهه‌ی گذشته تعداد کاربران آن با رشد ۲.۹ درصدی ۱۹۱ میلیون کاربر بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ مرداد

اعداد و ارقام منتشر شده در گزارش The Information نشان می‌دهد که مالکان خیلی کمی از دیوایس‌های مجهز به الکسا از آن برای خرید استفاده می‌کنند. از حدود ۵۰ میلیون کاربر الکسا، تنها نزدیک به صد هزار نفر بیش از یکبار از طریق این رابط صوتی خریداری کرده‌اند. اگرچه این موضوع آن چنان تعجب‌آور نیست، اما احتمالا به حوزه‌ی تجارت دستیارهای صوتی که آمازون و دیگران در تلاش برای بهبود آن هستند، صدمه بزند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

به گزارش رویترز، گروه ژاپنی SoftBank روز دوشنبه گزارش کرد ۴۹ درصد رشد سود عملیاتی در سه ماهه‌ی اول داشته است. در گزارش آمده عامل اصلی این رشد مربوط به فروش سهام SoftBank در شرکت تجارت الکترونیکی هندی Flipkart است، این اولین واگذاری عمومی آن توسط Vision Fund است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند